П’ять порад, як впроваджувати зміни: кінець — це початок
Джефф Скіппер (Jeff Skipper), міжнародний консультант з управління змінами, автор книги «Dancing with Disruption», ділиться п’ятьма перевіреними порадами щодо того, як впроваджувати зміни.
Я люблю екшн! Це моя улюблена частина кожного фільму. Коли приймаються безповоротні рішення... Коли герої виходять за межі розумного... Коли шляху назад немає...
Як би захоплююче це не було для кіно, в бізнесі це найчастіше стає фатальним кроком. Коли керівництво приймає рішення про зміни — новий додаток або новий процес для допомоги клієнтам — всі хочуть рухатися вперед, щоб якнайшвидше отримати очікувані результати. Однак ви не можете успішно керувати змінами, не маючи чіткої мети. У поспіху, аби продемонструвати, що дії відбуваються, цей простий момент дуже часто упускають. Швидкі перемоги можуть призвести до великих втрат, якщо ми рухаємося в неправильному напрямку.
Чіткість мети усуває плутанину, встановлює орієнтири для тактики і дозволяє уникнути марної трати часу і зусиль. Але ми не можемо рухатися в будь-якому напрямку. Кінцева мета повинна мати сенс і бути привабливою для людей, яких ви ведете за собою. Враховуючи, що різні люди мають різні пріоритети — і ми діємо у власних інтересах — завдання полягає в тому, щоб усі були згуртовані і рухалися в одному напрямку.
Ось п’ять перевірених порад, як впроваджувати зміни, почавши з мети.
1. Встановіть єдину мету
Встановіть єдину всеосяжну мету змін. Зробіть її якомога чіткішою. Зміни не можуть стосуватися сотні речей. Вони повинні мати єдиний, чіткий фокус, який охоплює різноманітні інтереси і водночас є достатньо стійким, щоб протистояти змінам обставин.
2. Тримайте високий рівень
Ми хочемо мати чітке уявлення про пункт призначення, але не настільки конкретне, щоб не допускати коригувань. Тримайте мету на досить високому рівні, щоб врахувати неминучі зміни, які відбуваються, коли ви починаєте рухатися вперед. Це дозволяє використовувати різні підходи до досягнення.
3. Включіть основні деталі
Коли ви оголошуєте про мету змін, перші дві речі, які хоче знати ваша авдиторія, — те, що це за зміни (мета), а потім — як вони стосуються їх самих. Почніть з основ, включивши все, що стосується мети: хто, що, чому, коли і де:
- Куди ми рухаємося?
- На кого ми впливаємо?
- Що мені потрібно буде робити по-іншому?
- Що це мені дасть? Чи не зашкодить мені?
- Чому ми це робимо?
- Коли це станеться?
4. Зобразіть картину
Є різниця між повідомленням фактів і розповіддю історії. Подання мети у вигляді розповіді, яка ілюструє, яким буде майбутнє після впровадження змін, має найбільший позитивний вплив на людей із точки зору мотивації та залучення до процесу. Як зміниться життя клієнтів? Як зміниться життя співробітників?
Коли ви впроваджуєте нову зміну, зазвичай все ще плануєте шлях — як вона буде досягнута. Скажіть своїй авдиторії, що скоро з’являться деталі, і дайте їм таймлайн. Набагато важливіше змусити їх думати про мету, поки ви ще працюєте над деталями.
5. Підкресліть переваги
Висвітлення переваг змін надає їм цілеспрямованості, що полегшує їхню підтримку. Ваша авдиторія повинна знати, що процес змін того вартий. Зв’язок мети з вигодами для кожної людини є важливим мотиватором. Зв’язок мети з вигодами для інших може бути ще більш потужним. Зміни, які допомагають тим, хто нас оточує, надають мету і сенс нашому життю, що є спільним бажанням для всіх.
Існує ще один елемент змін, про який лідери повинні пам’ятати. Нічого великого чи благородного не можна досягти, не відмовившись від чогось іншого. Цей елемент жертовності також може бути пов’язаний із певним болем. Згадайте, що сталося під час пандемії, коли багато компаній були змушені вдатися до раптових, але необхідних змін, щоб захистити свою робочу силу. Життя також зазнало раптових змін: сім’ям довелося пожертвувати своїми планами, діти вчилися вдома, шлюби були відкладені, соціальні зв’язки втрачені. А для декого жертви були навіть більшими.
Лідеру важливо бути чутливим як до негативу, так і до позитиву, який можуть принести зміни. Краще говорити про цей біль завчасно і часто, щоб допомогти людям підготуватися. Чітке формулювання мети дозволяє людям почати усвідомлювати реальність змін і біль, який вони можуть принести — так вони будуть готові до того, що буде далі.
Очолювати зміни — це благородне покликання. Люди хочуть знати, що вони можуть довіряти людині, яка керує процесом. Перш ніж приступати до дій, знайдіть час, щоб поставити перед собою чітку мету.
За матеріалами Leading Blog.
Ілюстрація: aleanjourney.com
|