Як правильно будувати ІТ, або
Досвід CIO успішних стартапів
Успіх багатьох технологічних стартапів забезпечений грамотним плануванням власної ІТ-інфраструктури. Ті, хто вже пройшов цей непростий шлях, стали гуру й дають рекомендації своїм менш досвідченим колегам.
Успіх розвитку стартапа — головний біль багатьох керівників компаній. Виявляється, все просто: якісний відбір персоналу, розумна економія коштів, участь у діяльності розробників, використання нових технологій, увага до замовників і... перед вами успішний бізнес!
Успішні технологічні стартапи прагнуть, як правило, привернути увагу до своїх нових продуктів, а не до того, як вони використовують ІТ. Але деякі компанії, як Groupon, Box.net, Zendesk і SlideShare, можуть допомогти ІТ-директорам дістати уроки із власних досягнень, оскільки починали вони з обмеженими ресурсами, повною відсутністю ІТ-інфраструктури, але постійною увагою до новітніх ІТ-інструментів і послуг.
Groupon: інтегруйте інформаційні технології з бізнес-стратегією
У компанії Groupon, заснованої у 2008-му році, вважають, що вирішальне значення її успіху в тім, що ІТ-керівники встановили тісне й постійне співробітництво з бізнес-менеджерами.
"Ми намагаємося створити дуже дружню атмосферу спільної роботи, одержуючи середовище, досить тісно інтегроване з діловою стороною, — сказав Айвен Москосо (Ivan Moscoso), директор з розробок компанії Groupon. — У нас ніколи не буває особливих розбіжностей між нашими підрозділами. Ми намагаємося забезпечувати безстороннє середовище обміну думками".
Щоб домогтися такого ефекту, Groupon дуже вибірково підходить до наймання ІТ-спеціалістів. Компанія шукає сильних у технічному плані кандидатів, які спроможні зрозуміти бізнес компанії, її потреби й при цьому нормально контактувати з колегами інших підрозділів. Москосо впевнений: для тісного співробітництва між бізнесом і технічною командою, варто вибирати правильних людей, наскільки винятково технічних, настільки й відкритих для роботи зі змішаними групами фахівців.
Zendesk: управляйте співробітництвом розробників
Zendesk створює веб-служби допомоги й підтримки програмного забезпечення, проводить внутрішні короткочасні зустрічі для розробників додатків. Ці "п'ятихвилинки" допомагають стимулювати інноваційне мислення й дають необхідний ґрунт для швидкої реалізації проектів.
Компанія проводить короткі збори (формату stand up) серед розробників її додатків. Вони займають від 15-ти до 20-ти хвилин і дають можливість команді обговорити щось нове й довести до відома питання, які необхідно вирішувати. Але для реальної співпраці існують хакатони (hackathon — "тусовка" програмістів), де розробники беруть участь у проектах, які можуть бути завершені протягом доби, сказав Зак Урлокер (Zack Urlocker), старший виконавчий директор Zendesk. "Необов'язково робити таке постійно, але іноді це хороший спосіб — разом реалізувати купу дрібних проектів і дати людям відчуття виконаного боргу", — підкреслив він.
Box.Net: переходьте в "хмару", щоб зберегти інвестиції
Box.Net — провайдер управління контентом у мережі, додатків спільної роботи і спільного використання файлів. Донедавна в компанії була лише одна людина, діяльність якої була присвячена винятково питанням ІТ: вона забезпечувала підтримку 150-ти співробітників, завдяки ліберальному й розумному застосуванню хмарних додатків і сервісів інфраструктури.
Джефф Саттон (Jeff Sutton), провідний співробітник компанії в сфері ІТ і до останнього часу — єдиний ІТ-співробітник, відзначив: "Я працюю над такими питаннями, над якими ніколи б не працював, не будь у нас цієї хмарної інфраструктури. Я б постійно виконував ті самі завдання в обслуговуванні". Компанія щойно прийняла на роботу другого ІТ-спеціаліста.
Саттон, приміром, відповідає за внутрішнє середовище розробки додатків компанії та проект VMware. Однак, на його думку, він міг би зробити ще набагато більше.
Говорячи про безпеку застосування хмарних додатків і побоювань щодо цього ІТ-керівників, Урлокер уважає, що провайдери "хмар" значно поліпшили їхню безпеку, надійність і продуктивність. "Вони дійсно розвилися в останні роки. Це вже не Дикий Захід", — додав він. На його думку, ІТ-директори можуть виявити, що надійність і безпека, які їм забезпечує постачальник комерційних "хмар", часто перевищує той рівень, що вони мають у власних відділах ІТ.
Урлокер рекомендує почати повільно й з малого. "Компаніям варто почати й зробити кілька кроків у цьому напрямку, спробувати кілька проектів, — сказав він. — Якщо у вас є ІТ-організація, яка не використовує яке-небудь програмне забезпечення на хмарній основі, це насправді — за гранню".
SlideShare: програмне забезпечення як розвиток виробництва
SlideShare — сайт для розміщення й обміну презентаціями, пов'язаними з бізнесом, довів до досконалості мистецтво постійного підстроювання програмного забезпечення й видає кілька нововведень у день, ґрунтуючись на постійному й всебічному аналізі поведінки користувачів.
Технічний директор і співвласник SlideShare Джонатан Баутел (Jonathan Boutelle) рекомендує підхід постійної ітерації в розробці програмного забезпечення, заснований на ретельному аналізі поведінки користувачів. "Коли ви "нарізаєте" роботу досить малими частинами, її обсяг не так лякає", — сказав він.
Цей підхід набагато менш ризикований, ніж звичайна філософія ведення шестимісячного або навіть більшого ІТ-проекта, а потім розгортання його в повному обсязі, у манері "великого вибуху", вважає Баутел.
За матеріалами TADVISER.
|