Зміни серед топ-менеджерів: проблема чи можливість?
Нещодавно п’ятеро топ-менеджерів Twitter заявили про намір піти з компанії. Такі зміни — це завжди потрясіння. Адже перед фірмами неминуче постає запитання, які наслідки це матиме для їхнього майбутнього. У цей час чимало людей, всередині та за межами організації, пильно стежать за її CEO, намагаючись передбачити, чого ж слід очікувати.
Дейв Ульріх
(Dave Ulrich)
|
Дейв Ульріх (Dave Ulrich), професор бізнес-школи Мічиганського університету, автор книги «The Leadership Capital Index» («Індекс лідерського капіталу»), рекомендує керівникам, компанії яких проходять через непростий процес кадрових змін, врахувати наступні моменти.
1. Усвідомлюйте, як сприймається звільнення топів зовнішніми сторонами
В ідеалі лідери стають сильнішими завдяки правильно підібраному оточенню. Але якщо команда працює на керівника, останній також повинен працювати на команду, компенсуючи недоліки підлеглих та підкреслюючи їхні сильні сторони. Мислення категоріями «ми», а не«я» є особливо важливим у часи складних трансформацій. Якщо ж з компанії йде кілька топ-менеджерів, це може сигналізувати інвесторам та іншим спостерігачам: лідер не надає своїм підлеглим свободи дій та повноважень, які мав би надавати.
2. Пригортайте увагу до того, як вам вдавалось долати кризові ситуації в минулому
У таких технологічних компаніях, як Uber та Amazon, використовується поняття «“терплячого” капіталу», що означає: інвестор, здійснюючи вкладення коштів, не очікує швидкої віддачі. Проте, якщо йдеться про довіру до лідера під час кризи, то стейкхолдери мало схильні до терплячості. Вони негайно хочуть переконатися, що кроки, які вчиняє керівник, дадуть змогу успішно впоратись із кризою. У моменти, коли сумніви щодо благополучного розв’язання ситуації досягають піку, лідеру може дуже допомогти історія успішного долання аналогічних викликів у минулому. CEO повинен запевнити всіх, хто спостерігає за його рішеннями та діями: є план, котрий дозволить успішно вийти з кризового стану.
3. Поясніть, як зміни у складі управлінської команді створюють можливості для зростання
Інколи нова людина на вищих щаблях — саме те, що потрібно компанії. CEO краще, ніж будь-хто інший, може розпізнати потенційні можливості для розвитку, які з’являються в контексті актуальних трендів. Тому важливо представити план просування вперед саме завдяки змінам серед управлінців вищих рівнів, а не всупереч цьому. У сучасному світі потрібно безперервно вкладати зусилля та ресурси в освоєння нових сфер, що особливо актуально для високодинамічних технологічних секторів. Не відомо, чи досягне Google успіху в процесі виведення на ринок безпілотних автомобілів або чи вдасться компанії повноцінно реалізувати ідею забезпечення доступу до інтернету з допомогою повітряних куль, але за будь-яких обставин одне із головних завдань її керівників — позиціонувати себе як новаторів та лідерів майбутнього.
4. Майте гідну заміну в резерві
Впевнені у собі лідери не бояться оточувати себе людьми, компетентнішими, ніж вони. Натомість керівники, котрим бракує впевненості у своїх силах, навпаки, винаймають менш досконалих у професійному плані індивідів, бо сподіваються таким чином виглядати краще. Чого ж тоді дивуватись, що для них знайти заміну колишньому члену управлінської команди є надскладним завданням? Немає жодного значення, чи хтось вирішив піти з компанії сам або його попросили це зробити. Головне, щоб ви змогли призначити на його місце людину, що являла б для компанії ще більшу цінність.
5. Пам'ятайте, найважливіше — це місія компанії
Основне завдання лідерів — це втілювати обіцяння бренду в плани конкретних дій. Без цього неможливо здобути довіру персоналу та клієнтів. Зараз перед Twitter постав виклик: як переконати користувачів та акціонерів у тому, що їхні очікування виправдовуватимуться, а потім на підставі отриманих інсайтів сформулювати критерії для переформатування лідерської команди — введення до її складу управлінців, котрі могли б рухатись вперед, керуючись чітким розумінням змісту місії компанії. Врешті-решт, у першу чергу це повинно бути рушієм розвитку бізнесу.
Як правило, кадрові зміни на найвищому рівні відбуваються тоді, коли компанія входить у нову стратегічного фазу розвитку, а діюча управлінська команда не спроможна привести її до нового пункту призначення. Проте занадто часто під час таких трансформацій першочергового значення набувають не унікальні потреби бізнесу, а якості окремих індивідів. Натомість, сфокусувавшись на тому, як кадрові зміни допоможуть компанії вийти на новий етап розвитку, лідер може суттєво зміцнити її конкурентні позиції.
За матеріалами "Five Leadership Tips During Executive Turnover", Fast Company.
|