Як визначити ефективність свого бізнесу: 4 метрики
Джерело: Blog Imena.UA
Чим визначити успіх компанії? На це питання можна знайти багато відповідей, і у кожної компанії ця відповідь буде своя. У кожній з них свій спосіб вимірювання ефективності в залежності від цілі та місії тої чи іншої діяльності. Джордж Вараміс (George Warsamis) запропонував декілька метрик, які розкажуть вам про стан справ вашого бізнесу.
Залучення клієнтів
Для початку слід підрахувати кількість клієнтів, які дізналися про компанію за певний період часу і витрати, які були направлені на їх залучення. Компанії повинні генерувати дохід для того, аби вижити. Для цього потрібно приводити до компанії нових користувачів, які з радістю будуть купляти продукцію або користуватися послугами вашого бренду. Проте, не слід забувати, що витрати на залучення нових користувачів не повинен перевищувати дохід компанії. Для того, аби вирахувати всі витрати слід звернути увагу на наступну інформацію:
- Кількість нових користувачів кожного місяця.
- Вартість розробки продукту чи послуги.
- Термін дії продукту чи послуги.
- Щомісячні маркетингові витрати.
- Щомісячні витрати на обслуговування.
Метрики звісно будуть відрізнятися в залежності від того, звідки будуть приходити клієнти. Ось що потрібно вимірювати:
- Загальна щомісячна вартість каналу або компанії, звідки буде йти трафік. Містить в собі розробку, маркетинг та обслуговування.
- Витрати на кожного клієнта.
- Об’єм загальної кампанії: скільки клієнтів прийшли до вас саме через цю кампанію.
- Ефективність каналу або кампанії = кількість залучених клієнтів/кількості відвідувань.
Утримання клієнтів
Отже, до вас прийшов клієнт. Ваше завдання полягає в тому, щоб він залишився у вас та продовжив користуватися продуктом чи послугою, яку йому запропонували. Утримання клієнтів — це дуже важливий показник для компанії. Дешевше утримати старого клієнта, ніж залучити нового. Ця метрика дозволить вашій компанії оцінити користь тієї продукції, яку ви пропонуєте людям. Ось на що варто звернути увагу:
- Обсяг утримання: кількість постійних клієнтів, які регулярно купують продукт або користуються вашою послугою.
- Ефективність утримання = кількість утриманих клієнтів / кількість нових клієнтів.
- Витрати на утримання окремого клієнта.
Фінансові транзакції
Останній етап життєвого циклу клієнта — це отримання прибутку компанією від взаємодії з ним. Прибуток допомагає виміряти ту саму фінансову вигоду.
Дуже часто на початку свого існування компанії фокусуються на прибутку, а не на виручці. В перші роки роботи витрати можуть дуже сильно відрізнятися, тому компаніям слід звернути увагу саме на виручку, щоб зрозуміти, чи працює бізнес-модель, яку вони побудували.
Виміряти потрібно наступні показники:
- Загальний щомісячний виторг.
- Обсяг виторгу: кількість користувачів, які забезпечують компанії виторг.
- Ефективність виторгу = кількість клієнтів, які приносять виторг / кількість залучених клієнтів.
- Виторг на канал залучення клієнтів.
SMM
Ціль, яку переслідують бренди в соціальних мережах — це збільшення зацікавлених клієнтів. За основний показник в цьому випадку береться кількість підписників, яка з часом має збільшуватися. Тут потрібно набратися терпіння, адже для цього потрібен час. Тільки так компанії можуть зібрати всю необхідну інформацію для оцінки маркетингової стратегії та внесення необхідних змін для ефективнішої роботи. Якщо компанія вимірюватиме ці показники кожного дня, маркетологи не отримають цінну інформацію про клієнтів. Але слід відмічати серйозні зміни, які відбуваються у певний період місяця та вивчати причину такого поводження клієнтів.
Багато маркетологів не звертають уваги на кількість підписників, вони не вважають її важливим показником для прибутку компанії. Краще мати декілька активних підписників, які будуть коментувати та ділитися з друзями, ніж величезну кількість підписників, які не будуть приймати участі в обговореннях та просто сидіти тихо на сторінці компанії. Хоча частка правди в цьому є, але розкрутитися бренду допомагає саме велика кількість фоловерів на сторінці.
Активність користувачів показує їх відношення до бренду. Як вже було сказано, активність вимірюється лайками, коментарями та репостами. Якщо під вашим постом щось прокоментували, це значить, що ви привернули увагу до себе та своєї продукції. Користувачу не жаль того часу, яке він витратив для того, щоб написати коментар під вашим постом.
Існують і інші фактори, які впливають на популярність бренду. Важливо зазначити, що різні відділи у вашій компанії мають працювати спільними зусиллями, обмінюватися даними досліджень та консультуватися один з одним. Якщо вони намагатимуться все вирішувати самостійно без взаємодії з іншими членами команди, у компанії можуть виникнути проблеми з ефективністю. Тільки уявіть: маркетингова команда намагається збільшити кількість замовлень, які отримує компанія у певній сфері своєї діяльності. Якщо вони не консультуватимуться з відділом логістики, вони не знатимуть, чи вистачатиме водіїв на таку велику кількість замовлень і чи зможуть вони фізично доставити усі замовлення кожному клієнтові. Якщо вони не консультуватимуться з відділом підтримки клієнтів, то так і не дізнаються про те, що на компанію скаржилися з приводу затримки та невиконання замовлень. В кінцевому результаті це може привести до того, що багато клієнтів залишать негативні відгуки про компанію. Щоб уникнути таких ситуацій, команда логістики, відділ маркетингу та служба підтримки мають спілкуватися та взаємодіяти між собою.
Проведіть невеличке дослідження та визначте метрики, які допоможуть вам оцінити ефективність роботи вашої компанії, не забувайте регулярно відстежувати ці показники. При необхідності, якщо ефективність компанії буде падати вниз, потрібно буде внести деякі зміни у затверджену маркетингову стратегію, провівши консультацію зі всіма відділами своєї компанії.
За матеріалами "4 categories of metrics to help keep your company in the right course", Medium.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|