П’ять кроків до успішної трансформації бізнесу
Чесно кажучи, ми всі були свідками того, як програма трансформації зазнавала невдачі або сходила з рейок. Хоча це і складно, але зараз, як ніколи, наші організації потребують успішної трансформації, — вважає Адам Беннетт (Adam Bennett), директор компанії Great Change Consulting, автор книги «Great Change – the WAY to get big strategy done». Це тому, що, незважаючи на масові потрясіння, які ми всі пережили за останні кілька років, ми ще не досягли «піку змін».
Глобальні фактори, такі як штучний інтелект, кліматична криза, технологічні зміни та геополітичний тиск, продовжуватимуть суттєво впливати на наші організації. Ці та інші чинники кидатимуть виклик усталеним бізнес-моделям і вимагатимуть від керівників проведення трансформації. Для успішної трансформації необхідно мати три ключові компоненти. Перший — це визначення підривних сил, які можуть означати як можливості, так і загрози. Далі — розробка стратегії реагування на них. І, нарешті, найважливіше — успішне впровадження змін, адже якщо ви не діятимете, нічого не станеться.
Здатність впроваджувати великі зміни — і під «великими» я маю на увазі матеріальні та значущі для організації, а також такі, що водночас захоплюють і надихають людину, яка їх очолює, — сьогодні має бути частиною набору навичок кожного лідера. Однак, незважаючи на постійний тиск змін, Макіавеллі був правий: здійснювати трансформацію нелегко. Це ніколи не було легко. Ось п’ять речей, які дадуть вашій програмі змін найкращі шанси на успіх.
1. Виконувати роботу — особисте зобов’язання лідера
Ніщо не замінить вашу особисту ініціативу та керівництво процесом трансформації. Публічний символізм вашої відданості забезпечить основу для успіху через мотивацію до досягнення мети та впровадження необхідних змін, а також залучить найкращі таланти до роботи над програмою. Лідерство змін і рушійна сила трансформації — це не те, що ви можете передати комусь на аутсорсинг. Отже, виконуйте роботу і показуйте, що ви її виконуєте.
2. Приймайте рішення: обирайте, володійте і комунікуйте чітку стратегію
Ви маєте прийняти рішення, що означає зробити вибір. Це суть стратегії, тому що ви просто не можете зробити все. Кожна організація, незалежно від того, наскільки вона велика, рано чи пізно вичерпає свої ресурси чи можливості. Тому ви мусите вибрати дві-три речі, які є найбільш важливими. Остерігайтеся мати занадто багато пріоритетів, натомість використовуйте мову ранжування. На самому верху списку може бути лише одна річ. Ваша стратегія також має бути настільки чіткою, щоб ви могли донести її в одному-двох реченнях, і достатньо переконливою, щоб зацікавити інших і викликати у них захоплення. Зараз не час сидіти, склавши руки.
3. Створюйте команду: залучайте потрібних людей
Про лідерів трансформації судять по компанії, яку вони тримають, і люди, яких ви обираєте в команду, будуть найважливішим визначальним фактором успіху. Формуючи команду, звертайте увагу на темперамент (допитливість і готовність до співпраці) та навички (досвід у впровадженні змін). Обирайте людей, які вірять в організацію і хочуть зробити матеріальний внесок у її майбутній успіх. Пам’ятайте про «невдах», які побачать, як їхня влада та вплив зменшуються, «традиціоналістів», які не можуть уявити, як їхня галузь може працювати по-іншому, та «слабаків», які просто не можуть уявити собі професійний ризик, пов’язаний із керівництвом змінами. Найголовніше — будьте готові відсіяти тих, хто не підходить. Ніхто і ніколи не скаже щось на кшталт: «Шкода, що я не протримав некомпетентного керівника довше».
4. Будьте уважними: дотримуйтесь перевіреної методології та підходу
Проведення трансформації вимагає ретельного підходу до задіяння різних і взаємодоповнюючих важелів — таких як бізнес-процеси, технології, організаційна структура, люди, культура та матеріально-технічна база, — які справді призведуть до реальних змін. Вам потрібно змінити фундаментальний спосіб, у який ведеться робота, і не піддаватися спокусі просто автоматизувати те, що робиться зараз. Крім того, не забудьте пов’язати результати трансформації, яких ви прагнете, з реалізацією жорстких драйверів акціонерної вартості.
5. Ведіть облік: використовуйте KPI для узгодження та регулярного зворотного зв’язку
Ви повинні мати можливість вимірювати та відстежувати те, чого ви намагаєтеся досягти. Усвідомте різницю між управлінням звичайними операціями та проведенням трансформації. Для цього потрібно запровадити правильні показники, які демонструватимуть досягнення цілей трансформації. Використовуйте ці KPI, щоб встановити чіткі очікування, а також для того, щоб звітувати перед собою та іншими.
Процес трансформації, хоч і складний, часом стресовий і вимагає багато важкої роботи, не буде виглядати як покарання. Я гарантую, що це буде захоплюючим, корисним і цікавим дійством. І давайте подивимося правді в очі — ваша організація, ймовірно, потребує трансформації, і потребує її прямо зараз.
За матеріалами CEOWORLD magazine.
Ілюстрація: vecteezy.com
|