Три «стовпи» інноваційності
«У сучасному світі інновація — не вибір, а запорука виживання», — нагадує Івонн Кайнзер (Ivonne Kinser), віце-президент із маркетингу та інновацій компанії Avocados From Mexico, зауважуючи при цьому, що нерідко організації, говорячи про важливість інноваційної діяльності, «забувають» створити середовище, що сприяє генеруванню потоку нововведень.
«Аби домогтися стійкості інноваційної діяльності, потрібні довгострокові зобов’язання, необхідні інвестиції, а іноді й кардинальна зміна способу мислення», — пише Кайнзер, додаючи, що цілеспрямовано розвиваючи наступні три сфери, компанії можуть створити міцний фундамент для своїх інноваційних ініціатив.
1. Підкоріть інновації процес найму
Пам’ятайте, що новаторство — це «командний спорт». Щоб сформувати команди, здатні створювати інновацію за інновацією, набирайте спеціалістів із різними наборами навичок. З одного боку, вам потрібні «генератори» ідей — індивіди, які мають неординарний творчий потенціал, а також здатність проходити кола ітерацій, при необхідності різко змінюючи курс (але не відходячи від генеральної мети). З іншого боку, необхідно задіяти вправних виконавців — людей, які мають спеціальні знання та досвід успішної реалізації проєктів.
Обидві групи однаково важливі. Практика показує, що інноватори обох типів сприймають як свою роботу, і галузь загалом, крізь призму міждисциплінарності. І ті, й інші здатні ідентифікувати набір компетенцій, необхідних для реалізації проєкту. Крім того, представники обох груп володіють добре розвиненими управлінськими навичками.
2. Концентруйтеся на «як»
«Як» (процес через який матеріалізується ідея) набагато важливіше, ніж «що» (власне ідея). Найважливіший елемент «як» — різкі повороти, що відбуваються у межах процесу, аби адаптувати початкову ідею до нових реалій довкілля, нової інформації, або до ринкових умов, що змінилися.
Прагнення безперервного створення новаторських рішень замість скрупульозного вдосконалення нововведення перед запуском — один із принципів інноваційної діяльності Google. Панує ітеративний процес, у рамках якого розробники поетапно вдосконалюють свої продукти в міру того, як з’являються нові дані. Якби компанія намагалася доводити нові розробки до ідеалу і лише тоді виводити їх на ринок, не виключено, що деяких із її найуспішніших рішень просто не було б. Висновок: створення інновацій — це постійний ітеративний процес, продуктивність якого нівелюється спробами доводити щось до досконалості.
3. Створіть клімат психологічної безпеки
У своїй книзі «Fearless Organization» («Організація без страху») Емі Едмондсон (Amy Edmondson) визначає поняття «психологічна безпека» як «присутність в організації відчуття того, що ви можете вільно висловлювати свої думки та ідеї, робити помилки та звертатися за допомогою, не ризикуючи при цьому "нарватися" на негативну реакцію».
Однак процес генерування нововведень завжди залишається незмінно складним. Одних лише творчих осяянь недостатньо. Необхідно гармонувати зусилля команд, що складаються з різних індивідів. Особистісні характеристики, що сильно розрізняються, підходи до роботи, погляди, а іноді і культури, — все це може створювати важкопереборні перешкоди. Але якщо над головами співробітників не витає страх, впоратися з такими складнощами набагато простіше.
Щоб створити в компанії клімат психологічної безпеки, слід зробити наступні кроки:
- переосмислити суть провалу. Страх перед невдачею може зруйнувати всі зусилля, спрямовані на генерування інновацій. Щоб його викорінити, слід заохочувати експериментування, культивувати у командах прагнення частих і швидких провалів. Хоча, на перший погляд, це суперечить бізнес-цілям, низка провідних технологічних компаній інкорпорувала цей принцип у свою культуру;
- слідувати правилу «коли чогось не знаєте — питайте». Звертаючись до інших фахівців і приймаючи їх рекомендації, ви виявляєте одну з найцінніших лідерських якостей, якою є скромність. Науково доведено, що скромність керівника є фактором, що сприятливо впливає на продуктивність команд. Також присутність цієї якості у лідера допомагає створити родючий ґрунт для зростання інноваційних ідей;
- розвивати у собі допитливість — допомагати культивувати цю якість іншим. Заохочуйте співробітників відкрито, без остраху висловлювати свою точку зору. Активно вислуховуйте думку інших: не несетеся думками кудись, а повноцінно присутні у розмові, сприймаючи та аналізуючи отримувану інформацію. Кожен із нас, відчуваючи, що його точка зору викликає інтерес, із більшою готовністю братиме участь у дискусіях, озвучуватиме свою думку та пропонуватиме якісь ідеї.
За матеріалами "3 ways to drive fearless innovation and greater performance", Fast Company.
Ілюстрація: cafemeetingplace.com
|