Страх невдачі: 4 стратегії підприємців, які долають його щоденно
Джерело: K.Fund Media
Страх невдачі знайомий практично кожній людині. Підприємцям він знайомий подвійно. Професори Warwick Business School Джеймс Хейтон (James Hayton) і Габріелла Качіотті (Gabriella Cacciotti) опитали 65 підприємців з Великобританії і Канади і з’ясували, як страх провалу впливає на життя бізнесменів. Вашій увазі — короткий результат їх дослідження.
Людей, що займаються підприємницькою діяльністю, постійно переслідує страх невдач — від втрати ключових клієнтів до банкрутства. Для підприємців сміливість — це не відсутність страху, а здатність продовжувати справу незважаючи на нього. Ці страхи є обґрунтованими. Дослідження показують, що приблизно 75% підприємств зазнають невдачі протягом 10 років.
Дослідники спитали Хамді Улукая (Hamdi Ulukaya), засновника та головного виконавчого директора компанії Chobani, що випускає йогурти, чи відчував він страх, будуючи свій багатомільярдний бізнес.
«Кожного дня, — відповів він, — тому що, якби я прогорів, це би позначилося на життях багатьох людей».
Попри те, що від самовдоволених представників стартапів і багатьох інших людей постійно чуєш одну й ту саму байку, мовляв, «не бійтеся помилятися швидко і часто», насправді ж зазнати невдачі ніхто не хоче. Невдача має багато наслідків, було б безглуздо не помічати або применшувати їхнє значення, включно із потенційним банкрутством, виселенням працівників із їх будинків, зниженням рівня життя людей.
Дослідження показує більш детальну картину: страх може як перешкоджати, так і мотивувати. Окрім того, щоби просто відбити в людей бажання займатися підприємницькою діяльністю, страх невдачі також може мотивувати ще більше прагнути успіху.
Як підприємці можуть і повинні реагувати на страх перед невдачею? Дослідження виявило чотири стратегії, які дають змогу підприємцям позитивно використати цей страх.
1. Емоційне самовладання та контроль
Емоційний інтелект передбачає як усвідомлення почуттів, так і здатність контролювати свій вплив на думки та поведінку. Деякі підприємці зуміли із цим впоратися.
«Якщо у мене цілий тиждень поганий настрій і погляну на свої проекти, я побачу лише негатив та причини, чому я не зможу їх втілити. Я почав розуміти, що це насправді не пов’язано із проектами, але це пов’язано із моїми емоціями», — сказав один із підприємців.
«Я нещодавно навчився відокремлювати цю тривогу, тому що зрозумів, що вона тимчасова», — додав інший.
2. Вирішення проблем
«Тривога допомагала в тому сенсі, що я намагався з’ясувати кожен недолік, який мав мій бізнес — оскільки всі вони мають недоліки — у такий спосіб я намагався з’ясувати, де саме знаходиться пробоїна», — сказав один із учасників дослідження.
Активно шукати недоліки та слабкі сторони та робити щось із ними — це потужний засіб зменшення страху невдач
Потужним джерелом інформації є інтуїція, і дослідження показали, що приховане знання та внутрішній інстинкт підштовхують фахівців до швидкого та ефективного прийняття рішень.
3. Навчання
«Страх спонукає мене працювати, дбати про те, що я роблю, і вчити себе проявляти свої найкращі якості, розвиваючи бізнес», — сказав один із підприємців.
Підприємці розповіли, що одним із шляхів подолання відчуття страху є навчання та пошук інформації. Це стосується як базових знань, таких як навички комп’ютерного кодування у підприємця, що займається програмним забезпеченням і шукає для цього фінансової підтримки, так і вміння впоратися із високими темпами діяльності, із якими мають справу більшість підприємців.
Навчання — це потужна протиотрута від страху невдачі, що допомагає пом’якшити свої сумніви, збільшуючи свої можливості. Але невизначеність є реальним та постійним явищем.
Невизначеність та невпевненість — це визначальні риси викликів, що постають перед підприємствами. Завжди існують якісь «невідомі невідомості», і тому важливо визнати, що особа ніколи не матиме всієї інформації, яку вона бажає отримати, завжди треба буде продовжувати вчитися.
4. Пошук підтримки
«Зав’язування контактів із наставниками, що безпосередньо пов’язані з бізнесом, діяльність у якому ви починаєте, є дуже важливим і дуже корисним», — зазначив один із підприємців.
Для підприємців, які постійно ведуть боротьбу зі страхом провалу, наставники та мережеві об’єднання можуть стати життєво важливими джерелами впевненості.
Наставники та соціальна підтримка є дуже корисними, оскільки вони підтримують три стратегії — навчання, вирішення проблем та самоусвідомлення
Говорячи про вплив страху невдач на вирішення нею проблем, одна підприємиця сказала: «[Страх невдачі] просто наповнював мене бажанням більше дізнаватися, спілкуватися із більшою кількістю людей і з’ясовувати, в чому корінь моїх помилок». Інший сказав, що «страх невдач змушує вас висувати кращі ідеї та шукати людей, які можуть вас конструктивно покритикувати у процесі».
Дослідження демонструє, що страх невдач є широко розповсюдженим і має як негативний, так і позитивний вплив на мотивацію, прийняття рішень та поведінку. Тому, якщо вже страх — це природний стан для підприємця, то здатність його передбачати і керувати ним є життєво важливим навиком.
За матеріалами "How Fear Helps (and Hurts) Entrepreneurs", HBR
Ілюстрація: Depositphotos.com
|