Відомий саксофоніст Чарлі Паркер (Charlie Parker) отримав кличку "Птах" (Bird) завдяки тому, наскільки легко він "літав" над акордами та нотами і з якою простотою давалися йому музичні експерименти. Таким чином джем-сесії дали змогу випадковим відкриттям змінити всю історію джазу. Деякі найбільш виняткові ідеї народжуються в середовищі, яке дуже нагадує джазові джем-сесії. Це те, що так добре вдавалося Томасу Едісону (Thomas Edison). Його було визнано креативним генієм, але фокусування на індивідуальних досягненнях втрачає з точки зору той факт, що Едісону була притаманна джазова свідомість. Ідеї найкращих винаходів приходили до нього тоді, коли він працював з різноманітними спеціалістами у Menlo Park в Нью-Джерсі. Разом вони переживали чимало успіхів та провалів, але зрештою хтось із них обов'язково приходив до геніальної ідеї. Тож по суті Едісон був не тільки і не стільки великим винахідником, скільки чудовим організатором джем-сесій. Стів Джобс (Steve Jobs) розумів, наскільки важливими можуть бути джем-сесії — неформальна взаємодія з колегами, яка часто призводить до щасливих випадковостей, неспланованого та неочікуваного обміну досвідом. Саме тому він наполягав, щоб офіс Pixar був єдиною будівлею зі значним "відкритим простором", що на його думку, мало б спонукати креативну взаємодію дизайнерів. Ідея відкритого простору, відкритого продукту (open source) та краудсорсингу має багато спільного з джазовими джемами. Ці концепції відійшли від традиційних, закритих, пропрієтарних моделей з метою досягнути відкритої взаємодії. Можна згадати також про "інноваційні джеми", які влаштовуються компанією IBM. Лідери компанії зрозуміли важливість відкритого менталітету і створили великий захід, в якому бере участь значна кількість людей. Тисячі учасників діляться своїми ідеями та розвивають їх, базуючись на внесках від інших людей. Одна сесія збирає 150 000 учасників із 104 країн. Джазова імпровізація та креативність в організаціях є значною мірою соціальними інструментами. Вони передбачають створення зв'язку між минулим досвідом та інтуїцією щодо майбутнього, намагаючись народити нові ідеї. Вміння збирати під одним дахом дуже різних, але однаково цікавих людей і давати їм змогу обмінюватися досвідом та баченням — одна з ключових навичок сучасного успішного підприємця.
За матеріалами "What Charlie Parker And Thomas Edison Knew: Jam Sessions Make New Ideas Happen", Fast Company. ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
|
МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор Copyright © 2001-2024, Management.com.ua |