У пошуках гармонії: що потрібно врахувати в процесі диджитал-трансформації
Що може стати причиною провалу масштабної трансформації? Браян де Хаафф (Brian de Haaff), співзасновник та CEO софтверної компанії Aha!, бачить коріння невдач у неспроможності керівників відділити теперішнє бізнесу від його майбутнього.
Є особливий тип людини, яку «запалює» сама думка про досягнення чогось, що знаходиться далеко попереду, яка ставить під сумнів майже все, що сьогодні вважається істиною. Такий тип мислення може стати потужним рушієм масштабної організаційної трансформації.
Щоб успішно очолювати велику трансформаційну ініціативу, потрібно стати двома супергероями одночасно. Напевно, хтось скаже, що це неабияке перебільшення. Можливо, що й так. Але все-таки ви маєте комфортно почувати себе у двох, на перший погляд, несумісних ролях — забезпечувати реалізацію поточної стратегії і водночас працювати на майбутнє бізнесу. Це набуває особливої актуальності, коли йдеться про найбільш поширені типи змін — про диджитал-трансформацію.
Кожний, хто вже має досвід розробки планів створення інноваційних розробок, знає — наскільки важливо мати чіткість візії та глибоко сфокусовану стратегію. Але навіть якщо все це є — цифрова трансформація може завершитися гучним провалом. Чому?
Причина полягає в тому, що дуже часто успіх (чи невдача) таких ініціатив оцінюється на основі порівняння з поточними результатами вже існуючого бізнесу. При цьому компанії хочуть бачити зрушення чи не відразу. Хоча це малоймовірно в ситуаціях, коли інвестиція робиться в цінність, яку бізнес генеруватиме в майбутньому.
Ви ніколи не зможете обґрунтувати доцільність інвестицій, якщо спиратиметеся на сьогоднішню картину вашої діяльності. Але добре продумані інвестиції все одно потрібні, бо навряд чи те, що ви маєте зараз, десь через п’ять років відповідатиме вимогам — і вашим, і клієнтів.
Вам необхідно збалансувати два світи — світ теперішній і світ майбутній. Для цього потрібні набір стратегічних моделей та «дорожня карта», які допоможуть всім навколо вас зазирнути в далеке майбутнє.
Ось що варто врахувати в процесі створення вашої « дорожньої карти» цифрової трансформації.
Цілі
Першим кроком має бути формулювання цілей. Чого ви хочете досягти протягом певного періоду (причому для великих трансформацій він має вимірюватися роками). Сфокусуйтесь на тому, як технологія може допомогли вам покращити продукти та враження, які отримують клієнти в процесі їхнього використання. Найскладніше — це в процесі визначення цілей абстрагувалися від наявних продуктів та актуального стану бізнесу. Подумайте, яку цінність та який споживчий досвід ви хочете запропонувати ринку в майбутньому.
Організаційні взаємозв’язки
Потрібно врахувати, що в диджитал-трансформації братиме участь майже кожний член організації. Отже, якнайретельніше продумайте всі взаємозв’язки — як між людьми і технологією, так і між окремими структурами та індивідами. Скажімо, ваша компанія збирається перевести у веб-простір процеси взаємодії з клієнтами, які раніше базувалися на звичній документації. Це означатиме не просто використання хмарних сервісів, але й впровадження нових способів виконання роботи. Відповідно, кожна група, задіяна в процесі обслуговування клієнтів, має переосмислити підходи до своєї діяльності.
Позначки на шляху
Трансформація у великих компаній інколи займає кілька років. Це означає: просування вперед буде повільним, а його результати — не завжди очевидними. Тому ви мусите визначити проміжні віхи на цьому шляху. Прив’яжіть їх до певних подій (завершення циклів розробки, випуск прототипів тощо), аби показати керівникам та внутрішнім акціонерам, що команда досягає реальних результатів. Наприклад, віхою може стати перша тестова внутрішня транзакція, виконана у віртуальному просторі.
Тож очолювання цифрової трансформації означає одночасну зорієнтованість на теперішнє та на майбутнє. І для цього зовсім не потрібні якісь надлюдські здібності.
За матеріалами "How to Build a Digital Transformation Roadmap", LinkedIn.
Ілюстрація: KC Jan / Shutterstock.com
|