ІНСАЙТИ | Продуктивність 18 січня 2016 р.

П’ять управлінських звичок, які руйнують продуктивність команди

Управлінська робота — це завжди стреси. Особливо важко доводиться керівникам стартапів, які приймаючи майже кожне рішення балансують на грані між успіхом і провалом. А звільнення навіть одного працівника може змусити членів команди працювати «на знос» та поставити під загрозу реалізацію ваших ретельно продуманих планів.

П’ять управлінських звичок, які руйнують продуктивність команди
Ілюстрація: Shutterstock
«У таких умовах найнебезпечніше — це похитнути крихкий баланс, що підтримується в команді, — пише Ларрі Альтон (Larry Alton), бізнес-консультант та колишній підприємець. — Причому досягти цього можна, навіть не усвідомлюючи хибності власних дій — просто слідуючи якійсь, здавалося б, тривіальній звичці».

Ось п’ять управлінських звичок, які можуть зруйнувати ефективність будь-якої команди.

1. Заглиблювання у деталі

Поняття «мікроменеджмент» сприймається негативно — і не дарма. Намагаючись заглибитись чи не в кожне поточне питання, ви просто гаєте час (не тільки свій, але й підлеглих); а, до того ж, це настільки дратує людей, що до вас взагалі можуть перестати ставитись як до лідера.

Варто усвідомити: щоб бути хорошим менеджером, не потрібно «стояти над душею» підлеглих. Визначте кінцеву ціль (чи загальний контекст виконання завдання) і хай ваші працівники самі думають, як їм слід діяти. А якщо не вірите, що вони зможуть це зробити без вашого втручання, то, напевно, вам краще піти з управлінської посади.

2. Ігнорування індивідуальних особливостей людей

Дуже добре, якщо ви сформували культуру, що дозволяє залучати потрібних вам фахівців. Але все одно — люди підходять до роботи по-різному. Скажімо, ваш account-менеджер любить загальні наради, бо для нього це засіб отримати корисну інформацію та налагодити сосунки з колегами з інших структур. Натомість веб-розробник, перебуваючи у кімнаті засідань, ледь-ледь стримує роздратування через свій змарнований час. Ваш фінансовий директор — «рання пташка», а тому продуктивно працює у першій половині дня. Дизайнер же, навпаки, — «сова», і найцікавіші речі йому вдаються ближче до вечора. Ви мусите розібратися, які слабкі і сильні сторони має кожний член вашої команди, та намагатися максимально це враховувати при плануванні завдань.

3. Невисловлені очікування

Деякі менеджери вважають своїх підлеглих телепатами, які повинні «читати» думки свого шефа щодо того, як той бачить виконання завдання; а потім дратуються, чому працівник «неправильно» підійшов, наприклад, до формування бази потенційних клієнтів. Вина за такі непорозуміння цілком лежить на управлінці, котрий на самому початку не спромігся роз’яснити своїх очікувань.

Якщо у вашій голові сформувалась картина виконання певної задачі, потурбуйтесь про те, щоб підлеглий чітко розумів, чого ви від нього хочете.

4. Нерішучість

Неправильне рішення — це дуже погано, але ще гірше, якщо ви відкладаєте його прийняття. Якщо у вас сформувався перелік завдань, із виконанням яких ви затягуєте, бо не знаєте, як до них краще підійти, це може вказувати на брак рішучості, що негативно впливає на продуктивність усієї структури. Адже працівники не знатимуть, за які завдання слід братися негайно, а які можна залишити «на завтра». Крім цього, вони не сприйматимуть вас як людину, здатну визначати цілі та напрям руху.

5. Небажання делегувати

Деякі керівники намагаються взяти на себе якомога більше роботи і лише у крайніх випадках делегують підлеглим окремі завдання. На перший погляд, це виглядає дуже благородно: бос дбає про людей — тому й прагне максимально їх розвантажити. Проте насправді це розмиває продуктивність групи в цілому. Бо ви мусите передавати своїм працівникам більш рутинні завдання, таким чином отримуючи змогу зайнятись стратегічними питаннями. Отже, навчіться делегувати і продуктивність вашої фірми відразу піде вгору.

Підступність звичок у тому, що ми їх просто не зауважуємо. Тому відстежуйте, як ваші дії впливають на членів колективу. Найкраще відверто запитати про це підлеглих. Якщо ви сформували середовище, в котрому домінує довіра, люди без будь-яких вагань вам скажуть, які із ваших звичок заважають їм нормально працювати.

За матеріалами "5 Bad Leadership Habits That Undercut Your Team's Productivity", Entrepreneur.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
МікромайстерністьМікромайстерність
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)