Міфи та реальність ІТ-менеджменту
Джерело: kmbs
Як гармонізувати ІТ-менеджмент та загальну стратегію компанії, а також позбавитись від хибних і шкідливих стереотипів про ІТ? Андре Уоткінс (André J. Watkins), професор інституту IBR, запрошений викладач kmbs, пропонує свій погляд на те, як вирішити ці питання.
Міф 1. Компетенція ІТ-менеджера — це лише інформаційні системи
У реальності роль ІТ у сучасній компанії все більше зростає, як і витрати на технології — відповідно, змінюється і роль ІТ-менеджера. Сьогодні він є також бізнес-лідером, який використовує складні технології, щоб забезпечувати цінність для компанії. Тому будь-якій організації буде корисно:
- Відстежувати та намагатись зрозуміти галузеві тенденції, джерела своєї конкурентної переваги, поточну бізнес-модель, а також розглядати — як IT може забезпечити досягнення стратегічних цілей компанії.
- Аналізувати, які можливості відкривають перед вами нові технології та які обмеження вони на вас накладають.
- Підвищувати ефективність витрат на ІТ в компанії, не знижуючи створювану цінність.
Міф 2. ІТ-стратегія випливає із загальної стратегії компанії
Насправді це вже давно не так. Звісно, ІТ-стратегія та бізнес-стратегія тісно пов’язані, але розробляються паралельно. ІТ-менеджер має приймати участь у формуванні загальної стратегії компанії та плануванні її діяльності. А також впевнюватись, що стратегія і плани приймають до уваги ступінь зрілості ІТ-систем організації.
Міф 3. Витрати на IT — занадто великі
В дійсності проблема полягає не в тому, що компанії забагато витрачають на ІТ, а в тому, що вони самі не знають, скільки їм коштує ІТ, і чому саме стільки. Щоб виправити ситуацію, потрібно виявити усі приховані витрати, чітко розібратись з усіма статтями ІТ-бюджету, а також із факторами, які впливають на ці витрати. Не завадить і пошукати інформацію про рівень витрат на ІТ в інших компаніях.
Міф 4. ІТ — це лише витрати, ІТ не створює цінності
Формально у цьому твердженні є певний сенс — якщо компанія не працює у сфері високих технологій, то ІТ є для неї статтею витрат. Проте не варто забувати, що ІТ допомагають організації створювати цінність. Це відбувається двома шляхами: через зниження загальних витрат, а також завдяки створенню нових продуктів чи послуг, які сприяють зростанню доходів.
Щоб досягти такого результату, потрібно визначити можливості для автоматизації задач, які зараз виконуються "вручну", і кращого забезпечення інформацією керівництва бізнесу. Варто також подумати, які нові продукти може допомогти створити ІТ, чи як саме покращити існуючі.
Міф 5. ІТ-підрозділ має сам вирішувати, як витрачати відведені йому кошти
Насправді набагато ефективніше, якщо до цього процесу залучати керівників бізнесу. Вони мають бути активними учасниками процесу розстановки пріоритетів в інвестуванні в ІТ, у пошуку оптимального співвідношення між операційними витратами на підтримку ІТ-систем та вкладання грошей в нові технології та проекти.
Міф 6. Війна за таланти в ІТ-сфері створює серйозну загрозу для будь-якої компанії
В дійсності правильний підхід до управління людським капіталом може забезпечити вашій організації сталу ефективність і доступ до талантів у потрібній кількості. Для цього варто, по-перше, проаналізувати, чи є у вас правильні люди на правильних посадах. По-друге, переглянути корпоративну культуру, щоб упевнитись: вона дозволяє співробітникам постійно відчувати свою приналежність до організації. Також варто розробити цільові стратегії мотивації та утримання талановитих людей.
Міф 7. Віддати ІТ на аутсорсинг — це швидке вирішення усіх проблем
В реальності аутсорсинг як метод швидкого вирішення проблем створює компанії довготерміновий «головний біль». Щоб цього уникнути, треба дуже обережно обирати функції, які віддаються на аутсорсинг, і слідкувати — як вони впливають на результати бізнесу.
Міф 8. Трансформація великих ІТ-систем завжди зазнає невдачі
Незважаючи на те, що масштабні трансформації — це виклик для бізнесу, вони можуть бути успішно проведені і завершені, а результатом у цьому випадку стає подальший швидкий розвиток організації. Проте для успіху такого проекту потрібна відповідальність усіх залучених сторін, регулярне звітування, ретельне планування та контроль постачальників.
|