Креативна команда: як керувати талановитими та емоційними
Автор: Ольга Волинець
Джерело: K.Fund Media
Керувати однією творчою особистістю, наприклад, дизайнером або копірайтером у маркетинг-відділі — це вже виклик для управлінців з аналітичним складом розуму. Якщо ж під вашою відповідальністю ціла креативна команда, завдання може виявитися надскладним. Творчі особистості здебільшого вразливіші, мають інакший склад розуму і сприйняття світу. Обмежуючи їхню свободу жорсткими рамками режиму, керівник може помітно знизити чи взагалі знищити творчий потенціал таких працівників. Проте надлишок свободи може стати причиною втрати цілей та недбалого ставлення до завдань. K.Fund Media дізнавався, що потрібно знати для успішного управління креативними командами та як зробити їхню роботу ефективною.
Зробіть спільну роботу пріоритетом
Часто люди, що працюють в команді, намагаються вирішити проблеми самостійно. Вчені Вищої школи менеджменту Каліфорнійського університету Ендрю Б. Харджадон (Andrew B. Hargadon) та Бет А. Бечки (Beth A. Bechky) провели дослідження. Вони виявили, що саме на посиленні взаємодії в команді, допомозі один одному формується модель колективної творчості.
«Колективний розум» важливіший за індивідуальне знання. Керівнику треба вміти створити з творчих, часто суперечливих геніїв, одну команду. Тут талант полягає в тому, щоб різні люди стали одним оркестром, театральним колективом, трупою… У зв’язку з цим у керівника має бути чітке розуміння мети і того, як її досягти», — ділиться досвідом головний редактор «Радіо НВ» Валерій Калниш.
Дайте їм творчу свободу, але пам’ятайте про дедлайн
Творчі люди найкраще працюють у незалежному та автономному робочому середовищі. Там вони можуть робити те, що їм вдається найкраще, — думати, експериментувати, досліджувати, створювати, а також не боятись робити помилки в прагненні вдосконалити продукт, процес або систему.
Проте засновник освітнього проекту The Future Олександр Лісовський (раніше — Senior UI/UX Designer) переконаний, що тут потрібен баланс.
«У нашій команді я намагаюсь надати колегам максимальної творчої свободи, але є дедлайн, який треба витримати. Важливо тримати фокус на головних цілях. Це моя відповідальність не дати зісковзнути з обраного напрямку. Наша команда знаходиться у різних країнах та часових поясах. Крім України — у Польщі, Австралії та Канаді. Всі інформовані, що відбувається з проектом, але кожен відповідальний за свій напрямок роботи згідно компетенцій. Це найпродуктивніший метод роботи з тих, що ми використовували», — розповідає Олександр Лісовський.
Урізноманітнюйте команду
Різноманітність членів команди забезпечує можливість широкого спектру досвіду, навичок та ідей, що лише покращує ефективність роботи та збільшує рівень креативності. Таку думку висловлює засновник консалтингової компанії Bwiti Bvba Джеффрі Баумгартнер (Jeffrey Baumgartner) і підтверджує її на прикладі ідей для їжі. Тобто якщо вам потрібно, наприклад, кілька креативних ідей для десертів, то погодьтеся, що ви не створювали б команду лише із експертів шоколадного торту.
Чи не так? Ви запросили б до команди щонайменше експертів з тістечок, морозива, цукерок, печива, хліба і навіть професійного дегустатора. Так само і в творчій команді.
А от колишній керівник музичних каналів М1 та М2 (з 2001-го по 2016-ий роки) та член Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення Валентин Коваль впевнений, що водночас із різноманіттям, ключовим моментом є самомотивація кожного члена креативної команди.
«Якщо когось доводиться мотивувати (читай — змушувати), то рано чи пізно цей співробітник випаде з обойми. Тому мій підхід такий — потрібно зібрати працездатний колектив самовмотивованих людей, бути модератором процесу і тим, хто виявляє проблемні моменти, і «лікує» ці самі проблеми» — підкреслює Валентин Коваль.
Критикуйте роботу, а не особистість
Не секрет, що творчі люди більш вразливі до критики, тим більш, якщо вона стосується конкретної особистості. Не можна вихваляти спільну роботу, коли справи йдуть добре, а потім коли виникають певні проблеми, звинувачувати в них когось одного. Це робота всього колективу і керівник повинен пам’ятати, що він також є його частиною.
Коли справа не рухається з місця, або стався якийсь провал у роботі дуже часто керівник запитує: «Хто це зробив?» Натомість має бути так: «Які висновки з цього ми зробили?» І найголовніше: «Як я можу допомогти?»
Уникайте одноманітності
Після певного часу спільної, налагодженої роботи члени команди вміють розуміти один одного з півслова. Проте через 2-3 роки усі настільки зближаються, що з’являється передбачуваність в роботі та навіть нудьга. І ось ця злагодженість на перших етапах в подальшому знижує ефективність роботи.
Таким чином, вважається, що в одному і тому ж складі креативні команди можуть якісно працювати від 18 до 24 місяців.
А от Валентин Коваль переконаний, що тривалість життя креативного колективу залежить від менеджменту і від його здатності урізноманітнити так званий портфель замовлень.
«Якщо керівник заточений на якийсь вузький сегмент завдань, йому доведеться змінювати креативну команду. Якщо у керівника на першому місці — його команда, він здатний зробити так, щоб завдання змінювалися з якоюсь періодичністю, і до нових завдань можна було залучати «свіжі мізки», залишаючи кістяк команди незмінним», — говорить він.
Дотримуючись таких правил, керівник креативної команди і сам стає креативнішим в управлінні людьми. Він або вона надихає свій колектив на творче мислення, посилює синергію команди та створює можливість для досягнення найкращих бізнес-результатів.
Ілюстрація: Depositphotos.com
|