П'ять поширених міфів про стартапи
Зрозуміло, що новачкам непросто обійти маститих гравців. Втім, як пише Джефрі Джеймс (Geoffrey James) в своїй статті, опублікованій у виданні Inc., всупереч поширеній думці, позиції стартапу, що наважується конкурувати із великими компаніями, аж ніяк не можна назвати невигідними. Джеймс спростовує п’ять міфів, котрі найчастіше спантеличують не лише початківців, але й також підприємців із неабияким досвідом.
Джефрі Джеймс
(Geoffrey James)
|
Міф 1. Без відомого бренду продавати важко
Ніхто не заперечує, що розкручені бренди продавати легше. Проте назв марок, котрі б були у всіх на слуху, одиниці. Тож різниця між новоявленими та існуючим брендами, здебільшого, вельми примарна. Більше того, деякі бренди, хоча і відвоювали собі місце на ринку, не можуть похвалитися бездоганною репутацію. Принаймні, у вас хоч цієї проблеми немає.
Правда. Найважливіше для споживачів — не відома назва, а якість вашого продукту.
Міф 2. Споживачі не довіряють новоствореним компаніям
Звісно, історія компанії чогось вартує, але спроможність фірми приємно здивувати клієнта чимось принципово новим є не менш важливою. Успішні компанії (а саме вони можуть стати вашими клієнтами) постійно перебувають у пошуку ЧОГОСЬ, що б дало змогу зміцнити свою конкурентну позицію. Отже, запропонуйте їм привабливий продукт, котрий би відрізнявся від пропозицій, що є на ринку. Тоді нікого не цікавитиме, коли заснований ваш бізнес — вчора чи 100 років тому.
Правда. Справжня цінність для клієнта — не у вашій біографії, а в продукті, який ви йому пропонуєте.
Міф 3. Ми занадто малі, щоб обслуговувати великих клієнтів
Коли вас в останній раз чудово обслужили у великій компанії? Даю голову на відсіч, аби це пригадати, вам доведеться добряче почухати собі потилицю. Навіть якщо ви і мали досвід гарного сервісу — чи не є це скоріше винятком, ніж правилом? Натомість вашому стартапу набагато простіше надавати клієнтам якнайкращий сервіс. Адже над вами не тяжіє багатошарова бюрократія. Також не потрібно боротися із різними «підводними течіями», які подеколи вирують у великих фірмах.
Правда. Сутність високоякісного сервісу у фокусуванні на проблемах клієнтів, а це не залежить від масштабу.
Міф 4. Нам буде важко продавати не апробований продукт
Що ж, навряд чи вам вдасться залучити на свій бік тих, хто воліє вичікувати, коли продукт чи ідея наберуть популярності, і лише тоді приєднуватися до кола їхніх шанувальників. Проте у сучасному бізнес-світі інновації в неймовірній ціні. Тому й фірм, охочих випробувати щось нове, — більше ніж достатньо.
Правда. Якщо ви матимете гарну ідею, клієнти вас самі знайдуть.
Міф 5. Потужні конкуренти витіснять нас з ринку
Звісно, це може статися, але лише, якщо вам не вдасться запропонувати щось, чого великі компанії або не можуть, або не хочуть зробити. Проте, замість того, аби встрявати у «рукопашний бій» із «бегемотами», краще знайдіть клієнтів якоїсь великої компанії, котрі б були незадоволені тим, що вона усіх їх «міряє одним аршином». Запропонуйте їм більш індивідуалізований сервіс. Вибудовуйте ваш бізнес навколо ніш, котрі великі гравці або прогледіли, або проігнорували.
Правда. Ви можете бути меншим, спритнішим ТА кращим.
За матеріалами "5 Dumb Myths About Start-Ups", Inc.
|