ІНСАЙТИ | Продуктивність 27 травня 2020 р.

Хочете бути більш продуктивними? Спробуйте робити менше

Кейт Нортруп (Kate Northrup), авторка бестселерів «Робіть менше» (Do Less) і «Гроші: історія кохання» (Money: A Love Story), розробила напрочуд простий і дієвий спосіб, щоб допомогти людям вирішити, які дії в їхньому списку справ приносять їм найбільшу користь, і що вони можуть припинити робити.

Хочете бути більш продуктивними? Спробуйте робити менше

Нас вчили, що якщо ми хочемо більшого — грошей, досягнень, життєвих сил, радощів, душевного спокою — нам потрібно робити більше, аби додавати більше в наш постійно зростаючий список справ. Але що, якщо нас вчили неправильно? Що, якщо відповідь на здобуття більшого від того, що ми хочемо, — це зовсім не додавання, а віднімання?

Як виявилося, і факти це підтверджують, якщо ми хочемо збільшити нашу продуктивність, ми насправді повинні робити менше. Девід Рок (David Rock), автор книги «Твій мозок на роботі» (Your Brain at Work), виявив, що ми дійсно зосереджені на нашій роботі всього шість годин на тиждень, що різко контрастує з нашим колективним внеском у 40-годинний робочий тиждень. Коли ви перестаєте робити речі, які змушують вас відчувати себе зайнятими, але не приносять вам результатів (і віднімають у вас енергію), тоді у вас більше часу вистачить на те, що дійсно важливо.

Як же жити повним життям, не ставлячи під загрозу наші результати?

Нам потрібно з’ясувати, що не потрібно робити. І це повинна бути методика, заснована на фактичних даних. Ось як це працює.

Крок 1: Намалюйте лінію по центру аркуша паперу на всю довжину.

Крок 2: Виберіть область вашого життя або роботи, в якій ви хотіли б отримати кращі результати і менше стресу. Наприклад, можливо ви хочете розширити своє лідерське мислення.

Крок 3: Зліва перерахуйте завдання або дії, які ви виконуєте в цій області своєї роботи або життя. Як початківець на шляху до лідера думки, ви могли б перерахувати відвідування конференцій, організації, де ви виступали, написання нових статей, читання і дослідження тощо.

Крок 4: Із правої сторони складіть список ваших найбільших «перемог» у цій області, наприклад, захоплюючий виступ, цікава презентація або велика публікація. Не робіть прочерк, перераховуючи свої «перемоги». Будь-який позитивний результат, який ви отримали (один або кілька разів), може потрапити в цей список. Не потрапляйте в пастку «правильних» речей. Просто перерахуйте те, що приходить у голову.

Крок 5: намалюйте лінію, що сполучає кожну з ваших найбільших перемог з активністю або завданням, що було найбільш відповідальним за цей результат. Читання і дослідження, наприклад, відігравали важливу роль для того, аби ваш матеріал був прийнятий до публікації, тому з’єднуємо їх разом.

Крок 6: Обведіть всі дії і завдання на лівій стороні вашого листа, які були відповідальні за ваші великі перемоги. Подивіться, що залишилося. Все, що не обведено в коло — це те, що вам потрібно або припинити робити повністю, значно мінімізувати, або делегувати, якщо це абсолютно необхідно. Наприклад, якщо ви виявите, що відвідування конференцій один раз на місяць не вносить безпосереднього вкладу в будь-які виграші, настав час відкласти це в сторону або хоча б скоротити.

Цей же підхід можна використовувати, аби визначити, де робити менше в інших областях вашого життя. Будьте безжальними. І не забудьте подумати, що приносить вам радість. Щастя не тільки підвищує вашу продуктивність як мінімум на 12%, але й робить життя більш повноцінним.

Життя не зводиться до того, щоб скласти список досягнень. Що ви можете припинити робити, щоб приділяти більше часу собі, отримувати більше радості і більш розумно використовувати свій час? Наступного разу, коли ви поставите мету або вирішите, що хочете поліпшити якусь сферу свого життя — або просто полегшити страждання, котрі викликає ця область — не забувайте йти на віднімання замість складання. Насолоджуйтесь радістю робити менше.

За матеріалами "Want to Be More Productive? Try Doing Less.", HBR.

Ілюстрація: Bigstock



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Шкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на кращеШкереберть. Як творчий безлад може змінити життя на краще
Розмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємоРозмови з незнайомцями. Що слід знати про людей, яких ми не знаємо
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)