Як зберегти культуру компанії в час швидкого зростання
Як у процесі зростання не втратити, а навпаки — зміцнити свою самобутність? Ось як це бачить Том Коулл (Tom Coull), президент та CEO Penguin Computing.
У періоди стрімкого зростання компанії «купаються» в повноводних потоках надходжень, їхні команди б’ють рекорди продуктивності і всіх переповнює почуття гордості, яке незмінно несе в собі карколомний зліт. Проте нерідко успіх стає причиною «хвороби росту», яка може зруйнувати оргкультуру.
На хід розвитку культури впиває кожний новий співробітник, якого винаймає компанія. Тому потрібні сильні лідери, які підтримували б сформований образ майбутнього та не дали б у вирі турбулентності віддалитися від цінностей компанії. Пам’ятаймо, що культура — це критично важливий чинник, який сам по собі згуртовує дуже різних людей та забезпечує рух в одному напрямі.
Доводьте свою надійність
Чесність щодо суті змін, крізь які проходить компанія — основа збереження міцності її фундаменту та продуктивності робочого середовища. Прозорість дій та відкритість спілкування є передумовою успіху. Наполягайте, аби керівники вищих рівнів моделювали таку поведінку під час кожної взаємодії з рештою організації.
Не жертвуйте стандартами
Швидкість зростання і підтримування певних стандартів — два виміри, які незмінно конфліктують між собою. Якщо підходити з позицій тривалої перспективи — то вільне трактування стандартів завдасть вам непоправної шкоди. Адже надзвичайно важко змінити сприйняття ринком фірми, що «славиться» неспроможністю забезпечити обіцяний рівень якості, недбало підготовленою документацією та кепськими презентаціям. Ще важче очікувати, що працівники, яким дозволялося «бігти» швидко, нехтуючи стандартами, раптово змінять своє ставлення та підходи до роботи.
Стимулюйте швидкість реагування та прищеплюйте відчуття відповідальності
Прищеплюйте ставлення «діємо швидко — в разі провалу, робимо висновки». Пам’ятайте — час є критично важливим. Поглиблюйте в колективі розуміння, що не кожний зможе досягти успіху в нових умовах. Також врахуйте, що індивіди, які бояться ризикувати, потребуватимуть допомоги в пристосуванні до нового темпу функціонування організації. Намагайтесь забезпечити те, щоб дії вчинялися на підставі ретельного аналізу та вимагайте, аби працівники виконували зобов’язання, які взяли на себе. У міру того, як трансформації набиратимуть обертів, виклики з’являтимуться все частіше. Тому створюйте умови для швидкого формування спеціалізованих команд, які зможуть ефективно долати перепони.
Стимулюйте відкритість висловлювання думок та ідей
Сформуйте середовище, де було б комфортно висловлювати ідеї, що можуть суперечити підходам, які в даний час використовує компанії, або відрізнятися від того, що пропонує більшість. Напевно, нестандартність мислення допомогла вам прийти до успіху — тому докладайте зусиль, аби у вашій організації й надалі домінувала вільність та нетривіальність думки.
Розвивайте людей професійно
Зі зміною потреб компаній у період зростання трансформуються вимоги до професійної підготовки вашого персоналу. Замість того аби шукати необхідні знання за межами компанії, розглядайте варіанти перепідготовки ваших працівників. Співробітники, які працюють тривалий час, мають великий «багаж» знань, який може являти для компанії неабияку цінність (хоча, не виключено, що їм доведеться освоювати нову для себе роль).
Зберігайте унікальність
Чимало компаній розпочинають свою діяльність як малі фірми, де панує приятельська або навіть родинна атмосфера. Нерідко це означає, що вони мають великий обсяг внутрішніх знань, які можуть бути закритими для новостворених підрозділів. Ваше завдання зробити так, щоб всі хто працює поза межами головного офісу, мали доступ до потрібної інформації. Не забувайте: ті, хто знаходяться на відстані, мусять мати «пряме підключення» до того, що відбувається на «материку».
Зростання означає, що ви більше не можете діяти так, як раніше, і тому знаходьте час на продумування, як ви зможете масштабувати вашу унікальну культуру.
За матеріалами "Keys To Improving Company Culture In Times Of Rapid Growth", Chief Executive.
|