Настав час переглянути свою стратегію створення цінності
У міру посилення підривів фінансової продуктивності вже недостатньо для перемоги; PwC пропонує п’ять дій, які можуть допомогти вам орієнтуватися в новій екосистемі цінності.
Сьогодні створення «цінності підприємства» — повна реалізація потенціалу компанії поза традиційними пріоритетами акціонерів — вимагає не лише фінансової продуктивності, але й стійкості до тривалих підривів, а також відданості суспільному добробуту.
Екосистема створення цінності
Cуспільство
Організація створює цінність підприємства, вирішуючи широкі суспільні проблеми та враховуючи, окрім акціонерів, широке коло зацікавлених сторін.
Фінансова продуктивність
Ринки капіталу вже давно винагороджують компанії за інвестиції для стимулювання зростання, одночасно підвищуючи ефективність, щоб зробити це зростання більш прибутковим.
Стійкість
По-справжньому стійка організація може як реагувати на зовнішні потрясіння, так і ефективно пристосовуватися до них, а також пристосовуватися та розширюватися, щоб скористатися новими можливостями.
Джерело: PwC analysis
|
Аби процвітати в новій екосистемі створення цінності ви можете вжити наступні п’ять дій.
1. Застосуйте «візійну оцінку». Якщо стратегія є підривною (візьміть Toyota Prius два десятиліття тому як «моста» до електромобілів), може бути важко з упевненістю виміряти її потенціал створення цінності до реалізації. Замість цього керівникам слід прагнути досягти «візійної оцінки», уточнюючи форми цінності, яку вони намагаються створити, розуміючи, як відданість цим типам цінностей сприятиме цінності підприємства, і розробляючи набір ключових показників ефективності (KPI) для відстеження створення цінності в цій ширшій екосистемі.
2. Думайте як підривник. Щоб переосмислити стратегію в умовах підриву, підприємства будь-якої галузі можуть запитати себе: якби ми виходили на цей ринок сьогодні як новий учасник, не обтяжений застарілою інфраструктурою та активами, яку б стратегію ми вибрали? Таке мислення з чистого аркуша дозволяє лідерам передбачати нові конкурентні загрози і можливості, а також потенційно формулювати, оцінювати і коригувати стратегію, яка може перетворити їх на реальних, а не гіпотетичних підривників.
3. Безжально розставляйте пріоритети. Серед сьогоднішніх невпинних підривів і мінливих уявлень про цінність життєво важливо бути готовим діяти радикально та швидко, розподіляючи ресурси туди, де вони найбільше потрібні. Хоча шок від COVID-19 спровокував прискорення змін, що уможливлює більше дій, він також розширив коло потенційних пріоритетів, які лідери мають враховувати, вирішуючи, на чому сфокусуватися. В результаті як ніколи важливо мати можливість розставляти пріоритети, а також визначати та впливати на найефективніші чинники створення цінності в екосистемі створення цінності.
4. Виконуйте у вищому темпі. Зіштовхнувшись із численними стрімкими збоями, посиленим контролем у режимі реального часу та змінами між різними чинниками цінності підприємства, лідери більше не можуть дозволити собі розкіш поступового розгортання стратегії. Бути першим може бути важливішим, ніж мати ідеальну стратегію з першого дня, особливо з огляду на можливості для ітерацій та тонкого налаштування пізніше; і купівля можливостей може бути кращим підходом, ніж витрачати час на їх створення.
5. Будьте більше налаштовані на свою екосистему. Критично важливо мати можливість адаптуватися, якщо умови змінюються, якщо стратегія не приносить результатів або якщо поточні дії руйнують цінність. Це означає відмову від роботи на фіксованих рейках, як у старі часи, і прийняття того, що бізнес-стратегія, плани або поведінка повинні будуть змінитися у міру появи нових підривів, ризиків, можливостей і KPI.
|