Корпоративна культура: 8 прикладів від успішних компаній
Культура компанії — це набагато більше, ніж фізичні або віртуальні офісні стіни. Це те, як співробітники працюють із клієнтами, партнерами та один з одним, визначаючи зрештою, місце бізнесу. У світі є компанії, які створили унікальну корпоративну культуру, що мала значний вплив на їхній успіх. Вашій увазі 8 потужних прикладів, якими ви можете надихатися під час створення культури власної компанії.
За своєю суттю культура компанії — це те, як насправді все робиться на вашому робочому місці. Це стосується набору спільних характеристик, які роблять ваш бізнес унікальним, як-от певні цінності, очікування та практики, які спрямовують і інформують дії всіх співробітників. Це сума ваших формальних і неформальних систем, поведінки та цінностей, які створюють досвід для ваших співробітників і клієнтів.
Культура організації — це більше, ніж її проголошені цінності, бачення та місія. Йдеться про структуру компанії — колективні переконання, етику та поведінку. Ось чому це більше стосується створення емоцій, ніж конкретних програм чи стратегій. На це впливає те, як керують організацією, і це надзвичайно впливає на успіх компанії.
Давайте поглянемо на деякі надихаючі реальні корпоративні культури в дії: з чого складається, як компанії її плекають і чому це для них важливо.
Ринкова культура, орієнтована на результат
Культура, яка забезпечує високу результативність, прагне перемогти конкурентів. Організація може робити акцент на клієнтоорієнтованість або використовувати стратегію зростання, орієнтовану на продукт.
1. Zappos
Тоні Шей (Tony Hsieh), відомий своїм зірковим обслуговуванням клієнтів, якось сказав, що «Zappos — це компанія з обслуговування клієнтів, яка ще випадково продає взуття».
Співробітників там заохочують і уповноважують допомагати клієнтам будь-яким персоналізованим способом, який вони вважають за потрібний, а не нав’язувати обмежувальні сценарії та процедури. Цей тип інноваційної культури допомагає компанії швидко придумувати творчі рішення.
2. Atlassian
Психологічна безпека є чудовим результатом оргкультури, яка демонструє регулярний зворотний зв’язок із колегами по роботі.
Atlassian використовує регулярний зворотний зв’язок, щоб побудувати культуру, яка вже отримала багато нагород. Основною цінністю Atlassian є «гра в команді». Це помітно в усьому, що робить компанія, — починаючи від командного підходу до розробки ПЗ і закінчуючи забезпеченням успіху співробітників у прозорому середовищі співпраці.
Горизонтальні культури, що швидко розвиваються
Плоскі організаційні структури на робочому місці мають якомога менше рівнів управління. Це сприяє легшому прийняттю рішень і підвищує почуття відповідальності, яке подобається працівникам.
3. Clio
Clio, лідер програмного забезпечення для управління правовою практикою, має місію змінити юридичну практику назавжди.
Для досягнення цієї мети компанія має сім основних цінностей, створених за участю співробітників. Саша Перрін (Sasha Perrin), директорка із контенту та комунікацій, говорить:
«У нас є сім цінностей, які визначають пріоритетність цілей і керують виконанням проєктів. Вони були створені за рахунок внесків працівників усіх рівнів. Створюючи цінності нашої компанії разом, ми всі більше інвестуємо у їх володіння та підтримку. Ці цінності створюють узгодженість і допомагають нам усім працювати разом, зрештою сприяючи задоволенню працівників».
Clio також є великим прихильником автономності. Співробітників заохочують бачити себе лідером і шукати способи особистого впливу на бізнес.
«Кожного, хто працює в Clio, заохочують прийняти менталітет засновника та подумати про те, як вони можуть впровадити ідеї та вдосконалення в компанії. Менеджери також навчаються культивувати нові ідеї, щоб допомогти членам команди досягти успіху», — додала Перрін.
4. SquareSpace
Будучи одним із найкращих місць для роботи в Нью-Йорку, цей стартап регулярно оцінюється як такий, що має сильну залученість співробітників. Вони описують свою культуру «плоскою, відкритою та креативною», де між персоналом і керівниками дуже мало щаблів управління.
Завдяки такій культурі співробітники відчувають, що їхні голоси почуті, а це розширює можливості та покращує моральний стан.
Прогресивна культура, орієнтована на людину
Людиноцентричні культури зазвичай мають високий ступінь гнучкості для своїх співробітників. Вони не тільки наголошують на добробуті, але й схильні багато інвестувати в планування наступності, розвиток і зростання.
5. Thinkific
Thinkific вірить у створення команди, про яку піклуються та дають відпочити. Вони вважають, що такі речі, як щедра путівка у відпустку — це не «пільги», а те, чим співробітників завжди потрібно підтримувати на роботі.
Наявність освітньої платформи означає, що навчання є не просто їхньою основною діяльністю, а й невід’ємною частиною культурної ДНК їх команди. Незалежно від того, чи йдеться про обмін книгами та статтями, заохочення міжкомандної співпраці чи розвиток внутрішніх лідерських навичок, Thinkific постійно підштовхує своїх співробітників до взаємного зростання та вдосконалення.
6. TechnologyAdvice
«Культура компанії — це не просто прапорець, про який можна забути. Це те, що культивується і змінюється», — поділилася Каррі Бішоп (Karri Bishop), менеджерка із маркетингових комунікацій TechnologyAdvice.
У їхній компанії завжди на першому місці стоїть найм співробітників, які відповідають їх культурним особливостям. Команда найму шукає кандидатів, які відповідають їхнім цінностям і культурі, а не лише набору навичок.
«Знайти людину, яка відповідає культурі, так само важливо, як знайти ту, хто має необхідні навички», — сказала Каррі. «Наша команда відділу кадрів чудово працює над пошуком людей, які добре підходять для команди та нашій загальній культурі».
«Позитивна, динамічна корпоративна культура може значно підвищити продуктивність та привести компанію до успіху».
Цільова, орієнтована на цінності культура
Будь-який бізнес, який створює культуру, орієнтовану на комьюніті, швидше за все, згуртує своїх співробітників для досягнення конкретної мети: будь то соціальні права, довкілля та сталий розвиток або некомерційна благодійність.
7. Arc’teryx
Цінності всередині вашого бізнесу мають відображати ті, що проєктуються поза його межами. Це допомагає тримати ваших людей, продукт і компанію у потрібному руслі. Всесвітньо відома дизайнерська та виробнича компанія Arc’teryx має чудову культуру, яка така ж цілеспрямована, як і їхній продукт. Джефф Воттс (Geoff Watts), старший менеджер з персоналу та культури, сказав:
«Ми дуже чітко розуміємо, хто ми є і що ми відстоюємо. Ми знаємо, що Arc’teryx досягає найбільшого успіху, коли наші люди хочуть і можуть відстоювати свою позицію щодо того, як діяти певним чином».
В Arc’teryx наголошують на ретельну майстерність; розуміння того, що те, що вони створюють, має однаково вражати як усередині компанії, так і за її межами.
«Наша культура ґрунтується на 28-річній історії створення найкращого продукту, яким ми пишаємось і хочемо використовувати себе в наших власних пригодах».
«Ми шукаємо людей, які поділяють наші цінності, а вони, у свою чергу, є тими, хто підтримує нашу культуру».
«Культура може сприяти неймовірним бізнес-результатам і створювати робоче середовище, де люди отримують задоволення і пишаються тим, що вони роблять».
8. Ben & Jerry’s
Ben & Jerry’s, яскравий приклад корпоративної діяльності, очолив активну підтримку широкого кола питань, включаючи рівність шлюбів і Black Lives Matter. Глобальний бренд викликає глибоку повагу до людей у компанії та за її межами, підтримуючи спільноти, частиною яких вони є.
Типи корпоративної культури, яких слід уникати
Якщо ви вчитеся на поганих прикладах, переконайтеся, що ви не створюєте токсичну або мікрокеровану культуру. Коли ваш бізнес розвивається, зверніть увагу на руйнівні бункери, які можуть утворитися та загрожувати вашій культурі.
Хоча вузькоспеціалізовані ролі можуть бути привабливими, традиційні ієрархічні культури схильні дотримуватися жорстких процедур, які, як відомо, пригнічують креативність. У такому робочому середовищі просування по службі часто зводиться до вимірювання тривалості роботи, нехтуючи такими речами, як внесок, здібності та особистий розвиток.
Створіть ідеальну корпоративну культуру
Netflix описує свою культуру як «те, що дає нам найкращі шанси на безперервний успіх для багатьох поколінь технологій і людей».
Вибір правильної культурної відповідності або офіційне її «визначення» може бути складним завданням. Але є багато креативних способів культивувати корпоративну культуру, включаючи покращення міжфункціональної командної комунікації та підвищення колективного почуття приналежності на роботі.
Переконайтеся, що ви докладаєте зусиль для підтримки залученості, сприяння та святкування у вашій організації. Це елементи, які є ключовими для здорової культури та критично важливі для успіху співробітників.
Суть полягає в тому, щоб запитати своїх співробітників про їхню ідеальну корпоративну культуру, аби ви могли рухатися цим шляхом.
За матеріалами "Top 8 company culture examples from successful businesses", Jostle Blog.
Ілюстрація: blog.thecenterforsalesstrategy.com
|