Корпоративна культура в часи кризи
Готовність до кризи може безпосереднім чином вплинути на підвищення моралі та ефективності в компанії. Експерт з комунікацій Річард Левік (Richard Levick) розповідає про переваги наявності гнучкої кризової культури.
Річард Левік (Richard Levick)
|
Чи є у вас план на випадок кризи? Якщо відповідь на це запитання негативна — у вас вже є проблема! Щоб досягнути успіху в наші часи компаніям життєво необхідно вміти працювати в кризових ситуаціях і жити в готовності до наступного економічного спаду.
Кризова культура не означає перебування компанії та її співробітників у постійному стані депресії та безнадії. І тим більше, кризова культура не має нічого спільного із "культурою страху". Навпаки, страх — це те, що виникає, коли у компанії немає кризової культури. Адже зрештою страх — це не що інше, як боязнь невідомого.
Культура кризи — це атмосфера в компанії, яка передбачає, що кожен співробітник знає, що він чи вона буде робити, якщо вдарить рецесія. Підготовка до кризи чимось схожа на спортивні тренування. Вона робить вас більш здоровими і підвищує вашу ефективність навіть якщо компанії насправді ніколи не доведеться зіткнутися з кризою. Адже компанія, готова до кризи — це компанія, готова до змін. В результаті правильної кризової культури ви та ваша команда ще задовго до настання "поганих" часів будете знати, як зі спокоєм, рішучістю та гнучкістю пристосуватися практично до будь-якої ситуації.
Боротьба за сфери впливу — один з основних людських інстинктів
Будучи генеральним директором компанії Global Rescue, Деніел Річардс (Daniel Richards) ніколи не дивувався, коли дізнавався, що потрібно врятувати працівників, які "застрягли" в бойовій зоні. Зрештою, допомога людям вибиратися з найбільш небезпечних ситуацій, які часто загрожували їхнім життям, входила до обов'язків його компанії.
Що дійсно дивувало Деніела — це кількість компаній, які були абсолютно неготовими до проблем, хоча саме вони посилали співробітників у потенційно небезпечні регіони. Хаос та паніка — ось два найбільш очікувані результати подібної неготовності.
Часом навіть в рамках однієї компанії можуть утворюватися угруповання з протилежними інтересами, які готові воювати один з одним, навіть якщо це буде шкодити загальним інтересам компанії. В кризовій же ситуації жоден керівник не може бути впевнений, що його команда поступатиме правильно. Особливо, якщо "правильні поступки" вимагатимуть від команди змін.
Деякі компанії роблять видимість підготовки до кризи, складаючи кризові плани тільки для того, щоб потім покласти її у найвіддаленішу шафу і продовжити працювати так, як вони звикли. Тож єдиний спосіб перевірити, чи дійсно компанія готова до кризи — втілити план в життя. При цьому основна ціль, якої потрібно досягнути — це відчуття командної роботи та готовності спільно долати труднощі, які неодмінно виникнуть під час кризи.
Працюючи над розвитком команди, а не окремих індивідів, ви водночас демонструєте своїм працівникам, що ви готові захищати їх, як компанію. Результатом стане підвищення лояльності співробітників. "Якщо ви не навчитесь відчувати та підтримувати своїх людей — ними буде практично неможливо керувати, не кажучи вже про мотивацію", — наголошує Річардс.
За матеріалами "The Need for a Crisis Culture", Chief Executive Officer.
|