11 ключових елементів для роботи над візією та стратегією
Зараз, після того, як ринки відкрилися після пандемії, багато компаній відчувають, що їм потрібно переглянути свою стратегію. Експерти компанії Business Models Inc. вирішили поділитися своїми думками щодо 11 ключових елементів у роботі над візією та стратегією.
Ось дещо, що слід врахувати, коли ви працюєте над своєю стратегією.
1. Ваша ДНК як міцна основа
Стратегія починається з глибокого розуміння. Ви повинні знати, хто ви є, щоб зрозуміти, куди ви хочете рухатися. Відображення ваших бізнес-моделей та ключових стратегічних рішень на часовій шкалі з моменту заснування вашої компанії відкриває чудові можливості для розуміння того, як і чому розвивалося творення цінності. Це розкриває ваші стратегічні кроки та ДНК, а також те, де ви були більш-менш успішними в минулому.
2. Складіть карту вашого портфеля бізнес-моделей
Ви не створюєте цінність за допомогою лише однієї бізнес-моделі. Ваша географічна та ринкова розгалуженість призвела до появи різних бізнес-моделей, кожна з яких живе у власному контексті та має власний життєвий цикл. Складаючи карту своїх бізнес-моделей як портфель, що розвивається, ви можете краще визначити, де буде наступна цінність і як ви можете створити синергію на ваших ринках із кожною з моделей.
3. Стратегія — це про зростання
Розробка візії та стратегії не має бути складною. Ви просто повинні взяти на себе зобов'язання сформулювати візію та стратегічний вибір, які дійсно обертаються навколо створення цінності для існуючих та нових клієнтів. Вам потрібно визначити конкретні сфери зростання для кожного з ваших бізнесів, а також дослідити та визначити, де буде наступна цінність на рівні бізнес-моделі. Які у вас є можливості для зростання та впливу? Куди ви маєте рухатися у своїх бізнес-моделях?
Підприємницьке мислення та мислення зростання — це типи мислення, необхідні для того, щоб привести вашу компанію в майбутнє. Майбутнє, в якому ви зробите значний внесок у життя клієнтів, а також позитивний соціально-екологічний вплив на навколишнє середовище. Якщо ви зосереджуєтесь на цінності та позитивному впливі, в результаті генеруються нові солідні потоки доходів.
4. Ментальна картина майбутнього
Коли ви частіше дивитеся в майбутнє, ви бачите більше. Але компанії так майже не роблять. Вони працюють і діють у сьогоденні. Найчастіше не вистачає того, що члени ради директорів, управлінські та операційні команди не мають спільної ментальної картини — ви можете назвати це візуалізацією — ринку, ролі та створення загальної цінності вашої компанії в найближчі три-п'ять років.
Запросіть графічного дизайнера та футуролога до процесу формування візії та розробки стратегії, щоб дослідити це питання. Це принесе ясність для всіх і відкриє можливості для гри.
5. Створіть прототип вашої візії
Візія — це картина бажаного майбутнього. Коли ви довіряєте це паперу, ви припускаєте, що ваша команда розуміє, як це буде виглядати в найближчому майбутньому. Якщо ваше майбутнє полягає в тому, щоб бути кращою у своєму класі компанією, яка пропонує найкращий цифровий досвід одним кліком, як це буде виглядати конкретно? Як це буде виглядати для ваших клієнтів? Як це вплине на їхню роботу?
Запросіть до команди цифрових дизайнерів та створіть прості та дешеві прототипи, щоб зрозуміти та втілити в життя ключові елементи вашої візії.
6. Діджитал як інструмент
Всі компанії рано чи пізно стають цифровими або вже є цифровими. Цифрові технології мають бути інструментом, що сприяє створенню більшої та кращої цінності, а використання цифрових технологій повинно враховуватися у всьому, що ви робите. Таким чином, у будь-якій візії та стратегії має бути чітко зазначено, що цифрові технології означають для ваших клієнтів, і як вони впливають на створення цінності та бізнес-операції.
Як тільки у вас буде така ясність, ви зможете з більшою впевненістю робити необхідні інвестиції в системи, людей, розвиток потенціалу, машинне навчання / штучний інтелект / Інтернет речей або будь-яку іншу цифрову технологію.
7. Безперебійний клієнтський досвід
Apple Pay дозволяє нам легко і безперешкодно платити за допомогою мобільних телефонів. Amazon — миттєво замовляти і з посмішкою отримувати наші товари в той же день. Чи потрібно говорити більше? Ваш клієнтський досвід має принаймні відповідати досвіду, який клієнти отримують від домашніх покупок або доставки. Ви повинні бути на рівні, щоб залишатися актуальними.
8. Співтворчість виходить за межі залу засідань
Стратегія — це не тільки для ради директорів та високоосвічених консультантів. Візія та стратегія — це організація стратегічних дискусій з усіма членами компанії на всіх її рівнях. Роблячи це, ваша організація разом побачить і відчує, як розвиваються потреби клієнтів, що відбувається на ринку, і де ваша компанія хоче і повинна грати. Тоді всі будуть залучені і розумітимуть, як ви можете виграти з точки зору найкращої цінності для ваших клієнтів. Таким чином, всі команди та окремі співробітники знатимуть, як змінити ситуацію на краще та сприяти зростанню компанії, орієнтованому на створення цінності.
9. Включіть інсайти клієнтів
Про майбутнє можна говорити днями і уявляти собі щось неймовірне. Як сказав би Барак Обама: «Вам може бути найкомфортніше у власній мильній бульбашці». Але залишаючись у власній бульбашці, ви не зможете виробити візію та стратегію. Потрібно вийти в реальний світ, щоб отримати глибоке розуміння клієнтів та їхніх потреб. Інформація від клієнтів, отримана через інтерв'ю, відео або навіть розмови під час виїзних зустрічей, дає напрямок і натхнення для прийняття стратегічних рішень. На жаль, дуже мало управлінських команд відчувають себе комфортно, запрошуючи клієнтів до себе в гості.
10. Стратегія як історія та серцебиття
Стратегія не твориться лише у залі засідань. Вона не має бути єдиним заходом, що проводиться раз на рік. Це не викарбовування стратегічного плану в камені. Стратегія — це чіткий напрямок і шлях до підтвердження і розвитку цього напрямку шляхом постійного залучення керівництва і команд по всій організації.
Ви залучаєте, розповідаючи історії про подорож, про зусилля, про перипетії і повороти, про результати — як успіхи, так і невдачі. Робіть цей обмін інформацією періодичним, відчуваючи так би мовити «серцебиття стратегії». Це формат комунікації, пристосований до різних авдиторій у вашій організації, що проводиться раз на два тижні або місяць, під час якого люди діляться історіями про те, як реалізується ваша візія та стратегія.
11. Виїзний захід компанії
Так, саме виїзний захід з усіма співробітниками вашої компанії. Це чудовий досвід для проведення стратегічних розмов і перевірки досліджень майбутнього. Вам потрібно провести час зі своїми командами, щоб подумати про те, хто ви є і де ви хочете бути. Ви отримаєте чудові інсайти з несподіваних джерел, і це дасть їм час для засвоєння стратегії та їхнього внеску в її реалізацію.
Ілюстрація: clarityconsultants.com
|