Путівник із виживання для інноваторів
Інноватори, чи почуваєтесь ви самотніми? Не сприймайте це занадто особисто. В мінливому економічному середовищі компанії звикли фокусуватися на тому, що здається їм знайомим. Розмови про ключовий бізнес — нагадують носіння комфортної одежі. Дружні розмови з лояльними клієнтами зменшують тривогу, яка створюється засобами масової інформації навколо економічної ситуації у світі.
Щоб допомогти впоратися зі складними рішеннями, видання Executive Briefing пропонує перелік активностей, які варто (або не варто) робити інноваторам у сучасній економічній ситуації. Фокус зосереджується здебільшого на двох ключових сферах: ваших стосунках із ключовим бізнесом та ефективним розподіленням і без того скромних активів.
Працюючи з колегами та лідерами у ключовому бізнесі інноватори повинні розуміти сучасні реалії ринку і намагатися зробити все, що від них залежить, щоб допомогти компанії втриматися на плаву. Адже інновації можуть досягнути успіху лише в тому випадку, якщо ключовий бізнес компанії є достатньо стабільним. Якщо стабільності немає — час та увага топ-менеджменту буде дуже далекою від інновацій. Керівники прагнутимуть задовольнити акціонерів, клієнтів та партнерів, але аж ніяк не займатися новими розробками та креативним концепціями.
Єдина розумна порада, якою можуть скористатися інноватори: не боріться. Натомість, знайдіть способи, якими ви зможете допомогти компанії у цій ситуації:
- запропонуйте тимчасово зосередити ваші ресурси на стабілізації ключового бізнесу;
- розробіть перелік найважливіших робіт для наявних клієнтів, які б підкреслювали зміни у критеріях їх оцінки та нові конкурентні пропозиції для них;
- займіться аналізом дій конкурентів, щоб передбачити їхні наступні кроки;
- займіться маркетингом, щоб краще узгодити між собою вашу пропозицію цінності та мінливі потреби клієнтів;
- знайдіть способи зменшити кількість "можливостей" ваших продуктів таким чином, щоб підсилити ключові опції і таким чином втілити базові потреби споживачів за меншу ціну.
Інноватори не повинні реагувати на бажання лідера зосередитись на ключових компетенціях бізнесу додаванням до цих ключових компетенцій нових опцій. Існують причини, чому нові концепції повинні триматися поза ключовими компетенціями. Намагання ввести нові технології у традиційну бізнес-модель може закінчитися погано.
Замість пасивного очікування та спостереження за тим, як бюджет компанії витрачається на інші види діяльності — чому б не стати ініціатором дискусії?
- дозвольте членам своєї команди зайнятися своєю "щоденною роботою" у ключовому бізнесі;
- оновіть своє портфоліо — переосмисліть підходи до формування свого портфоліо, розставте пріоритети відповідно до часу, який знадобиться, перш ніж концепції почнуть приносити прибуток;
- позбавтесь від надлишкових опцій — пам'ятайте, клієнти зараз намагаються зекономити, як і ви. Вони ні за що не платитимуть за додаткові можливості продукту, які їм не потрібні;
- переосмисліть свої підходи та витрати до досліджень;
- скоротіть витрати на пілотні проекти — не створюйте повністю функціональний прототип майбутнього інноваційного продукту, якщо вам вистачить звичайної моделі.
Реакцією інноватора на скорочення бюджету повинно бути не намагання "роздути" свій портфель проектів та ідей, а навпаки — вміння показати, що він здатен обрати тільки найважливіше! Те, що справді зможе допомогти компанії!
Ярослав Федорак, за матеріалами "The innovator's survival guide", Strategy and Innovation.
|