Як зробити наради продуктивнішими
У більшості випадків участь у нарадах тішить мало, а часто просто дратує, бо забирає невиправдано багато часу та відволікає від роботи. Але оскільки уникнути цього практично неможливо, Лоллі Даскал (Lolly Daskal), відомий коуч та автор, пропонує виявити ініціативу та спробувати зробити наради продуктивнішими.
«Ви можете отримати кращий досвід, якщо активно прагнутимете зробити свою участь у зустрічі конструктивнішою», — пише Даскал, пропонуючи зробити для цього наступне.
Добре підготуйтесь. Напевно, найбільше дратує в нарадах те, що на них піднімається занадто багато питань, а відповідей дається недостатньо. Часто вступна частина займає десь половину часу: перед тим як перейти до суті справи, оговорюються питання, яких взагалі не потрібно було б торкатися, якби всі присутні підготувалися заздалегідь. Отже, станьте прикладом для наслідування: покажіть, що знаєте все, що вам потрібно знати як учаснику наради.
Використовуйте свої переваги. Напевно, вас запросили на нараду тому, що вам є, що сказати. Використайте це як можливість продемонструвати свою компетентність. Не хизуйтесь, бо таким чином ви просто нівелюєте цінність своїх слів. Говоріть впевнено, виключно по темі, чітко висловлюючи свою точку зору.
Формулюйте думку стисло. Кожному з нас доводилося марнувати час на нарадах, вислуховуючи тих, хто насолоджується звучанням свого голосу. Але можна бути цінним учасником зустрічі, говорячи мало. Висловлюйтесь чітко та лаконічно. Якщо ідея є складною і її неможливо викласти стисло, не заходьте у «хащі». Поясність у загальному суть та запропонуйте пізніше надати детальнішу інформацію тим, кому це цікаво.
Ставте запитання. Беручи активну участь в обговоренні, ви показуєте свою небайдужість та зацікавленість у темі. Намагайтеся ставити питання, які стимулюють діалог та допомагають генерувати нові ідеї. Запитуючи, ви зможете з’ясувати, яку позицію займають інші, поглибити своє розуміння теми і продемонструвати повагу до знань та думок своїх колег.
Виявляйте принциповість. Багатьом комфортніше «пливти в фарватері» думок, що висловлюються більшістю, ніж ініціювати обговорення проблем. Але нарада — це перше місце, де піднімаються складні питання і в жодному разі не потрібно стримувати в собі бажання висловитися. Виявляючи принциповість та готовність рухатися проти «течії», ви продемонструєте стратегічність мислення та відданість своїй команді.
Пропонуйте свою допомогу. Якщо обговорюються завдання чи проекти, у які ви можете зробити корисний внесок, зголошуйтесь. Це дуже дієвий спосіб виділитися з-поміж інших. Виявляючи бажання вийти за межі своїх безпосередніх обов’язків, ви доводите свою цінність як співробітника організації.
Будьте лідером. Як би нам цього не хотілося, ми не можемо обійтися без нарад. Але роблячи те, чого не робить ніхто інший, ви можете зробити зустрічі кориснішими для всіх, а, можливо, навіть допомогти наблизити дуже потрібні для компанії зміни. У будь-якому разі нарада — це форум, де ви можете висловити свої ідеї та продемонструвати професійну компетентність. Врешті-решт, нікому не подобається бути «невидимкою» — особою, що з’являється, а потім десь зникає.
За матеріалами "How You Can Add Value to Your Meetings", Lolly Daskal.
Ілюстрація: mycustomer.com
|