ІНСАЙТИ | Інновації 15 січня 2014 г.

Шість секретів інноваційності від Джеффа Безоса

Kindle eReader, Amazon Web Services, Amazon Prime... Завдяки цим та іншим продуктам Amazon змінила правила гри, здійснила переворот і в книговидавництві, і в цілій роздрібній галузі. За інноваційними проривами компанії стоїть Джефф Безос (Jeff Bezos) — її фундатор та керівник. У своїй статті Кевін Круз (Kevin Kruse), засновник кількох успішних технологічних фірм та відомий автор, представив шість принципів, які дозволили Безосу стати одним із найуспішніших інноваторів сучасності.

Шість секретів інноваційності від Джеффа Безоса

1. Не звертайте увагу на Уолл-Стріт

Впродовж тривалого часу Безос доводив інвесторів, які прагнули швидкої окупності своїх коштів, чи не до нервового зриву. Голові Amazon напрочуд добре вдавалося зберігати спокій під час усіх потрясінь, що вирували на фондовому ринку. Так, після подій 11 вересня ціна на акції компанії впала зі ста до шести пунктів. Проте з часом інвестори, котрі проявили терпіння, отримали вражаючі прибутки, а доходність інвестицій, які було зроблено у час, коли компанія уперше вийшла на ІРО, зросла у 124 рази.

Вибирайте інвесторів та бізнес-партнерів, які поділяють ваші погляди на інновацію та вміють терпляче чекати на час, коли інвестиція принесете бажані прибутки.

2. Інноваційна діяльність не потребує великих витрат

Багато хто вважає, що інноваційні компанії мають величезні R&D-бюджети. Це аж ніяк не відповідає дійсності. Якось Безос зауважив: «Бережливість — ось рушій інновації... В нас не було грошей на рекламу, тому ми створили партнерську програму Amazon Associates... Сутність інновації — у вдумливості та фокусуванні на клієнті».

Подумайте, які слабкі місця має ваш бізнес? Як творчий підхід до проблеми може допомогти вам покращити ситуацію? Як, застосувавши креатив, ви можете краще обслуговувати клієнтів?

3. Інновація — це не лише проривні продукти

Джефф Безос дуже часто говорить про «інноваційний спектр». А це означає: плоди інновації матеріалізують не тільки у знакових продуктах компанії, але й також у невеликих вдосконаленнях, які ви здійснюєте щодня, скорочуючи витрати, заощаджуючи час або покращуючи якість.

Чи заохочуєте ви своїх працівників до того, аби вони постійно придумували нові ідеї? Чи маєте систему, котра дозволяє аналізувати ідеї, запроваджувати їх та винагороджувати їхніх авторів?

4. Не давайте командам розростатися

Безос любить говорити, що ідеальну проектну команду можна нагодувати двома піцами. Інакше кажучи, у її складі не повинно бути більше ніж п’ять-сім людей. Як правило, у міру того, як компанії зростають, у керівників виникає спокуса розширювати склад її команд, включаючи в них представників різних напрямів та функціональних підрозділів. Проте тільки малі команди здатні швидко просуватися вперед та досягати потрібних результатів.

Чи є у вашій компанії великі міжфункціональні команди? Чи насправді вони повинні бути міжфункціональними?

5. Експериментуйте

На Світовому економічному форумі 2013-го року Безос сказав: «Якщо ви збільшите річну кількість експериментів удвічі, ваш винахідницький потенціал зросте також удвічі». Як відомо, інновація пов’язана із винахідництвом, яке, у свою чергу, живиться невдачами. Пригадаймо, скільки разів спіткнувся Томас Едісон (Thomas Edison) перед тим, як створив першу успішну модель лампи розжарювання. Проте багато хто із сьогоднішніх фахівців не поспішає представити світові щось нове, бо боїться, що невдача заплямує його «особистісний бренд».

Чи даєте ви людям змогу експериментувати? Чи прийнято у вашій компанії спокійно сприймати невдачі?

6. Винаймайте першопрохідників

Ось порада, яку Безос дав лідерам, виступаючи на конференції re:Invent 2012-го року: «Ви мусите підбирати людей, котрих вабить інновація і дослідження... Залучаючи людей, першопрохідців та дослідників по своїй природі, ви створюєте компанію однодумців, які прагнуть винахідництва».

Як виглядає процес підбору кадрів вашої компанії? Чи намагаєтеся ви розпізнати — чи мають кандидати інноваційний потенціал?

Не виключено, що комусь буде не дуже приємно порівнювати себе з Джеффом Безосом, а свою фірму з Amazon.com. Хоча все ж таки краще відкласти амбіції — адже всі ми здатні навчатися на прикладі Безоса та робити свої компанії досконалішими.

За матеріалами "How To Be Innovative: 6 Secrets From Jeff Bezos", CEO.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Рік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергієюРік продуктивності. Експерименти з часом, увагою та енергією
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)