Мої працівники погано працюють!
Автор: Ярослав Самойлов
Джерело: журнал "Власний бізнес" (№4, 2012)
Найчастіше корінь проблем — у самих керівниках. Особливо, якщо вони вважають, що знайти нормального працівника нереально, і регулярно скаржаться на дурних підлеглих. Ярослав Самойлов, підприємець, консультант, бізнес-тренер, пропонує розглянути лише деякі причини, що призводять до того, що доручення керівника навряд чи буде виконане.
Нечітка постановка завдання. Недотримання правила SMART (завдання повинне мати такі критерії: конкретика, вимірність результату, досяжність, реалістичність, точні терміни).
«Зроби це» — дуже часто це не найкращий варіант, щоб завдання було виконане так, як хоче того керівник, а тим паче — у потрібний термін. У працівника є власне уявлення про правильність вирішення виниклих проблем і їхню пріоритетність. І ці уявлення дуже відрізняються від того, що хоче начальник.
Немає остаточної мети. Працівник знає винятково проміжну мету — наприклад, «от такої форми зробити коробку». Унаслідок цього він сам мусить фантазувати, навіщо вона знадобиться і яким чином її краще зробити. Часто результат виходить зовсім провальним через те, що керівник не уточнив якийсь дріб'язок (приміром, що в цій коробці перевозитимуть предмети, які можуть побитися, тому її необхідно облаштувати чимось амортизувальним). Виправлення помилок, звичайно, обходиться набагато дорожче…
Нестача ресурсів у виконавця. Брак або відсутність потрібних ресурсів для виконання завдання: інформації, навичок, грошей, часу тощо. Виправдання «а мені відмовили видати на складі» може бути достатнім для працівника, який звітуватиме про виконання. Але Вам навряд чи буде від цього легше…
Відсутність мотивації у виконавця. Сам виконавець при цьому може вважати, що «це нікому все одно не потрібно», «марне завдання», а його керівник ще й демотивує фразами типу «у тебе все одно нічого не вийде», «однаково не зробиш так, як треба», брутальністю, публічним осудженням, поганим настроєм. На мотивацію дуже впливає і присвоєння колегою або начальником собі усіх перемог у разі успіху.
Проблеми із контролем. Неповний контроль (контрольні точки відсутні) або його надлишок (працівника щогодини смикають).
Дуже багато виконавців. Те саме завдання видають кільком працівникам, між якими відсутні домовленості — кожен думатиме, що інший виконає завдання.
Домислювання працівниками деталей завдання. Часто керівник вважає, що багато речей — очевидні, але для працівника це далеко не так. Боячись видатися дурним через зайві запитання, виконавець сам фантазує, чого ж від нього хочуть. Часто це не збігається із тим, чого бажає керівництво.
Зміна завдання у процесі виконання. Часта зміна критеріїв виконання завдання, особливо коли самого виконавця ніхто не ставить до відома або ставлять, але зі значним запізненням.
Багато керівників. Вимога одночасного виконання несумісних завдань через наявність кількох начальників.
Раджу вам роздрукувати цей список і робити позначки на ньому при постановці завдань вашим працівникам. «Секрет» успіху — перед тим як звинувачувати власних підлеглих у безглуздості, добре проаналізуйте ВЛАСНІ дії.
|