Як придушити інновації?
Джерело: kmbs
Незважаючи на постійні розмови про інновації, керівники багатьох організацій майже в кожній галузі активно намагаються їх придушити. Вони стверджують, що хочуть більше нових ідей. Але, в той самий час, дотримуються «антипринципів», які гарантують, що інновації не впроваджуватимуться через брак часу, грошей і мотивації, — стверджує Розабет Мосс Кантер (Rosabeth Moss Kanter), професор Harvard Business School, автор книг "Confidence: How Winning Streaks and Losing Streaks Begin and End" і "SuperCorp: How Vanguard Companies Create Innovation, Profits, Growth, and Social Good".
Розабет Мосс Кантер
(Rosabeth Moss Kanter)
|
Нижче Розабет наводить кілька "порад", як убезпечити компанію від впровадження інновацій.
- Ставитись з підозрою до будь-якої нової ідеї, яка прийшла знизу — тому що вона нова, і тому що вона знизу. Адже якщо б вона дійсно була вартою уваги, то керівники нагорі напевне самі б її придумали.
- Згадувати історію. Якщо в процесі обговорення народжується ідея, знайдіть прецедент з минулого: ідею, яка не спрацювала, і яка чимось схожа на ту, яку придумали щойно. Не вдалось тоді — не вдасться і зараз.
- Перевантажувати людей роботою. Якщо керівнику здається, що в підлеглих з'явився вільний час — їм потрібно дати щось роботи.
- Заохочувати запеклу конкуренцію. Можна розділити працівників на групи і доручити їм критикувати пропозиції колег (бажано публічно). А потім — оголосити переможців та переможених.
- Стрес понад усе. Треба рахувати все, що можна підрахувати, і так часто, як це тільки можливо. Варто віддавати перевагу точним планам. А якщо люди перевищують планові показники — не треба заохочувати це, адже так вони також порушують плани. Натомість керівнику потрібно наполягати, щоб усі процедури були дотримані.
- Обмежити обговорення стратегії та планів дуже вузьким колом довірених осіб. А далі потрібно оголосити усім іншим про прийняті важливі рішення. Це гарантує, що ніхто не починатиме нічого нового, адже працівники ніколи не знатимуть, чого їм чекати від керівництва.
- Мотивувати через покарання за помилки. Якщо працівник зробив помилку — з нього варто зробити приклад «як не треба діяти» і донести цей урок до інших. Тоді всі знатимуть, що ризикувати — це погано.
- Звинувачувати в усіх проблемах некомпетентних працівників нижніх рівнів ієрархії. Керівнику варто постійно скаржитись на низьку якість персоналу. Якщо це і не знищить віру в себе, то точно підірве віру в інших і їхні ідеї.
- Ніколи не забувати, що ви, керівники, досягли успіху тому, що вже знаєте все про свій бізнес.
Ці правила гарантують загибель інновацій, що може бути особливо небезпечним в умовах динамічного зовнішнього середовища. Тому лідерам, які бажають плекати інновації, варто дотримуватись правил, протилежним вищенаведеним, і створювати про-інноваційну культуру. Для цього потрібно:
- Заохочувати нові ідеї, особливо ті, що надходять знизу та з несподіваних джерел.
- Дивитись вперед, а не назад. Минуле не обов'язково має повторюватись.
- Знаходити час або гроші для експериментів.
- Шукати позитив, а не критику. Заохочувати співробітництво для досягнення спільних цілей.
- Бути гнучкими. Дивитись не тільки в календар, а й в інші сторони — щоб побачити нові, незаплановані можливості.
- Залучати нових людей до стратегічних дискусій.
- Уникати публічного приниження, натомість публічно визнавати досягнення в сфері інновацій.
- Виховувати повагу до людей та їхніх талантів.
- Пам'ятати, що навчання потрібно всім. Кожен, навіть найбільш досвідчений працівник, повинен бути відкритим для навчання.
Ці правила допоможуть стимулювати інновації в компанії. А щоб максимізувати результат, можна завжди тримати перед очима дев'ять «анти-інноваційних» принципів.
За матеріалами "Nine Rules for Stifling Innovation", HBR Blog Network.
|