ІНСАЙТИ | Система відряджень 10 грудня 2008 р.

Чи знатиме ваша компанія, де ви? Уроки Мумбаї

Автор: Надія Пустовойтова, IFC Advisory Services, Eastern Europe and Central Asia.

Чи знатиме ваша компанія, де ви? Уроки Мумбаї
Фото: TIMES
Чи замислювалися Ви над тим, як у Вашій компанії організована система відряджень — як здійснюється бронювання авіаквитків і готелів, чи автоматизована система затвердження відряджень і обліку витрат? Чи має компанія постійне туристичне агентство для організації корпоративних поїздок чи усі питання логістики покладені на секретаря/ іншого спеціаліста компанії? Зрештою, чи вироблена схема дій на випадок, якщо зі співробітником під час поїздки трапиться нещасний випадок, його застигне природне лихо, терористична атака, смерть родича, якщо він сам захворіє або загине? Чи керівництво компанії просто покладається на те, що це малоймовірно?

У великих компаніях, що мають офіси у різних країнах, як правило, впроваджена спеціальна політика щодо корпоративних поїздок. У ній чітко прописані усі можливі види відряджень, класифіковані витрати і визначені правила щодо їх компенсації, а система поїздок автоматизована і працює, наприклад, на основі системи SAP. Після створення поїздки у системі може вимагатися дозвіл на поїздку від місцевого офісу компанії у пункті призначення або у найближчій країні — у співробітника можуть попросити надіслати контактний телефон на час поїздки, назву і контакти готеля, де він зупинятиметься, деталі авіаперельоту. У багатьох випадках великі компанії мають постійного турагента, а співробітники зобов'язані при плануванні своїх поїздок, передусім, користуватися його послугами. Так само у компанії складений і постійно оновлюється перелік "гарячих точок" — країн, що небезпечні для перебування або пересування у яких обмежене. Компанія на власний розсуд може заборонити відрядження до певної країни, якщо вважатиме, що це може загрожувати безпеці співробітників. Крім того, передбачені евакуація співробітників з небезпечної зони та репатріація.

Якщо усі вище перераховані системи впроваджені і працюють, існує досить висока імовірність того, що компанія зможе вчасно і правильно відреагувати на будь-яку потенційно або фактично небезпечну ситуацію для співробітників у відрядженні або тих, хто планує свої поїздки. Окрім плюсів, такі системи також мають певні мінуси — наприклад, завчасне планування поїздки, менша гнучкість при внесенні змін у маршрут, віддаленість корпоративного турагентства від деяких регіональних офісів компанії, якщо компанія має представництва на різних континентах.

Автор статті "Чи знає ваша компанія, що ви у Мумбаї?", яка була надрукована у газеті "Таймс" 28 листопада, Марк Фрері, розмірковує про те, наскільки готова компанія швидко відреагувати, якщо хтось з її співробітників у відрядженні потрапить в екстремальну ситуацію і потребуватиме допомоги, і чи допомагають у цьому корпоративні системи організації відряджень. Нижче наводиться повний текст статті в українському перекладі.

Інциденти у двох готелях у Мумбаї наприкінці листопада змусять багатьох людей, яким доведеться відвідувати це місто, не один раз замислитися: "Що якби це сталося зі мною?"

Останніми роками кількість відвідувачів Мумбаї, ділової столиці Індії, суттєво збільшилася. Авіакомпанії, — за винятком Bmi, що відмовилася від маршруту до Мумбаї, — також нарощували обсяги перевезень до цього міста. Справді, лише у 2007 році більше мільйона пасажирів здійснили авіапереліт за маршрутом Хітроу-Мумбаї, і більша частина з них — це бізнесмени. Готелі у центрі міста, які були атаковані терористами наприкінці листопада — Тадж Махал і Тридент Оберой — користуються великою популярністю серед тих, хто приїжджає до Мумбаї у відрядження. Тому зовсім не дивина, що жертвами атак значною мірою стали ділові відвідувачі міста. Андреас Ліверас, мільйонер-яхтсмен, що загинув під час атаки, приїхав до Мумбаї відвідати торгівельну виставку. Дуже імовірно, що коли нам стане відомий повний перелік загиблих, виявиться, що ситуація зачепила набагато більше бізнесменів, які перебували у відрядженні. Та, хай там як, багатьом компаніям взагалі було не відомо, що їх співробітники зупинялися у цих готелях.

Після 11 вересня 2001 року численні агентства ділового туризму та компанії з технологій корпоративних поїздок розробляють так звані системи відстеження подорожуючих, що дозволяють вести облік і встановлювати місцезнаходження співробітників компанії, які перебувають у відрядженні, у будь-який визначений проміжок часу. Проте, ці високотехнологічні системи обмежуються якістю тієї інформації, яка до них надходить.

За твердженням агентства ділового туризму HRG, на час атак у місті перебувало більше двохсот осіб, чиї подорожі були організовані агентством. Директор з управління клієнтами компанії Стюарт Харві зазначив: "Ми розміщували деяких подорожуючих у цих двох готелях і, зрештою, були в змозі їх звідти витягти і звітувати перед нашими клієнтами щодо того, хто з їх співробітників знаходився у місті і в якому готелі перебував. Ми передали клієнтам їх імена, адреси e-mail і номери мобільних телефонів".

Але іноді інформація, якою володіє туристичне агентство, є неповною. "Часто трапляється, що ми робимо лише бронювання авіаквитків для клієнта, але не займаємося пошуком готелю. Коли ми перевіряємо свої записи, виявляється, що клієнт самостійно бронює готель або у цьому йому допомагає регіональний офіс компанії у пункті призначення," — говорить Харві.

Найджел Тернер, директор з галузевого розвитку іншого агентства ділового туризму Carlson Wagonlit (CWT), погоджується, що подорожуючі у бізнес-відрядженнях, які самостійно займаються власним проживанням, становлять проблему у таких випадках. "Тим, хто бронює авіапереліт і готель окремо і робить це самостійно, саме такі інциденти демонструють, що варто мати єдину систему відстеження".

Одна з компаній, декілька зі співробітників якої перебували у Тадж Махал Палас і Тридент Оберой, має дворівневу систему відстеження подорожуючих. Корпоративні тревел-менеджери можуть перевірити в режимі онлайн, чи знаходиться у місті будь-хто зі співробітників компанії, що перебувають у відрядженні. "Ми також розповсюджуємо низку звітів в межах організації, які наші програмні менеджери використовують, щоб мінімізувати вірогідність того, що нашим клієнтам не відомо про інцидент".

Зараз, після того як ситуація з заручниками у готелях щойно розв'язана, що трапляється далі у компаніях, співробітники яких збираються у відрядження до міста у найближчі дні і тижні?

Міністерство закордонних справ і у справах Співдружності Великобританії рекомендувало здійснювати лише нагально необхідні поїздки до Мумбаї у найближчому майбутньому. Проте, багато компаній не утримуватимуть своїх співробітників вдома, якщо від поїздки залежить їх бізнес, особливо зважаючи на зростаючу важливість Мумбаї на міжнародній торгівельній арені.

Стюарт Харві з HRG говорить: "Багато наших корпоративних клієнтів мають всеоб'ємну політику безпеки, яку вони миттєво розгортають і використовують для того, щоб надати своїм співробітникам інструкції, як поводитися. Більшість великих корпорацій — це організації-космополіти, а, отже, думка окремого уряду, хоча і важлива, все ж таки може бути відсунута на другий план внутрішнім керівництвом з політики безпеки корпорації, що ґрунтується на міркуваннях безпеки, політиці з персоналу та власній корпоративній культурі".

Найджел Тернет з CWT зазначив, що компанія також дослухалася до своїх клієнтів. "Зрештою, кожна людина і кожен клієнт самі вирішують, що їм робити. Те ж саме і з авіалініями: деякі скасували рейси на необмежений час, деякі — скасували окремі рейси, а інші продовжили працювати у звичайному режимі. Так вчиняють і наші корпоративні клієнти".



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів
Одна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатівОдна справа. На диво простий рецепт неперевершених результатів

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)