П'ять найрозповсюдженіших лідерських помилок
Лідерство — це здатність спонукати когось іншого
робити те, що потрібно Вам, тому що він хоче це робити.
Дуайт Ейзенхауер
Тодді Гатнер
(Toddi Gutner)
|
Мабуть, не існує такого підприємця чи власника бізнесу, якого не стосуються слова Ейзенхауера. Безперечно, основне завдання і, водночас, виклик підприємців — це необхідність делегувати навіть тоді, коли здається, що простіше виконати всю роботу самому, пише Тодді Гатнер (Toddi Gutner), відома журналістка, письменниця і редактор, яка співпрацює з такими бізнес-виданнями, як The Wall Street Journal, BusinessWeek, Forbes.
Втім, окрім проблем делегування повноважень, існує набір інших не менш шкідливих "типів мислення", які здатні створити проблеми для підприємця. Нижче наведено їх перелік.
1. Бізнес — це я! "Часто підприємці настільки захоплюються своєю компанією, що починають втрачати відчуття реальності та відділяти себе від свого бізнесу", — пояснює Гарі Шуман (Gary Schuman), президент компанії CDL Consulting. У багатьох випадках саме егоїзм засновника стає на перешкоді розвитку компанії. Єдиний спосіб цього уникнути — якомога частіше відкривати себе та свою компанію для зовнішньої оцінки.
2. Ніхто не зробить мою справу краще, ніж я! Ця проблема випливає із нездатності лідерів делегувати свої повноваження. І таких лідерів легко зрозуміти, адже самі вони починали з нуля, крок за кроком отримуючи контроль над всіма ключовими процесами прийняття рішень. Втім, розвиток бізнесу можливий тільки за умови, якщо власник навчиться довіряти іншим та делегувати їм значну частину функцій, пов'язаних із прийняттям рішень.
3. Моя візія — залишатися у бізнесі. Часто власники малого бізнесу настільки захоплені виконанням повсякденних задач, що просто не мають часу для створення стратегічної візії щодо того, куди вони планують вести свій бізнес. Вони не мають часу на роздуми та оцінку, натомість витрачаючи всю свою енергію на операційну діяльність.
4. Моя ідея — найкраща ідея. Малий бізнес зазвичай виростає навколо сильної особи підприємця. А це, в свою чергу, означає ієрархічну структуру середовища та повністю реактивних (не проактивних) співробітників. У таких компаніях працівники рідко діляться своїми думками, а власник платить їм за виконання обов'язків, а не за ідеї. Втім, наслідком найчастіше буває провал компанії. І уникнути цього можна лише тоді, коли підприємець зрозуміє важливість довіри та дасть змогу підлеглим самостійно приймати рішення.
5. Мене не треба вчити як керувати! Це один із найпотужніших хибних стереотипів! Більшість чудових підприємців дійсно мають хороші ідеї для бізнесу, але при цьому вони не вміють керувати людьми. Саме тому, розвиваючи компанію, їм потрібно активно працювати над розвитком власних управлінських навичок!
За матеріалами "Top Five Leadership Mistakes, and What to Do About Them", Entrepreneur.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|