Сфокусуйте команду за допомогою історій
Ден Бобінскі (Dan Bobinski), президент Leadership Development, Inc., відомий спеціаліст із тренінгів, автор кількох книг, блогер та бездоганний лектор, розповідає, яким чином вміння розповідати історії може допомогти сфокусувати вашу команду.
Якщо ви займаєтеся створенням команди або ж керуєте групою людей — тоді вам слід відповісти на запитання: "Яку історію ви можете їм розповісти?" Йдеться не про вашу біографію, не про історію кар'єрного зростання і тим більше — не про кумедні випадки із вашого життя. Йдеться про історію, яку ви використовуєте для фокусування та згуртування команди.
"Згадайте, як поводяться люди на семінарах, церемоніях, під час промов, виступів, тощо. Вони запам'ятовують не факти, а історії", — стверджує Аннет Сіммонс (Annette Simmons).
Чому ж історії такі дієві? Згадаймо слова Джеймса Бонета, одного з найпопулярніших американських сценаристів, який двічі ставав головою ради директорів Американської Спілки Письменників. Бонет завжди говорив, що хороша історія "стимулює нашу уяву і допомагає нам побачити реальні можливості у реальному світі". Він був переконаний, що хороша історія наділяє слухачів дороговказом, допомагаючи здійснювати правильні вчинки та легко досягати поставлених цілей.
Згадайте хоча б Ісуса, який, навчаючи своїх учнів, завжди використовував параболи — короткі історії, які дуже легко сприйняти і запам'ятати. Американські президенти Франклін Делано Рузвельт та Уїнстон Черчилль також були чудовими промовцями і завжди розповідали історії. Рейган розповідав історії. Ганді розповідала історії. І ці історії надихали цілі нації.
Книга Аннет Сіммонс "Рушійна сила історії" (The Story Factor) пояснює, чому лідери повинні використовувати шість типів історій, які коротко можна окреслити так:
- "Хто я"
- "Чому я тут"
- "Візія"
- "Навчання"
- "Цінності у дії"
- "Я знаю, про що ви думаєте"
Але незалежно від типу історій, які ми використовуємо, всі вони мають одну дуже значну перевагу: розповідаючи історію ми створюємо потужний зв'язок зі слухачем. Кожен із учасників дійства розповіді починає розуміти основну ідею історії і ця ідея об'єднує людей на емоційному рівні.
А яка ваша історія?
За матеріалами "Focus your team with stories", management-issues.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|