Як придумати назву компанії: поради з неймінгу
Джерело: Blog Imena.UA
Коли ви зважилися почати свою справу, залишилася тільки одна дрібниця — придумати назву для своєї компанії. Кому здається, що це легко, можемо відразу розчарувати. Неймінг компанії — це одна з найважливіших рис вашого успіху. Назва буде давати величезну перевагу перед конкурентами, генерувати постійний потік потенційних і постійних клієнтів, а також приносити стабільний дохід. Ми приготували для вас ряд порад про те, як назвати свою компанію. Чи готові? Тоді вперед!
На що варто звернути увагу
Унікальність. Вам потрібно придумати назву бренду. Це повинно бути абсолютно нове, унікальне ім’я. Річ у тому, що неунікальну (а по суті, повторювану назву) неможливо буде зареєструвати в якості нейму вашої компанії. Ім’я вашої компанії має відрізнятися від назв компаній-конкурентів у сфері діяльності, в якій ви працюєте.
Запам’ятовуваність назви. Тут все просто: назва компанії має так врізатися в пам’ять, щоб людина не змогла забути її. Має також і значення, що вона означає. Головне — залишити в кожного потенційного покупця незгладимий ефект від назви, яке буде сидіти «в голові».
Простота. Простота не менш важлива, ніж запам’ятовуваність. Назва повинна бути легкою в написанні, у своєму значенні та в вимові вголос. Простіше кажучи, так щоб «забив» в пошукову систему — і потенційний покупець уже зацікавився вами.
Лаконічність. Назва для фірми має складатися з одного слова (або максимум двох). Тому подумайте про базове посилання, яке дає назва. І звичайно, не вкладайте в назву все те, що ви можете описати через коротку і зрозумілу назву.
Асоціативність. І трохи про асоціацію. Опишіть одним словом те, чим ви займаєтеся. Повірте — клієнт відразу здогадається, про що йде мова і що йому потрібно.
Інтернаціональність і багатомовність. Якщо ви думаєте просуватися на міжнародні ринки, радимо подумати про використання іноземної мови (наприклад, назва англійською мовою) та цільової аудиторії. Неймінг повинен чітко позначати простоту, зрозумілість і асоціюватися з вами.
Як придумати назву компанії
Гра в рими. Ритмічні словосполучення в назвах працюють завжди. Найголовніше — вони створюють необхідну атмосферу гри й міцно засідають в голову, як улюблена пісня. Яскравими прикладами можуть бути такі назви як Chupa-Chups, Coca-Cola, Kitekat або Tic-Tac.
Ім’я, прізвище засновника. Один з найпоширеніших способів серед назв компаній. Він, звичайно, далеко не найкращий, бо не у всіх можуть бути прості імена і прізвища. Але це дуже добре працює. Згадайте хоча б такі бренди як Dior, Ford, Philips, McDonald’s або Jack Daniel’s.
Асоціації. Іноді кращою назвою для компанії може стати створення натяку або асоціації зі своєю діяльністю. Такі назви залишають відчуття того, що вони дійсно яскраві компанії й бренди, від яких важко сховатися. Такі асоціації/емоційні відчуття привертають до себе увагу з боку клієнтів. Наприклад, компанії й бренди як Bounty, Burger King, Red Bull і Lincoln користуються саме цим успіхом.
Цитування. Що може бути привабливішим, ніж масова культура? Кіно, серіали, мультфільми, реклама мають величезний вплив на свідомість багатьох людей. Саме тому люди цитують улюблену фразу персонажа або героя. Завдяки таким фішкам компанії та торгові марки як Простоквашино, Агуша або Matrix вже відомі багатьом покупцям.
Складання слів. Найчастіше, компанії, які мають величезні назви, не бояться скорочувати їх до відомих абревіатур або неологізмів. Цей варіант найбільш цікавий і також доволі часто використовується. Досить згадати такі назви як USNews, MasterCard, Adidas (по ім’ю творця Adolf (ADI) DAS-ler) — і все стане на свої місця.
Скорочення. Тут теж досить просто: всі акроніми найкраще застосовувати, коли ваша компанія планує виходити на міжнародні ринки. Такі трюки з назвою можуть бути дуже успішно застосовані, тому що, як правило, легкі у вимові та написанні. Наприклад, яскраве тому підтвердження — це компанії з назвами як BMW, IKEA, IBM або Intel.
Звичні речі. Від здивування ви, напевно, запитаєте — це взагалі як так? Можна б не паритися і придумати просту назву? Ні, річ у тім, що в просту назву потрібно вкласти новий, раніше невикористаний сенс. Ми ж всі говоримо про продукцію Apple, називаючи її «яблучною» компанією. Компанія NovaSys (техно-компанія) означає «щось нове» в створенні програмного забезпечення, а Citigroup (фінансова компанія) об’єднує групу міст, яка пов’язана між собою.
Отже, все здається не так вже й складним, правда? Придумали назву компанії? Якщо ж ні, не бійтеся розчаровуватися. Напевно, варто ще подумати та пошукати. В крайньому разі, ви можете знайти генератор імен компанії, подивитися відкриті регістри назв, пошукати собі назву серед конкурентів. Після чого, приймете рішення, яке влаштує в повній мірі.
Stock Photos from BOOCYS/Shutterstock
|