ІНСАЙТИ | ІТ-бізнес 10 травня 2011 р.

Як правильно будувати ІТ, або
Досвід CIO успішних стартапів

Успіх багатьох технологічних стартапів забезпечений грамотним плануванням власної ІТ-інфраструктури. Ті, хто вже пройшов цей непростий шлях, стали гуру й дають рекомендації своїм менш досвідченим колегам.

Як правильно будувати ІТ, або Досвід CIO успішних стартапів Успіх розвитку стартапа — головний біль багатьох керівників компаній. Виявляється, все просто: якісний відбір персоналу, розумна економія коштів, участь у діяльності розробників, використання нових технологій, увага до замовників і... перед вами успішний бізнес!

Успішні технологічні стартапи прагнуть, як правило, привернути увагу до своїх нових продуктів, а не до того, як вони використовують ІТ. Але деякі компанії, як Groupon, Box.net, Zendesk і SlideShare, можуть допомогти ІТ-директорам дістати уроки із власних досягнень, оскільки починали вони з обмеженими ресурсами, повною відсутністю ІТ-інфраструктури, але постійною увагою до новітніх ІТ-інструментів і послуг.

Groupon: інтегруйте інформаційні технології з бізнес-стратегією

У компанії Groupon, заснованої у 2008-му році, вважають, що вирішальне значення її успіху в тім, що ІТ-керівники встановили тісне й постійне співробітництво з бізнес-менеджерами.

"Ми намагаємося створити дуже дружню атмосферу спільної роботи, одержуючи середовище, досить тісно інтегроване з діловою стороною, — сказав Айвен Москосо (Ivan Moscoso), директор з розробок компанії Groupon. — У нас ніколи не буває особливих розбіжностей між нашими підрозділами. Ми намагаємося забезпечувати безстороннє середовище обміну думками".

Щоб домогтися такого ефекту, Groupon дуже вибірково підходить до наймання ІТ-спеціалістів. Компанія шукає сильних у технічному плані кандидатів, які спроможні зрозуміти бізнес компанії, її потреби й при цьому нормально контактувати з колегами інших підрозділів. Москосо впевнений: для тісного співробітництва між бізнесом і технічною командою, варто вибирати правильних людей, наскільки винятково технічних, настільки й відкритих для роботи зі змішаними групами фахівців.

Zendesk: управляйте співробітництвом розробників

Zendesk створює веб-служби допомоги й підтримки програмного забезпечення, проводить внутрішні короткочасні зустрічі для розробників додатків. Ці "п'ятихвилинки" допомагають стимулювати інноваційне мислення й дають необхідний ґрунт для швидкої реалізації проектів.

Компанія проводить короткі збори (формату stand up) серед розробників її додатків. Вони займають від 15-ти до 20-ти хвилин і дають можливість команді обговорити щось нове й довести до відома питання, які необхідно вирішувати. Але для реальної співпраці існують хакатони (hackathon — "тусовка" програмістів), де розробники беруть участь у проектах, які можуть бути завершені протягом доби, сказав Зак Урлокер (Zack Urlocker), старший виконавчий директор Zendesk. "Необов'язково робити таке постійно, але іноді це хороший спосіб — разом реалізувати купу дрібних проектів і дати людям відчуття виконаного боргу", — підкреслив він.

Box.Net: переходьте в "хмару", щоб зберегти інвестиції

Box.Net — провайдер управління контентом у мережі, додатків спільної роботи і спільного використання файлів. Донедавна в компанії була лише одна людина, діяльність якої була присвячена винятково питанням ІТ: вона забезпечувала підтримку 150-ти співробітників, завдяки ліберальному й розумному застосуванню хмарних додатків і сервісів інфраструктури.

Джефф Саттон (Jeff Sutton), провідний співробітник компанії в сфері ІТ і до останнього часу — єдиний ІТ-співробітник, відзначив: "Я працюю над такими питаннями, над якими ніколи б не працював, не будь у нас цієї хмарної інфраструктури. Я б постійно виконував ті самі завдання в обслуговуванні". Компанія щойно прийняла на роботу другого ІТ-спеціаліста.

Саттон, приміром, відповідає за внутрішнє середовище розробки додатків компанії та проект VMware. Однак, на його думку, він міг би зробити ще набагато більше.

Говорячи про безпеку застосування хмарних додатків і побоювань щодо цього ІТ-керівників, Урлокер уважає, що провайдери "хмар" значно поліпшили їхню безпеку, надійність і продуктивність. "Вони дійсно розвилися в останні роки. Це вже не Дикий Захід", — додав він. На його думку, ІТ-директори можуть виявити, що надійність і безпека, які їм забезпечує постачальник комерційних "хмар", часто перевищує той рівень, що вони мають у власних відділах ІТ.

Урлокер рекомендує почати повільно й з малого. "Компаніям варто почати й зробити кілька кроків у цьому напрямку, спробувати кілька проектів, — сказав він. — Якщо у вас є ІТ-організація, яка не використовує яке-небудь програмне забезпечення на хмарній основі, це насправді — за гранню".

SlideShare: програмне забезпечення як розвиток виробництва

SlideShare — сайт для розміщення й обміну презентаціями, пов'язаними з бізнесом, довів до досконалості мистецтво постійного підстроювання програмного забезпечення й видає кілька нововведень у день, ґрунтуючись на постійному й всебічному аналізі поведінки користувачів.

Технічний директор і співвласник SlideShare Джонатан Баутел (Jonathan Boutelle) рекомендує підхід постійної ітерації в розробці програмного забезпечення, заснований на ретельному аналізі поведінки користувачів. "Коли ви "нарізаєте" роботу досить малими частинами, її обсяг не так лякає", — сказав він.

Цей підхід набагато менш ризикований, ніж звичайна філософія ведення шестимісячного або навіть більшого ІТ-проекта, а потім розгортання його в повному обсязі, у манері "великого вибуху", вважає Баутел.

За матеріалами TADVISER.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Напролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемогиНапролом. Мистецтво перетворювати перешкоди на перемоги
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Рік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнигаРік корисних звичок. Повний курс знань, щоб набути звичок, важливих для добробуту і щастя. Збірник самарі + аудіокнига

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)