Чому мета — це двигун успіху, а наміри — це двигун лідерства
Джерело: m!nd
«Мета є необхідним компонентом успіху, але сама по собі вона не може створити лідерів. Для того щоб розвинути лідерські здібності, необхідно сконцентруватися на намірах», — говорить Ніколаос Дімітріадіс (Nikolaos Dimitriadis), сертифікований спеціаліст з нейромаркетингу, директор компанії Trizma Neuro, співавтор книги «Нейробіологія для лідерів: адаптивний лідерський підхід» (Neuroscience for Leaders: A Brain Adaptive Leadership Approach).
Давайте визнаємо такий факт: усі ми зустрічали людей, які керуються глобальними цілями (змінити світ, видозмінити цільність індустрій, зберегти навколишнє середовище, тощо) — з такими людьми надзвичайно важко працювати!
Особисто мені спадає на думку один CEO, з яким я був знайомий, і який був наділений надзвичайною далекоглядністю, неабиякою відданістю своїй справі та переконливою етикою бізнесу. Але була одна проблема: під час численних комунікацій, як зовні так і зсередини, він змушував людей почуватися некомфортно, поводячи себе егоцентрично та гордовито. Ніхто навіть не ставив під сумнів його виключне почуття цілеспрямованості. Працівники вірили в його пристрасть та здатність втілити мрії в реальність, але… вони просто не хотіли знаходитися поруч із ним. І ось у чому річ: більшість співробітників поступово перестали ефективно виконувати свої обов’язки. Іншими словами: вони майже не викладалися на повну на роботі.
Немає сумнівів, що мета — це потужний двигун. Згідно з однією із найпопулярніших TED-промов і книги Саймона Сінека (Simon Sinek) «Почни з "Чому". Як великі лідери надихають до дії кожного» (Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action) та книги Деніела Пінка «Драйв. Дивовижна правда про те, що нас мотивує» (Drive: The Surprising Truth about What Motivates Us), мета є необхідним базовим елементом успіху.
Мета — це найголовніша складова для досягнення успіху
Це правда. Мета — це найголовніша складова для досягнення успіху. Відсутність мети призводить до нестачі ентузіазму, уяви та відсутності дій. Але для того, щоб стати лідером, ваше стрімке почуття мети має співпадати з розумінням намірів.
Будь-яка комунікація всередині компанії або за її межами позначена певними намірами, які виникають у вас. Ці наміри збираються іншими, свідомо та несвідомо, та визначають поведінку цих людей по відношенню до вас. І це трапляється кожної секунди.
Наміри — це те, що робить нас людьми. З часів палеоліту нам необхідно миттєво декодувати наміри інших людей, щоб швидко активізувати одну з двох основних мотиваційних систем: підхід та уникання. Чи є мій добробут наміром людини, що сидить навпроти мене? Чи в даній ситуації мене намагаються налякати і мені необхідно захищатися?
Наміри — це те, що робить нас людьми
Перша проблема наміру полягає в тому, що він передається та отримується несвідомо та вимушено. Це не те, що ви говорите, а як. І як ваша поведінка підтверджує це. Друга проблема полягає в тому, що намір створюється моментально. Рахується кожна секунда. Особливий намір, який різко виражений в один момент, може дуже відрізнятися від іншого секундою пізніше. Ваші наміри на зустрічі з питань продажів у понеділок можуть мати інше значення стосовно ваших намірів на зустрічі у четвер щодо реорганізації вашого відділу.
Ваша мета залишається незмінною, але ваші наміри змінюються, залежно від того, з ким ви зустрічаєтеся, чому, коли і навіть, де.
Головні відмінності між метою та наміром у контексті лідерства
|
Мета |
Намір |
Часові рамки |
Довготривалий період (роки) |
Короткотривалий період (секунди) |
Поле діяльності |
Макро (змінити світ) |
Мікро (особиста взаємодія) |
Статус |
Стабільний, безперервний |
Динамічний, змінний |
Засіб |
Вплив |
Емпатія |
Спрямування |
Ентузіазм |
Партнерство |
Вплив |
Рішучість, комунікабельність |
Зв'язок |
Побудова |
Значення |
Стосунки |
Фокус |
Цілі |
Люди |
Прагнення |
Успіх в бізнесі |
Ефективне Лідерство |
Належачи до окремого виду, ми розвинули численні проміжні сітки для декодування та передачі намірів у нашому щоденному житті. Система когнітивної, емоційної та поведінкової емпатії в нашому мозку спрямована допомогти нам зрозуміти людей та взаємодіяти з ними для того, щоб досягти спільних цілей. Ми справляємося з цим краще ніж будь-який інший вид на планеті.
Соціально-когнітивні моделі також підтверджують, що наш мозок миттєво розділяє людей, базуючись на таких універсальних критеріях, як співпереживання та компетентність. Наша схильність передбачати дії інших людей по відношенню до нас, інтуїтивно або аналітично, та розуміти їхні наміри — спроектована в нашому мозку. А усвідомлення того, що це головним чином впливає на лідерство, не призводить до руйнування циклу. Це спостереження.
Сучасні лідери мають завжди враховувати свої власні наміри в усіх взаємодіях з колегами та партнерами. Чи в змозі вони донести правильне повідомлення до необхідної людини? Їм також слід бути певними, що вони працюють над правильним отриманням повідомлення. Чи правильно вони декодують та адекватно відповідають на повідомлення інших? Чи розуміють вони, що від них хочуть на різних зустрічах та в різних ситуаціях?
Сучасні лідери мають завжди враховувати свої власні наміри в усіх взаємодіях з колегами та партнерами
Покращення ваших навичок намірів — нелегка справа, але необхідна. Ви можете покращити як передачу, так і отримання повідомлення, якщо визнаєте той факт, що люди формують свою поведінку під час миттєвої комунікації, а не тільки впродовж довготривалих зустрічей та претензійних цілей. Ми наслідуємо лідерів не тільки через їхні визначні ідеї, але, головним чином, тому що вони щоденно підтверджують, що мають найкращі наміри стосовно нас, незалежно від складності ситуації. Навіть якщо вони приймають складні рішення, вони відкрито показують, що добробут навколо — дуже важливий для них.
На організаційному рівні хорошою новиною є те, що зараз ми оснащені технологіями, які допомагають нам декодувати сигнали намірів на роботі або ринку. Взаємодія нервового та біологічного інструментарію — розпізнавання обличчя, аналіз голосу, чутливість шкіри, електроенцефалограма, відстеження руху очей та інші — допомагають компаніям декодувати наміри клієнтів, коли вони зацікавлюються брендом. Такі технології також використовуються зсередини: починаючи від прийому на роботу і аж до стимулювання рівня продажів.
У будь-якому разі, намір — це ключова ознака лідерства. Ви хочете стати визначним лідером? Маєте гарні наміри щоразу, коли взаємодієте з людьми? Вони знатимуть… та слідуватимуть за вами.
|