Переконливі аргументи на користь бізнес-трансформації
В умовах, коли постійно змінюються потреби клієнтів, ланцюги поставок і конкурентні ставки, бізнес стикається з критично важливим завданням: він мусить розширюватися й адаптуватися до постійно мінливих умов, причому робити це швидко. Той, хто каже, що трансформація бізнесу — це легко, або не брав безпосередньої участі в цьому процесі, або відверто помиляється. Даріо Амброзіні (Dario Ambrosini), директор із маркетингу SaaS-провайдера Propel Software, пропонує кроки, які допоможуть зробити цей неминуче складний процес трохи зрозумілішим.
Світ змінився для продуктових компаній, чий успіх залежить від швидких циклів розробки, високої якості продукції та підвищення рівня задоволеності клієнтів. Вони ведуть боротьбу за своє життя, оскільки зростання доходів стає все більш залежним від відповідності очікуванням покупців і ринковим умовам, що постійно змінюються.
Покупці все більше зосереджуються на результатах використання продукту, а не на його характеристиках. Вони досліджують і купують товари в різних джерелах і очікують, що їхній досвід купівлі буде однаковим у всіх каналах збуту. Вони хочуть, щоб цей послідовний досвід тривав протягом усього життя продукту завдяки підключеним пристроям, моделям підписки та інтегрованому досвіду. Лояльність стає все більш швидкоплинною, а споживачі демонструють схильність до переходу на інші бренди, якщо компанії не роблять все правильно з першого разу.
Багато продуктових компаній намагаються задовольнити ці вимоги, оскільки їхня бізнес-стратегія та допоміжні технології були розроблені для іншого часу з іншими потребами. То чому ж більшість компаній не беруться за трансформацію бізнесу і не змінюють статус-кво? Тому що це складно.
Фокусування на страху поганого результату заважає компаніям отримати величезні переваги. Ось п’ять кроків, які допоможуть зробити цей неминуче складний процес трохи зрозумілішим.
Крок 1: Визначте «навіщо»
Щоб визначити мету ініціатив із цифрової трансформації, компанії повинні узгодити трансформаційні цілі та бажані результати з конкретними бізнес-потребами. Це починається з оцінки поточного стану організації та розуміння викликів, з якими стикається ваша компанія, зокрема, у вашій конкретній галузі, на вашому конкретному ринку та у ваших конкретних вимогах до клієнтів.
Наприклад, компанія, яка бореться з існуючим управлінням постачальниками, має інші потреби, ніж компанія, яка хоче вийти на нові географічні ринки. Це може здатися інтуїтивно зрозумілим, але на диво багато компаній не мають чіткої візії того, якими вони хочуть бути і як вони хочуть цього досягти.
Аналізуючи існуючі процеси та залучаючи стейкхолдерів, організації можуть визначити пріоритети та узгодити цілі трансформації з довгостроковою корпоративною візією. Важливо залишатися адаптивними та ітеративними, оскільки цифрова трансформація — це безперервний шлях, який вимагає постійного вдосконалення.
Компанії, які дотримуються такого підходу, забезпечать цілеспрямованість зусиль із діджитал-трансформації, спрямованих на зростання, підвищення ефективності та задоволення потреб клієнтів.
Крок 2: Зберіть потужну команду
Ваш шлях до трансформації починається з формування правильної команди. Критично важливі ролі, які слід включити:
- Виконавчий спонсор. Основний зв’язковий між вищим керівництвом і проєктною командою. Ця роль забезпечує узгодженість дій компанії, щоб команда проєкту розуміла корпоративні очікування та цілі, а керівники розуміли прогрес і строки.
- Чемпіон. Особа, яка відповідає за весь проєкт, виконує повсякденні завдання і є ключовою контактною особою. Ця особа відповідає за збір вимог, визначення внутрішніх і зовнішніх партнерів, планування і стратегію проєкту, а також його виконання.
- Ключові стейкхолдери бізнесу. Міжфункціональна група, яка представляє інтереси всіх команд, на які впливає проєкт. Ця група, що складається щонайменше з одного представника від кожної команди, на яку впливає проєкт, надає цінну інформацію про потреби відділів і про те, як проєкт вплине на кожну команду. Важливо визначити широкий спектр бізнес-стейкхолдерів, інакше ви ризикуєте проґавити значну вигоду або негативний вплив на певну команду.
Обирайте з розумом і дійте швидко. Ваша команда — це двигун вашої трансформації, і кожна мить має значення.
Крок 3: Підніміть ІТ до рівня стратегічних лідерів
В епоху цифрової трансформації ІТ є життєво важливими для успіху бізнесу. Технології стали чудовим помічником, але їхні можливості можуть бути приголомшливими. Зробіть правильний вибір — і ви опинитеся на сьомому небі. Зробите це неправильно — і ви зазнаєте фіаско.
Ось чому керівники бізнесу та ІТ повинні співпрацювати з самого початку. Як тільки бізнес-керівники сформулюють бажані цілі, ІТ-лідери можуть визначити, як стеки технологій допоможуть їх досягти.
Найкращі ІТ-директори роблять це стратегічно, запитуючи бізнес-партнерів про поточні та майбутні потреби, бажані результати та прогалини, які потрібно заповнити. ІТ-керівник, який може подолати розрив між технологіями та бізнесом, цінується на вагу золота. Знайдіть таку людину на ранній стадії вашої бізнес-трансформації та налагодьте з нею якомога тіснішу співпрацю.
Крок 4: Правильно визначте розмір проєкту
Масштаб вашого проєкту має відповідати вашим ресурсам та амбіціям. Незалежно від того, чи обираєте ви комплексний капітальний ремонт за принципом «розбери і заміни», чи невеликий проєкт за принципом «починай будь-де, йди будь-куди», чітко визначте свої очікування та результати.
Підхід «розбери і заміни» полягає у вилученні поточної технології та заміні її новими рішеннями. Це найризикованіший і найдорожчий підхід до трансформації, оскільки в багатьох випадках він вимагає значних ресурсів, які в іншому випадку можна було б спрямувати на зростання доходів. З іншого боку, це також найшвидший спосіб отримати вигоду від бізнес-трансформації. Компроміс полягає в більш короткострокових витратах в обмін на скоріше отримання вигод.
Більшість компаній обирають цей варіант просто тому, що змушені. Іноді це обумовлено контрактом, наприклад, коли підрозділ виокремлюється з більшої компанії і повинен встановити новий технологічний стек. В інших випадках це відбувається тому, що застарілі технології більше не відповідають потребам бізнесу, а проблеми настільки значні, що відкладати великі зміни більше не можна.
Важливо зазначити, що якщо ви розглядаєте можливість заміни застарілої системи через збільшення складності, невідповідності даних і зростання витрат на обслуговування, це є попереджувальним знаком, що ваша існуюча система вже виходить із ладу. Рішення про капітальний ремонт всієї застарілої інфраструктури вказує на те, що поточне програмне забезпечення, швидше за все, несумісне, неефективне або не здатне встигати за потребами організації, що постійно змінюються. І ця ситуація лише погіршуватиметься, оскільки темпи змін прискорюватимуться, а недоліки існуючого технологічного стеку почнуть завдавати справжнього болю через необхідність обхідних шляхів або його повну нездатність задовольнити потреби.
Підхід «починай будь-де, йди будь-куди» працює для компаній, які усвідомлюють потребу в змінах і здатні безперервно впроваджувати бізнес-трансформацію, що гарантує їм збереження конкурентоспроможності впродовж тривалого часу. Такі компанії обирають невеликий базовий проєкт і розвиваються з нього. Переваги такого підходу полягають у наступному:
- Менша кількість рухомих частин полегшує управління проєктом.
- Швидший ROI, що вивільняє додаткові інвестиції та ресурси для наступних етапів.
- Вивчені уроки та встановлені кращі практики для підготовки до наступної еволюції.
- Успіх породжує успіх. Якщо ви попросите компанію змінити все, ви отримаєте опір, але якщо ви попросите її оновити процес після того, як ви успішно оновили три інші процеси, отримати згоду буде набагато легше.
Пам’ятайте, що не існує універсального підходу до трансформації. Обирайте шлях, який підходить саме вашому бізнесу, і робіть це зараз. Ринок не чекатиме.
Крок 5: Реалізуйте свій фреймворк цифрової трансформації
Тепер, коли ви визначили «навіщо», зібрали команду, найняли ІТ і знаєте розмір проєкту цифрової трансформації, ви готові до його реалізації.
Задайте собі та своїй керівній команді наступні питання, які слугуватимуть компасом у процесі діджитал-трансформації:
- Яким є бажаний результат для клієнта, пацієнта чи покупця?
- Які продукти та послуги забезпечать цей бажаний результат?
- Які команди та люди потрібні для надання цих продуктів і послуг?
- Які процеси потрібні для підтримки цих команд?
- Які технології потрібні, щоб зробити ці процеси реальністю?
Компанії, які дотримуються цього фреймворку, розуміють, що технологія є допоміжним засобом, а не кінцевою метою. Цей концепт стосується всіх бізнес-трансформацій. Зрештою, компанії хочуть запропонувати клієнтам кращий досвід, збільшити дохід і підвищити норму прибутку. Якщо ви почнете з цих цілей, шлях до успіху бізнес-трансформації буде набагато простішим.
Пам’ятайте, що трансформація бізнесу — це не розкіш, а необхідність на сучасному швидкоплинному ринку, що постійно змінюється. Не зволікайте. Розпочніть свій шлях трансформації вже сьогодні. Від цього залежить виживання та успіх вашого бізнесу.
За матеріалами CEOWORLD magazine.
Ілюстрація: shutterstock.com
|