Сім кроків до продуктивності
Стабільно висока продуктивність персоналу — мрія кожного керівника. Як цього досягти? Ось, які поради дає лідерам Віктор Ліпман (Victor Lipman)1, відомий бізнес-публіцист та колишній управлінець.
Віктор Ліпман
(Victor Lipman)
|
Розробіть систему економічних стимулів, яка охоплювала б усі щаблі організації. Те, що у більшості організацій адресатами бонусних програм є керівники вищих рівнів, цілком природно та зрозуміло. Втім, якщо ви насправді хочете, аби пересічні працівники вкладали душу в роботу, щиро прагнучи успіху бізнесу, краще не обділяйте їх економічними стимулами. Звісно, така всеохоплююча програма додаткових виплат повинна бути добре структурована та відображати взаємозв'язок між зростанням витрат на персонал та показниками доходності фірми.
Регулярно надавайте конструктивний зворотній зв'язок. Вміння надавати зворотній зв'язок, який не відбивав б у людини бажання щось робити, а, навпаки, стимулював би удосконалюватися, — основа ефективного управління. Зрозуміло, це не означає, що керівник повинен говорити підлеглим лише приємні речі. Головне: підходити до комунікацій з підлеглими слід виважено і вдумливо, незалежно від того, що стало причиною розмови — досягнення працівника або помилка, якої він припустився.
Поважайте підлеглого як особистість. Повага до людини — це неймовірно потужний мотивуючий фактор. Відповідно, брак поваги дає діаметрально зворотний ефект. Якщо працівники відчувають щиру повагу до себе (завжди варто виходити з того, що вони її заслуговують), то, як правило, готові докласти зайвих зусиль, аби допомогли компанії наблизитися до бажаної мети.
Переконайтесь, що менеджери усіх рівнів отримують відповідне навчання. Сьогодні модно інвестувати у навчання найвищих керівників, при цьому, приділяючи мінімум уваги підготовці менеджерів середньої ланки та супервайзерів. Знаю це достеменно, бо сам отримав левову частку навчання, коли доріс до вищих рівнів, хоча найбільше потребував його на самому початку управлінської кар’єри.
Надавайте підлеглим підтримку в момент, коли вони її потребують більше всього. Підтримати людину можна по-різному, скажімо, дати їй нове обладнання, якщо працювати ефективно на тому, яке вона використовує, неможливо. Або надати емоційну підтримку, наприклад, у випадку, коли працівник зіткнувся із несправедливою критикою. У будь-якому разі допомога, яку ви надасте підлеглому, котрий опинився у непростий ситуації, як ніщо інше зміцнить його лояльність до вас і, відповідно, бажання допомагати вам у досягненні організаційних цілей.
Не скупиться на емоції. Запевняю, якщо ви не хвалитимете працівника в разі очевидного факту його досягнення, то нічого не виграєте як керівник. Зрештою, не одне дослідження вказує на те, що дуже часто визнання є дієвішим стимулом, ніж гроші. Щоправда, ця тенденція виражена все менше на кожному із наступних ієрархічних щаблів у міру зростання сум матеріальної винагороди. Але, все ж таки, компанії, у яких прийнято визнавати досягнення, спромоглися суттєво підвищити продуктивність персоналу. А, у підсумку, саме це найважливіше для успіху бізнесу.
Переконайтесь, що найвищі керівники дотримуються правильної поведінкової лінії. Ніщо не деморалізує людей так швидко, як недостойна поведінка, котру подеколи демонструють керівники. І, навпаки, топ-менеджери, які викликають справжнє захоплення, дають колективу неймовірно потужний позитивний заряд. Варто пам’ятати, що, спостерігаючи за лідерами, працівники виявляють неабияку зіркість; до того ж, радо коментують кожний крок боса. Крім усього, інформація про те, що і як зробив певний керівник поширюється компанією напрочуд швидко. Тож, якщо лідери своїми діями підтверджують те, що декларують, — це помічається миттєво. Аналогічно, як і те, коли вони говорять одне, а роблять щось цілком інше.
Отже, ключ до підвищення продуктивності в управлінському підході, який би поєднував у собі зорієнтованість на результат та увагу до потреб персоналу. Хоча досягти тут оптимального балансу не просто, саме у ньому відправна точка створення культури, яка б сприяла стабільно високій продуктивності персоналу.
За матеріалами "7 Management Practices That Can Improve Employee Productivity", Forbes.
1 Віктор Ліпман (Victor Lipman) пропрацював 25 років в одній із провідних страхових компаній США: спочатку на посаді лінійного менеджера; потім на позиції директора з комунікацій та маркетингу.
|