ІНСАЙТИ | Оцінка ІТ 26 квітня 2007 р.

Чи працюють методології оцінки ІТ?

Як оцінювати внесок інформаційних технологій у бізнес? Для ІТ-директорів це запитання було і залишається одним із найважливіших. Відповідь на нього спробував дати Скот Холланд (Scott Holland), лідер ІТ-практики компанії The Hackett Group. Він переконаний, що інформаційні технології здатні привнести до компанії значну цінність. Але ця цінність зазвичай "приховується" там, де ІТ-директори не здогадуються її шукати.

Цінність інформаційних технологій найчастіше проявляється в інших сферах бізнесу. Передові компанії використовують ІТ для покращення як організації, так і ефективності роботи у таких сферах, як корпоративні фінанси, операції постачання та управління персоналом. Інформаційні технології дають змогу суттєво знизити витрати у цих сферах, перерозподілити ресурси та впровадити стратегічну цінність для своїх організацій.

Дослідження показують, що світові ІТ-організації сьогодні витрачають близько $9,024 на кінцевого споживача, що на 7% більше, ніж середньостатистичні компанії. Та саме за допомогою покращених інформаційних технологій таким компаніям вдається на 45% економніше проводити операції у фінансовій сфері, на 25% — у сфері логістики та постачання, та на 13% — у сфері управління персоналом. Результат вирахувати не складно. Досягнувши світового рівня діяльності у всіх цих чотирьох сферах, компанії зуміють зменшити адміністративні витрати на $60 млн. на кожен мільярд прибутку. Достатньо потужна пропозиція цінності. Чи не так?

Одна всесвітньовідома компанія, яка, до того ж, входить до рейтингу Fortune 100, виявила, що її витрати у сферах фінансів та управління персоналом у кількох країнах занадто високі. Керівництво компанії не змогло не звернути увагу, що рівень автоматизації у цих сферах був надзвичайно низьким. Тому було прийнято рішення провести багатомільйонний проект, метою якого стала консолідація всесвітніх операцій компанії у єдину ERP-систему.

Результат не змусив себе довго чекати: впровадження консолідованої системи призвело до майже миттєвого скорочення витрат у сферах фінансів та управління персоналом. Заощаджені кошти у цих сферах покрили витрати на ERP-проект за три роки, а потім ці заощадження влилися у прибуток компанії.

Дослідження вказує на існування прямої залежності між ефективністю ІТ та ефективністю у сферах фінансів, постачання та управління персоналом. Причиною такої залежності є автоматизація основних потоків даних, які знижують ймовірність похибки та пришвидшують цикл обміну даними. Таким чином співробітники можуть витрачати менше часу на роботу з даними, більше часу на аналіз та інші важливі завдання. Наприклад, у компанії, про яку вже згадувалося вище, впровадження нової системи дало змогу персоналові витрачати менше часу на ручний облік та розміщення даних та вивільнило час для планування, прогнозування та інших аналітичних дій. Як наслідок, фінансовий персонал зумів надати своїй компанії набагато вищу стратегічну цінність.

Та не варто думати, що інформаційні технології спрямовані тільки на вивільнення часу працівників. Окрім цієї безумовно важливої функції вони також підвищують точність даних та власне аналітичного процесу. Найкращі ІТ-організації фокусуються на створенні таких систем, які при однакових вхідних даних видаватимуть лише "одну версію правди". Якщо це вдасться — тоді управління персоналом, оптимізація постачання та фінансових потоків стануть надзвичайно простими завданнями.

Щоб отримати найбільший зиск із використання ІТ, компаніям слід сфокусуватися на п'ятьох найкращих практиках. Насамперед, їм слід здійснювати ретельний аналіз ризиків, щоб чітко визначити, у яких сферах ІТ-інвестиції здатні підвищити цінність компанії, а у яких — ні. По-друге, їм слід консолідувати та стандартизувати систему, при цьому максимально спрощуючи її, де це можливо. По-третє, замість того, щоб мінімізувати витрати, їм слід сфокусуватися на максимізації цінності за мінімально можливі кошти. По-четверте, компаніям потрібно з максимальною ефективністю, де це необхідно, використовувати аутсорсінг. Нарешті, найкращі ІТ-організації повинні працювати зі справжніми професіоналами та функціональними лідерами, щоб переконатися, що технології впроваджено із застосуванням найкращих практик та редизайном процесів.

Ярослав Федорак, за матеріалами "IT Value Methodologies: Do They Work?", CIO.com.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Фриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавцівФриланс здорової людини. Стоп’ятсот лайфхаків від замовників і виконавців
Переваги поразокПереваги поразок
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)