Як досягти зростання: сім підказок
Старт будь-якої фірми — це завжди сміливі мрії засновників про стрімкий зліт. Хоча мало кому вдається швидко здобути визнання, все-таки є певні речі, котрі можуть зробити ваш шлях до успіху менш тернистим. У матеріалі видання Business News Daily узагальнено досвід власників стартапів, яким вдалося вийти на траєкторію стійкого росту.
Винаймайте людей, з якими ви зможете чогось досягнути
Якщо ви насправді прагнете розвитку, переконайтесь, що поруч з вами є ті, хто допоможе реалізувати ваші задуми.
«Важливо вивести на поле правильних гравців, — сказав Business News Daily Ейпріл Дейвіс (April Davis), засновник сервісу знайомств Cupid's Cronies. — Це повинні бути люди, які не бояться "засукати рукави", якщо це потрібно. В їхньому лексиконі взагалі немає такого виразу, як «це не моя робота».
«Наймайте найкращих фахівців, яких ви лише зможете знайти, бо вся сутність у тому, щоб правильно сформувати команду», — додав Крістіан Ланн (Christian Lanng), CEO софтверної фірми Tradeshift.
Сконцентруйтесь на джерелах надходжень
«Замість того, щоб намагатись залучати нових клієнтів, скеруйте свою увагу на тих, хто вже є», — зауважив Білл Рейллі (Bill Reilly), засновник компанії, що займається ремонтом авт. «Реалізуйте програми лояльності, заохочуйте клієнтів рекомендувати фірму іншим, вивчайте підходи людей до купівлі, а потім використовуйте цю інформацію для стимулювання повторних транзакцій», — додав він.
Фокусування на існуючих клієнтах є особливо важливим, якщо ви намагайтесь залучити фінансування. «Раніше ми наголошували, що прагнемо стати франчайзером і банки реагували на це погано, — розповів Рейллі. — Потім почали акцентувати увагу на наявності великого ринку для наших послуг. І вже це сприймалося фінансистами набагато краще — врешті-решт, їм потрібно отримати віддачу на інвестицію, а не слухати оповіді про ваші грандіозні плани».
Мінімізуйте ризики
Звісно, ви не можете контролювати все, але є чимало способів обмежити вплив внутрішніх та зовнішніх загроз на розвиток бізнесу. Одним із них є страхування. «Малі фірми повинні запобігати збоям, через які бізнес може різко "зійти з рейок"», — сказав Майк Дехетре (Mike DeHetre), віце-президент Travelers з розвитку продуктів. Серед найбільш недооцінених небезпек він назвав кібер-ризики. «Викрадення даних щодо персоналу, клієнтів, продуктів може спричинити великі збитки та призвести до втрати довіри до фірми, — зазначив Дехетре, додавши, що «питання страхування доволі просто випустити з поля уваги, опинившись у вирі стрімкого зростання. «Буде дуже сумно, якщо ви побачите, що не маєте відповідного покриття в мить, коли потребуватимете його більше всього; отже, кожна фірма не лише мусить мати страховий продукт, який у разі чого допоможе їй відновити свою діяльність, але й також систематично його переглядати на предмет актуальності», — підсумував він.
Виявляйте гнучкість
Однією рисою, притаманною всім успішним стартапам, є здатність швидко змінювати напрям руху у відповідь на ринкові зміни. «Змінюючись, ви можете тестувати різні підходи та знаходити те, що працює найкраще — ви вчитеся падати, знов ставати на ноги, збиратися з силами, а потім рухатись далі», — сказав Крістіан Ланн.
Кріс Корнелл (Chris Cornell), засновник та гендиректор Manhead Merchandise, підкреслив, що для його компанії гнучкість є ключем до розширення клієнтської бази поза межами музичною індустрії. — «Зараз, коли інтернет-слава є всім, ми безперервно відстежуємо тренди в поп-культурі, шукаючи можливість туди вписатись; наприклад, наша компанія випустила екіпіровку для суперпопулярного мопса, відомого, як "пес Даг — король поп-культури"».
Сфокусуйтесь на клієнтському досвіді
За словами Майка Дехетре, «те, як сприймають ваш бізнес споживачі, може стати рушієм як стрімкого зростання, так і карколомного падіння». «Надавайте високоякісні продукти та такий же досвід — і вам заспівають хвалу в соціальних медіа. Зробіть все навпаки — і вістка про це понесеться світом ще стрімкіше», —зауважив він. Також віце-президент Travelers пригорнув увагу до переваг, які притаманні природі малого бізнесу: «Завдяки своїй спритності, стартапи можуть розпізнавати проблеми клієнтів швидше, ніж інші гравці, і відповідно на них реагувати, бо їм простіше виводити інноваційні продукти на ринок та формувати тривалі стосунки з клієнтами».
Із цим повністю погоджується Денніс Танджелофф (Dennis Tanjeloff), президент та CEO Astro Gallery of Gems: «Урізноманітнюйте свої пропозиції таким чином, щоб вловлювати динаміку змінювання смаків споживачів. Пам’ятайте: ви відкрили бізнес для того, аби служити клієнтам».
А як наголошує Кріс Корнелл: «Хоча взаємодія з аудиторією є вкрай важливою, аби поглибити та зміцнити стосунки з клієнтами, слід персоналізувати їхній досвід».
Інвестуйте в себе
На перших етапах становлення бізнесу ваша рентабельність, швидше за все, буде дуже низькою (або у вас загалом може не бути прибутків) і всі гроші, котрі ви зароблятимете, мусять йти на забезпечення майбутнього розвитку.
«Здатність стартапа вкладати кошти в своє становлення допомагає прискорити зростання, — зауважив Крістіан Ланн. — На ранніх стадіях будь-які надходження слід реінвестувати у розвиток бізнесу».
Ретельно плануйте кожний крок
Те, що гнучкість потрібна всім, не означає, що бізнесом можна управляти «методом тику». Плануйте кожний наступний крок. І не лякайтесь, якщо для цього доведеться продумувати кілька ймовірних сценаріїв. Ось яку рекомендацію дав своїм колегам-підприємцям Ейпріл Дейвіс: «Закладіть міцний фундамент, а потім уважно спостерігайте, як зводиться будівля; закладаючи основи бізнесу, ви набуваєте цінний досвід — потім вам буде простіше адаптуватись до змін, бо найскладнішу роботу вже виконано».
За матеріалами "7 Secrets for Growing Your Business Quickly", Business News Daily.
Ілюстрація: BBB
|