Три ключові кроки для підвищення стійкості вашого бізнесу
Компанія SAS, що займається штучним інтелектом та аналітикою даних, минулого року провела глобальне опитування 2400 керівників вищої ланки. Те, що вони розповіли про власну стійкість, вас дещо здивує. Багато топ-менеджерів визнали, що вони не повністю готові до підривів, — пише Гевін Дей (Gavin Day), виконавчий віце-президент офісу CEO в SAS.
За останні кілька років ми пережили багато потрясінь. Якщо ви сподівалися, що далі буде легше, то на вас чекає розчарування — деякі експерти прогнозують, що у 2024 році кількість підривів може навіть зрости. Це означає, що бізнесу потрібно буде продовжувати бути гнучким і стійким. Якщо у вашій організації є можливості для вдосконалення, зараз саме час попрацювати над розвитком цього потенціалу у ваших командах.
Ті, чий бізнес перебуває не на тому рівні, на якому він мав би бути, точно не самотні. Глобальне опитування SAS (Resiliency Rules Report), проведене серед керівників різних галузей, показало, що, хоча майже всі керівники цінують стійкість, менше половини (47%) насправді вважають, що їхні організації є стійкими. Більшість працює над цим, і 85% заявили, що, ймовірно, продовжать інвестувати в стійкість протягом наступного року.
Існує багато стратегій, які ви можете використовувати для підвищення стійкості вашого бізнесу. Хоча конкретні кроки залежатимуть від того, на якому етапі процесу перебуває ваша організація порівняно з тим, де вона хоче бути, є деякі практики, які є майже універсальними. Щоб допомогти вам у цьому, я зупинюся на трьох ключових кроках, які ви можете зробити, щоб допомогти вашій організації бути більш підготовленою до всього, що може чекати на вас у 2024 році.
Наситьте свою організацію даними та аналітикою
Багато організацій вже знають про цінність даних, принаймні в теорії. Інша справа — застосування їх на практиці.
Дані можуть надати величезну кількість інформації — від розуміння того, що відбувається ззовні, до визначення сфер, які потребують вдосконалення всередині організації. Але це не просто вибір декількох інструментів для аналізу даних: мова йде про створення культури компанії, яка сприяє вільному володінню даними серед персоналу. Коли кожен співробітник знатиме, як використовувати дані та аналітику у своїй роботі, організації будуть набагато краще адаптуватися до змін.
І ця еволюція має відбуватися на всіх рівнях організації. Вона починається з підтримки з боку вищого керівництва, яке може сформулювати очікування щодо рішень і планів, що спираються на дані. Але вона поширюється на всіх, включно з працівниками на початку кар’єри. Насправді, саме молодші кадри можуть бути тими, хто має найбільшу грамотність у роботі з даними та аналітикою з самого початку. Як зазначив один з учасників опитування:
«Я помітив, що ... [зі] стажерами набагато природніше, ніж коли я починав свою кар’єру, інстинктивно шукати дані для підтвердження своєї гіпотези. Отже, я бачу, що майбутнє, безумовно, буде набагато більш керованим даними та аналітикою, просто завдяки людям, які приходять». — CFO, Finance
Все це говорить про те, що впровадження даних та аналітики може відбуватися під впливом різних членів вашої команди, але мета полягає в тому, щоб мати культуру грамотності даних у всій команді. Цьому сприяють тренінги та семінари з внутрішніми та зовнішніми експертами, впровадження простого у використанні та цікавого програмного забезпечення, а також залучення співробітників до участі у виборі рішень, які використовує організація. Організація, керована даними, розглядає дані як ключовий стратегічний актив. Це допомагає всім працювати краще, включно з самою організацією, особливо перед обличчям підриву.
Не бійтеся змін: цікавтеся ними
Для більшості людей зміни є складним викликом, якщо не відверто страшним. Але ринкові зміни можуть відбутися в одну мить, і ховати голову в пісок для організації може бути фатальним. З іншого боку, життєво важливо задіяти свою допитливість щодо змін, які наближаються або вже відбуваються.
У нашому опитуванні високо-стійкі керівники у вісім разів частіше вважали допитливість "дуже цінною", ніж керівники з низькою стійкістю. Існували деякі міжгалузеві відмінності. Керівники у сфері медико-біологічних наук були більш схильні цінувати допитливість, а керівники в уряді — менш, що, можливо, вас не здивує. Але загалом, допитливість може бути трансформаційною для будь-якої організації в будь-якій галузі. Вона стимулює все — від нових способів роботи та розробки нестандартних інновацій до швидкої адаптації до мінливих ринкових умов.
Почуття допитливості також може допомогти вашій організації виявити назріваючі проблеми, які можуть бути менш очевидними для конкурентів. Один із керівників технологічної індустрії сказав нам:
«Бізнес може бути стійким ... маючи допитливість, здатну виходити за рамки того, що пишуть у заголовках новин, або за рамки поточних викликів, які перебувають у центрі уваги. Він шукає ці несподівані виклики». — RVP, Software
Який висновок? Зберігайте допитливе мислення і розглядайте виклики як цікаві та вирішувані. Це може зробити різницю, коли справа доходить до виживання чи підриву.
Не забувайте про рівність та інклюзивність
Коли ми робимо кроки, щоб адаптуватися до змін, які на нас насуваються, важливо, щоб ми залишалися у відповідності до відповідальних бізнес-практик. Це включає в себе такі чіткі сфери, як забезпечення якості та безпеки даних. Але це також означає речі, які, можливо, складніше оцінити кількісно, як-от дотримання принципу справедливості при прийнятті бізнес-рішень — від генерування ідей до розробки та впровадження. Це також означає активну роботу, спрямовану на уникнення будь-якого негативного впливу на вразливі групи населення.
«Ви повинні чітко уявляти, як пов’язані між собою справедливість і стійкість». — СЕО, Healthcare
Робота на основі набору керівних принципів вашої організації має вирішальне значення. Багато опитаних нами керівників працювали над такими питаннями, як підвищення стійкості, вирішення проблеми різноманітності робочої сили, забезпечення інклюзивності пільг і проведення тренінгів, присвячених питанням різноманітності, справедливості та інклюзивності (DEI). Ми також дізналися, що високо-стійкі керівники щотижня вживають заходів для забезпечення рівності та відповідальності у своїх організаціях. Надання пріоритетності цим питанням, а також етики, у вашій організації допоможе їй стати більш інклюзивною, гнучкою та стійкою в довгостроковій перспективі.
|