Формула інноваційного потенціалу команди: як підвищити залученість талановитих співробітників
Джерело: Mind.ua
Людський, кадровий ресурс найбільше впливає на здатність компанії до появи і впровадження інновацій. Звісно, мають значення і фінансове забезпечення інноваційних процесів, комунікаційна інфраструктура, технології, система управління. Але як би власник або топ-менеджер не структурував процеси, скільки б грошей не вклав у розвиток проєкту, одна команда може його «поховати», а інша — успішно вивести на ринок.
Як же сформувати сильну інноваційну команду, оцінити і розвивати її потенціал? Чи є універсальна «формула успіху»? Своє бачення відповідей на ці запитання спеціально для Mind озвучила Ольга Дудник, консультант з управління Edutainment Studio.
Чинників, що впливають на інноваційний потенціал команди, насправді декілька. Розглянемо докладніше кожен із них.
Талант
Талант — це генетична схильність до певної діяльності. Дотримуючись вроджених здібностей, людина може швидко піднятися на високий професійний рівень. Перше, що нам потрібно, — це специфічно обдаровані люди на ключових посадах.
Креативність
Креативність — це дана нам від природи здатність нетрадиційно мислити, продукувати нові ідеї, швидко розв’язувати проблеми. Ця здатність є у всіх людей. Але під впливом середовища вона або «тане», або розвивається. Для інноваційної команди креативні здібності — незамінний інгредієнт.
Спритність
Спритність, моторність — це те, що ми сьогодні називаємо be agile або agility. Це здатність і бажання вчитися на власному досвіді, а потім застосовувати цю обізнаність та досвід для успішної роботи в нових ситуаціях. В інноваційній команді ця здатність допомагає швидко змінювати плани, трансформувати ідеї та процеси так, щоб у будь-якому випадку дійти до результату, незважаючи на обставини, що змінилися.
Емоційний інтелект
Емоційний інтелект (EQ) — це здатність розпізнавати свої та чужі емоції і усвідомлено керувати ними. Важливий компонент роботи інноваційної команди, який допомагає співпрацювати, вирішувати конфліктні ситуації і знімати стрес.
Залученість
Залученість — це вищий рівень прихильності до компанії, команди, проєкту. Вона мотивує нас працювати на піку фізичної, емоційної та інтелектуальної продуктивності. Залучені співробітники не просто задоволені та лояльні, вони ставляться до своєї ролі в компанії як до справи свого життя.
Останні масштабні дослідження Gallup показують, що в компаніях з високим рівнем залученості всі значущі для бізнесу показники вищі:
- продуктивність — на 17%;
- рентабельність — на 21%;
- продаж — на 20%;
- лояльність клієнтів — на 10%.
При цьому негативні фактори проявляються менше:
- плинність кадрів — нижча на 24% (у компаніях з високою плинністю) і на 59% (у компаніях з низькою плинністю);
- крадіжки і розкрадання — на 28%;
- прогули — на 41%.
Ці цифри свідчать про те, що залученість надає можливості розкритися і примножитися всім творчим здібностям персоналу. Тому в обрахунку інноваційного потенціалу вона відіграватиме суттєву роль.
Отже, яким чином виглядає формула інноваційного потенціалу команди?
Перші чотири фактори — це те, що людині дано від природи. На них керівникам і фахівцям з навчання та розвитку варто впливати, якщо показник по п’ятому фактору — залученості — буде високий. При цьому нульовий показник залученості обнуляє таланти, здатність адаптуватися і виснажує емоційний інтелект.
Після того як ми оцінимо кожен з факторів, пропоную прорахувати інноваційний потенціал команди (ІПК) наступним чином:
ІПК = (Талант + Креативність + Спритність + EQ) х Залученість
Що потрібно для того, щоб підвищити інноваційний потенціал команди?
По-перше, підвищувати рівень залученості.
Як це зробити?
Використовувати питання-твердження з моделі дослідження рівня залученості Інституту Gallup (Q12) як «орієнтири» для створення і проведення різних заходів. Формальних і неформальних, традиційних і не дуже.
Перелік запитань-тверджень:
- Я знаю, що чекає мене на роботі.
- У мене є всі матеріали і обладнання, щоб правильно виконувати свою роботу.
- На роботі в мене є можливість щодня виконувати свою роботу найкращим чином.
- За останній тиждень мене відзначили або похвалили за добре виконану роботу.
- Мій керівник, або хтось інший на роботі, піклується про мене як про особистість.
- На роботі є ті, хто заохочує мій розвиток.
- На роботі моя думка, здається, має значення.
- Місія або мета моєї організації викликає у мене почуття важливості моєї роботи.
- Мої партнери або колеги намагаються виконувати свою роботу якісно.
- Мій найкращий друг працює разом зі мною.
- Протягом останніх шести місяців зі мною говорили про моє зростання на роботі.
- Протягом останнього року я мав можливості навчитися чомусь новому на роботі та зрости.
По-друге, в продовження 12-го пункту, розвивати здібності, експериментувати з форматами навчання:
- тренінги, майстер-класи, семінари з зовнішніми експертами;
- довгострокові курси в університетах і бізнес-школах;
- презентації між членами команди (як одного, так і різних проєктів);
- участь у конференціях, форумах;
- онлайн-навчання;
- бізнес-ігри;
- внутрішні хакатони;
- менторські програми;
- бізнес-тури до інших компаній по Україні та за кордон (інноваційні бізнеси як у своїй, так і в суміжних галузях).
Отже, ми маємо інструмент для усвідомленого управління інноваційним потенціалом команди.
Якщо використовувати його циклічно — регулярно проводити оцінку, формувати індивідуальні плани розвитку, розробляти і реалізовувати необхідні заходи, то ми можемо буквально генерувати енергію для реалізації новаторських проєктів.
Ілюстрація: lsp-campus.com
|