Як сформувати сприятливий для інновації клімат: п’ять підказок
Керуючись глибоко вкоріненими припущеннями щодо «ефективного» управління, фірми нищать свої шанси на успіх, зокрема, руйнують власний інноваційний потенціал, — вважає Ніл Валлес (Neill Wallace), публіцист, автор книги «An Unconventional Leader» («Незвичний лідер»), колишній директор з глобального продажу однієї відомої компанії (до речі, сам він вважає, що доріс до цієї посади, бо діяв всупереч загальнопоширеним уявленням про те, як слід робити кар’єру).
Ніл Валлес
(Neill Wallace)
|
Технологія задає швидкість, з якою компанії мусять невпинно модифікувати свою стратегію. При цьому спосіб мислення управлінців, м’яко кажучи, залишається без змін. Чого ж дивуватися, що формується затхле середовище, в якому гине креативність персоналу. Зрештою, при бажанні це можна змінити, вчинивши доволі прости крокі, що стимулюватимуть творче мислення компанії.
1. Урізноманітнюйте склад ваших стратегів. Те, що управлінська команда повинна складатися з безпосередніх підлеглих керівника — заповідь, якій чимало лідерів слідують з неухильністю істинно віруючої людини. Хоча, чесно кажучи, у цьому не надто багато сенсу. Адже не кожний з ваших прямих підлеглих є творчим генієм. Це не означає, що люди з вашого оточення не в змозі запропонувати чогось цінного. Але навряд хтось з них видасть на гора інноваційний задум. При цьому, безсумнівно, у вашій компанії є індивіди, спроможні стати генераторами ідей. Знайдіть їх та запропонуйте долучитися до вашої команди.
2. Створіть простір для ідей. Моя остання «геніальна» ідея з’явилась, коли я сидів у вестибюлі стоматологічної клініки. «Та пішло воно все…», — сказав я собі. І це абсолютно зрозуміло. Безликість приміщення навряд чи могла на щось надихнути. Проте кімнати нарад більшості компаній напрочуд сильно нагадують приймальну медичного закладу (включно зі стандартним набором залежалих видань). Отже, сформуйте місце, де люди могли б підзарядитись креативною енергією. Непогано стимулює кофеїн — тому поставте кавоварку. Встановіть дошку, аби люди могли б записувати цікаві ідеї, що приходять їм в голову. Замініть офісні стільці на зручні фотелі. Змініть освітлення та назвіть приміщення так, щоб було зрозуміло, яку функцію воно покликано виконувати, наприклад, «територія ідей».
3. Дайте людям час на те, щоб думати. Гроші, вкладені в обладнання місця, що сприяло б творчим роздумам та дискусіям, підуть на вітер, якщо люди не матимуть часу на те, аби з нього скористатися. Якщо ви дотримуєтесь засади «на роботу приходять, щоб працювати», то, найімовірніше, ваша «територія ідей» стане місцем, куди забігатимуть, щоб нашвидкуруч випити кави та на ходу обмінятися парою-трійкою новин чи пліток. Тому важливо відразу подбати про виділення певного часу для використання «території ідей».
4. Розвивайте ідеї. Люди ніколи нічого не пропонуватимуть, якщо боятимуться, що їхні думки піднімуть на сміх або, ще гірше, проігнорують. Пам’ятайте: те, що спочатку виглядає як погана ідея може перетворитися на цікавий задум. Тож замість того, щоб відкидати, як вам здається, погані думки, дайте з ними попрацювати групі — і кінцевий результат може вас приємно здивувати.
5. Зробіть свої візію та цілі справою команди. Можливо, досягнення якоїсь важливої стратегічної цілі є змістом вашої кар’єри. Але якщо при цьому ви вважаєте, що це щось дуже «високе» і стосується тільки вас, не розраховуйте на підтримку членів вашої команди. Краще все-таки зробити це справою всієї групи. Якщо ж у вас поки що немає візії чи цілі, розпочніть процес їхнього формулювання. Звісно, разом з командою, а місце для цього у вас вже є.
За матеріалами "5 Tips for Unleashing Innovation Among Your Team", Chief Executive.
|