Чому кожен бізнес має стати цілеспрямованим
Чи ваш бізнес існує, щоб служити значущій меті? Меті, з якою ваші клієнти (і співробітники) можуть бути щиро поєднані? Якщо ні, то ви ігноруєте головний тренд у бізнес-світі, — пише Бернард Марр (Bernard Marr), відомий консультант зі стратегії та технологій, автор бестселерів про підвищення ефективності бізнесу.
Щоб було зрозуміло, мета визначає, чому організація існує. (Не те, що собою являє організація, що вона робить або для кого. Тому мета відрізняється від місії та візії.) Сильна мета обіцяє трансформацію чи прагнення до чогось кращого — будь то кращий світ, кращий спосіб робити щось або щось важливе для вашої організації. Іншими словами, мета полягає в тому, щоб позитивно впливати на окремих людей, спільноти, суспільство або нашу планету. Зрештою, цей рух до цілеспрямованого бізнесу має на меті не лише отримання прибутку.
Чому мета має значення?
Це важливо, тому що це важливо для ваших клієнтів. У новаторському дослідженні «Strength of Purpose», під час якого було опитано понад 8000 споживачів на восьми ринках, люди оцінювали бренди за їхньою силою. Результати показали, що наявність чіткої переконливої мети приносить серйозні переваги для бізнесу. Наприклад, коли бренди мали сильну мету, у споживачів було:
- у чотири рази більше шансів здійснити покупку у бренду;
- вчетверо більше шансів довіряти бренду;
- у 4,5 рази більше шансів порекомендувати бренд іншим;
- у шість разів більше шансів захистити бренд у скрутну хвилину.
Зрозуміло, що наявність сильної мети тепер є життєво важливою частиною конкуренції за клієнтів (і якщо вже на те пішло, за таланти). Але мета також забезпечує інші відчутні переваги для бізнесу. Згідно з Deloitte, компанії, які справді керуються метою, отримують вищу частку ринку, зростають утричі швидше, ніж їхні конкуренти, і досягають вищої задоволеності клієнтів та співробітників. Інший аналіз показує, що цілеспрямовані підприємства випереджають фондовий ринок на 42%, тоді як ті, хто не має цілеспрямованості, відстають від ринку на 40%.
Приклади цілеспрямованих брендів
Один із моїх улюблених прикладів великої мети — датська транснаціональна фармацевтична компанія Novo Nordisk, світовий лідер у лікуванні діабету. Мета Novo Nordisk є простою: перемогти діабет. Компанія заявляє: «Ми прагнемо допомогти суспільству перемогти діабет, і наша стратегія зрозуміла — прискорити профілактику діабету 2 типу та ожиріння, а також надати доступну медичну допомогу вразливим пацієнтам у кожній країні. Наш успіх визначатиметься рішеннями, які ми пропонуємо, а також здоров’ям і благополуччям людей і громад, які отримають від них користь».
Яка фантастична мета. Це, безумовно, трансформаційна мета, спрямована на створення позитивного впливу — як для окремих людей, і для суспільства (особливо з урахуванням величезних витрат на лікування захворювань, пов’язаних з діабетом). Це також надзвичайно проста мета. І це сміливий вибір, адже, якщо подумати: якщо Novo Nordisk допоможе перемогти діабет, сама компанія, що є основним постачальником лікування діабету, зникне. Для мене це чудовий приклад прибутку з метою. Мені також подобається, як компанія визначає, як вона має намір досягти своєї мети (тобто шляхом прискорення профілактики діабету та надання доступного лікування).
Давайте розглянемо інший цілеспрямований бренд. Ви, безсумнівно, чули про бренд верхнього одягу та спорядження Patagonia. Компанія давно відома як етичний і цілеспрямований бізнес, але кілька років тому вони зробили апгрейд своєї цілеспрямованої місії із «Створювати найкращий продукт, не завдавати непотрібної шкоди, використовувати бізнес, щоб надихати та впроваджувати рішення для подолання екологічної кризи» до більш сміливої: «Ми працюємо, щоб врятувати нашу рідну планету».
Це чудова мета для Patagonia, тому що бренд знає, що його клієнти люблять природу та піклуються про довкілля. Таким чином, його мета є трансформаційною та точно відповідає переконанням клієнтів. Мені також подобається, як ця мета визнає, що якщо ми не впораємося з кліматичною кризою, майбутнього просто не буде... не лише для Patagonia, а й для всіх бізнесів.
Отже, резюмуючи: компанії мають бути визнані силою добра, якщо вони хочуть досягти успіху в довгостроковій перспективі. Це не за рахунок прибутку — прибуток, як і раніше, важливий. Швидше, відповідальність тепер лежить на «прибутку з метою».
Ілюстрація: paymentsjournal.com
|