ІНСАЙТИ | IT 19 серпня 2014 р.

Міфи та реальність ІТ-менеджменту

Джерело: kmbs

Як гармонізувати ІТ-менеджмент та загальну стратегію компанії, а також позбавитись від хибних і шкідливих стереотипів про ІТ? Андре Уоткінс (André J. Watkins), професор інституту IBR, запрошений викладач kmbs, пропонує свій погляд на те, як вирішити ці питання.

Міфи та реальність ІТ-менеджменту
Ілюстрація: Shutterstock

Міф 1. Компетенція ІТ-менеджера — це лише інформаційні системи

У реальності роль ІТ у сучасній компанії все більше зростає, як і витрати на технології — відповідно, змінюється і роль ІТ-менеджера. Сьогодні він є також бізнес-лідером, який використовує складні технології, щоб забезпечувати цінність для компанії. Тому будь-якій організації буде корисно:

  • Відстежувати та намагатись зрозуміти галузеві тенденції, джерела своєї конкурентної переваги, поточну бізнес-модель, а також розглядати — як IT може забезпечити досягнення стратегічних цілей компанії.
  • Аналізувати, які можливості відкривають перед вами нові технології та які обмеження вони на вас накладають.
  • Підвищувати ефективність витрат на ІТ в компанії, не знижуючи створювану цінність.

Міф 2. ІТ-стратегія випливає із загальної стратегії компанії

Насправді це вже давно не так. Звісно, ІТ-стратегія та бізнес-стратегія тісно пов’язані, але розробляються паралельно. ІТ-менеджер має приймати участь у формуванні загальної стратегії компанії та плануванні її діяльності. А також впевнюватись, що стратегія і плани приймають до уваги ступінь зрілості ІТ-систем організації.

Міф 3. Витрати на IT — занадто великі

В дійсності проблема полягає не в тому, що компанії забагато витрачають на ІТ, а в тому, що вони самі не знають, скільки їм коштує ІТ, і чому саме стільки. Щоб виправити ситуацію, потрібно виявити усі приховані витрати, чітко розібратись з усіма статтями ІТ-бюджету, а також із факторами, які впливають на ці витрати. Не завадить і пошукати інформацію про рівень витрат на ІТ в інших компаніях.

Міф 4. ІТ — це лише витрати, ІТ не створює цінності

Формально у цьому твердженні є певний сенс — якщо компанія не працює у сфері високих технологій, то ІТ є для неї статтею витрат. Проте не варто забувати, що ІТ допомагають організації створювати цінність. Це відбувається двома шляхами: через зниження загальних витрат, а також завдяки створенню нових продуктів чи послуг, які сприяють зростанню доходів.

Щоб досягти такого результату, потрібно визначити можливості для автоматизації задач, які зараз виконуються "вручну", і кращого забезпечення інформацією керівництва бізнесу. Варто також подумати, які нові продукти може допомогти створити ІТ, чи як саме покращити існуючі.

Міф 5. ІТ-підрозділ має сам вирішувати, як витрачати відведені йому кошти

Насправді набагато ефективніше, якщо до цього процесу залучати керівників бізнесу. Вони мають бути активними учасниками процесу розстановки пріоритетів в інвестуванні в ІТ, у пошуку оптимального співвідношення між операційними витратами на підтримку ІТ-систем та вкладання грошей в нові технології та проекти.

Міф 6. Війна за таланти в ІТ-сфері створює серйозну загрозу для будь-якої компанії

В дійсності правильний підхід до управління людським капіталом може забезпечити вашій організації сталу ефективність і доступ до талантів у потрібній кількості. Для цього варто, по-перше, проаналізувати, чи є у вас правильні люди на правильних посадах. По-друге, переглянути корпоративну культуру, щоб упевнитись: вона дозволяє співробітникам постійно відчувати свою приналежність до організації. Також варто розробити цільові стратегії мотивації та утримання талановитих людей.

Міф 7. Віддати ІТ на аутсорсинг — це швидке вирішення усіх проблем

В реальності аутсорсинг як метод швидкого вирішення проблем створює компанії довготерміновий «головний біль». Щоб цього уникнути, треба дуже обережно обирати функції, які віддаються на аутсорсинг, і слідкувати — як вони впливають на результати бізнесу.

Міф 8. Трансформація великих ІТ-систем завжди зазнає невдачі

Незважаючи на те, що масштабні трансформації — це виклик для бізнесу, вони можуть бути успішно проведені і завершені, а результатом у цьому випадку стає подальший швидкий розвиток організації. Проте для успіху такого проекту потрібна відповідальність усіх залучених сторін, регулярне звітування, ретельне планування та контроль постачальників.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомствНіколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)