Google: сьогодні й завтра
Автор: Лора Райз (Laura Ries)
Джерело: проект kmbs
Лора Райз
(Laura Rise)
|
Що таке Google? Це пошукова система. Хочете знайти щось в Інтернеті — просто погугліть! Монетизувався пошуковик за допомогою реклами, яка сьогодні становить левову частку багатомільйонного прибутку компанії. Найбільше Google залежить від англомовного ринку в США та Великобританії (59% прибутку).
Після досягнення таких успіхів у своїй категорії у бізнес-лідерів та інвесторів завжди виникає питання: «Що ж далі?».
А далі, як правило, неймовірний успіх «материнського» бренду сприятиме започаткуванню бізнесів в інших сферах. Це те, чим сьогодні займається Google, і те, чим займалися вчора багато інших компаній, наприклад, Microsoft, AOL і Yahoo.
Сила бренду полягає у його здатності володіти певним образом у свідомості споживача. Тому чим більше напрямків ви запускаєте під одним брендом, тим більше це послаблює його.
Такі компанії як Yahoo — занадто розширені бренди. Це робить їх дуже вразливими. У короткій перспективі складно побачити небезпеку розширення бренду. Стратегія Google "загуглити усе!" дає поштовх компанії і, що найважливіше, — капітал.
Споживачів та інвесторів обманюють тим, що стратегія — це звук, але це не так. Компанії-лідери, які думають короткостроковою перспективою, швидше за все, керуватимуть організаціями, розвалюючи їх.
Нещодавно компанія Google оголосила, що має намір перейменувати кілька своїх продуктів, які поки що функціонують під іншим брендом. Прощаються з такими продуктами, як Picasa і Blogger. Привіт Google Photos і Google Blogs! І це на додачу до інших продуктів Google: Google Alerts, Google Earth, Google Image Search, Google Labs, Google Local, Google Mobile, Google News, Google Video, Gmail, Google Analytics, Google Chrome, Google Desktop Search, Google Language Tools, Google Talk, Google Toolbar.
Але Google не зупиняється на досягнутому. Вже з’явилася соціальна мережа Google+. Компанія має надію, що їхній новий продукт стане вбивцею Facebook. Невже так, як Bing колись збирався вбити Google?
Проблема з Picasa не буде вирішена, якщо назвати продукт Google Photos. Проблема з Picasa полягає у тому, що він не був першим і не домінує у своїй категорії. Лідер — Flickr.
Упроваджений у 1999-му році, Blogger був одним із перших блоговидавців, але його родова назва ускладнює укорінення назви Blogger у голові споживачів. У 2003-му році Google купив Blogger. Також компанія придбала ряд інших продуктів, які не тільки були піонерами в такій категорії, як Blogger, але й виявилися проривними брендами — YouTube і Android. Мудро, що вони не змінили жодної назви.
Сьогодні Google — це монстр. І, подібно до більшості монстрів, думає, що він є непереможним і не підкоряється законам маркетингу. Але ніщо не може бути далі, ніж правда.
Google має вивчати історію, аби не стати AOL чи Yahoo. Компанія має оточити сильний бренд пошукової системи іншими брендами, які домінують у нових категоріях. І обрати ту стратегію, яку обрала колись Toyota (Lexus, Prius, Scion).
За матеріалами "Google Today, Gone Tomorrow?", Ries' Pieces.
|