ІНСАЙТИ | HR-бренд 16 вересня 2015 р.

П’ять міфів про побудову HR-бренда

Автор: Анна Бараннік
Джерело: Kyivstar Business HUB

Складно уявити успішного HR-директора, який працює без ефективних комунікацій, досліджень і просувань, без цифрових технологій і всього того, що може давати маркетинг. Розмивається зв’язок між галузями, обов’язками і різними службами. Побудова HR-бренда — це і є по-справжньому спільна робота.

Анна Бараннік
Анна Бараннік
Існує кілька міфів щодо побудови HR-бренда.

Перший міф. Оскільки у словосполученні HR-бренд є літери HR, його створенням має займатися лише HR.

HR-бренд є частиною загального корпоративного бренда компанії. Бренд компанії складається з: іміджу компанії як галузевого гравця, іміджу продукції та іміджу роботодавця. Якщо ринок сприймає негативно хоча б одну з частин, це негативно впливатиме на бренд компанії загалом.

Побудова HR-бренда — тривалий і трудомісткий процес, до якого залучені топ-менеджери (зокрема й перша особа компанії), відділи HR, PR і маркетингу. Компанія стає найкращим роботодавцем завдяки чіткій стратегії, а також злагодженій роботі всього колективу.

Тому HR, PR та маркетинг за підтримки вищого керівництва мають об’єднатися для формування єдиної стратегії.

Другий міф. HR-бренд особливий і складається з чогось іншого.

Якщо ви дивитеся на щось, схоже на яблуко, то у 99,9% випадків всередині виявиться саме яблуко. У решті 0,1% — апельсин, але, ймовірно, це буде щось неїстівне. Так само і з HR-брендом: якщо це бренд, то він має будуватися за певними принципами та правилами.

Бренд — це ті образи, асоціації, які з’являються у мозку споживача / клієнта / здобувача, коли він думає про вашу компанію. Для бренда важливі відчутні та невідчутні характеристики. Вони можуть бути раціональними, безпосередньо пов’язаними з реальними характеристиками. Або емоційними. Зазвичай люди, яким важливі невідчутні характеристики та емоційні переваги, відрізняються від тих, кому потрібні раціональні речі.

Для HR-бренда важливими є ті самі складові. Різниця лише в тому, що якщо ви хочете залучити здобувача, то варто робити акцент на емоційних перевагах і невідчутних характеристиках. Люди йдуть до вас на завод не тому, що ви робите деталі для якоїсь машини, а тому, що там ви створюєте найкрутішу тачку. Люди працюють у Disney не лише тому, щоб годинами малювати ескізи, а через можливість доторкнутися до казки.

Третій міф. Аудиторія HR-бренда — зовнішня. Він потрібен лише для залучення здобувачів.

Звісно, це не так. Є багато каналів комунікації бренда, але співробітники є ключовим і найбільш надійним каналом. І коли здобувачі хочуть дізнатися про компанію, першими вони запитують працівників. І щоб роботодавець не писав на своїх сайтах, які б відео не знімав, саме співробітники та їх ставлення до компанії є ключовою складовою HR-бренда.

Внутрішня аудиторія (співробітники) навіть важливіші для HR-бренда, ніж зовнішня (кандидати). Співробітники мають доступ до суті роботи, після того, як повірили її зовнішньому іміджу, приєднавшись до компанії. Вони знають реальний стан речей і несуть цю інформацію у зовнішнє середовище.

Як наслідок — здорова внутрішня культура згодом приваблює потрібних кандидатів.

Четвертий міф. HR-бренд — це лише те, що говорить про себе компанія.

В HR-бренді є як емоційні, так і раціональні складові. Це не лише те, що компанія говорить про себе, але й те, що співробітники та здобувачі відчувають до неї.

Для нас як для бренда дуже важливими є наступні атрибути: вплив, свобода, виклик і команда. У нас є стратегія, що ми робимо з цими атрибутами, як ми їх транслюємо — як поза компанією, так і всередині. Результат такої роботи найкраще видно там, де співробітники висловлюються у вільній формі: соціальні мережі, блоги тощо.

П’ятий міф. HR-бренд — це дуже дорого.

Як сказано вище, бренд — частина компанії, тож інвестиції повинні бути спільними. Потрібно об’єднувати бюджети та перетин зон використання внутрішніх ресурсів, залучати співробітників. Вам не треба платити зіркам, ваші люди напишуть блог, знімуть і змонтують відео тощо.

Це реально, якщо сприймати HR як систему, яка працює сама для себе. Не потрібно знімати дорогі ролики про те, яка компанія класна, і чекати, що сформується супер HR-бренд. Бренд повинні формувати співробітники. Це головне. Побудова HR-бренда буде дешевою, якщо залучати максимальну кількість служб.

Запрошуйте, приміром, експертів, які зацікавлені безкоштовно працювати, щоб просувати себе.

І найголовніше — все, що ви робите, має працювати на створення додаткової вартості для компанії. Якщо згодом у вас не збільшилася кількість резюме, не зменшилася плинність, не скоротився час на підбір персоналу та не збільшився показник залученості — ви робите щось не так.

Про автора:

    Анна Бараннік, директор з персоналу групи «1+1 медіа».


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Розвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати метиРозвиток мозку. Як читати швидше, запам’ятовувати краще та досягати мети
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
12 важелів успіху12 важелів успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)