ІНСАЙТИ | Менеджер vs ШІ 3 квітня 2023 р.

Ваш бос буде замінений штучним інтелектом раніше, ніж ви

Сушант Вохра (Sushant Vohra), індустріальний дизайнер і бренд-білдер у Astro Studios, вважає, що менеджери будуть першими, кого скоротять в епоху штучного інтелекту. Чому так, і яке майбутнє чекає на молодих креативників?

Розвиток технології штучного інтелекту (ШІ) не залишив без уваги жодну сферу. Оскільки ШІ-інструменти беруть на себе виконання рутинних завдань (на додаток до, здавалося б, творчих завдань), постало вже питання «коли?», а не «якщо», штучний інтелект замінить людей у різних галузях. Хоча дехто може стверджувати, що ШІ замінить людей у всіх індустріях, тут я розповім вам, чому менеджери, швидше за все, будуть замінені «першими».

Ваш бос буде замінений штучним інтелектом раніше, ніж ви

За даними Gartner, до 2030 року 80% сьогоднішньої роботи з управління проєктами буде автоматизовано, що призведе до зникнення дисципліни та заміни традиційних функцій менеджерів проєктів на штучний інтелект. У глобальному опитуванні Pega 78% опитаних керівників вважають, що збільшення використання ШІ та роботів призведе до значного скорочення середньої управлінської ланки. Опитування BCG стверджує, що «традиційний менеджмент досяг переломного моменту».

Отже, хто такий менеджер? Менеджер — це людина, яка визначає політику організації або впливає на неї, а також керує командою або проєктом. Ступінь впливу на політику компанії залежить від рівня менеджменту — середнього чи вищого, а кількість уваги до побудови та підтримки команд — від розміру та сфери відповідальності. Ваш керівник може мати за плечима багаторічний досвід, але це не означає, що він незамінний. Насправді менеджери — одні з тих, кого найлегше відтворити за допомогою ШІ, і ось чому.

Економіка середнього прошарку

Давайте почнемо з простого. Менеджери з величезним досвідом коштують дорого. Менеджери середньої ланки майже завжди коштують дорожче, ніж молодші спеціалісти. Бізнес платить більше за їхні знання та досвід, а натомість менеджер відповідає за успішне завершення проєкту чи завдання. Що вищий ризик, то вища винагорода.

З іншого боку, штучний інтелект є економічно ефективним. Найм менеджера-людини може влетіти в копієчку, проте після того, як ви зробите початкові інвестиції в ШІ, витрати на його обслуговування та модернізацію будуть значно нижчими. Сьогодні це існує у вигляді різноманітних інструментів на підписних моделях, а завтра буде повноцінним рішенням з оплатою праці. Відсутність емоційного інтелекту (EQ) у ШІ також означатиме, що він із набагато меншою ймовірністю попросить про підвищення зарплати.

Повторюваність і передбачуваність роботи менеджера

Менеджери, як правило, мають більше досвіду роботи або знань у певній галузі порівняно з молодими творчими працівниками або професіоналами. Як менеджер, ви, ймовірно, розробили рутинну процедуру і спосіб робити речі, які працюють для вас. Ви приймаєте рішення, спираючись на свій досвід, і виробили певний стиль керівництва, який відповідає вашій особистості. І давайте подивимося правді в очі — ви, мабуть, не єдиний менеджер у компанії, який працює таким чином.

Саме тому менеджерів легко копіювати. Адже вони більш передбачувані, і є безліч точок даних, які можна збирати, відтворювати і навчати ШІ-модель. ШІ може аналізувати дані кількох менеджерів і виявляти спільні патерни і тренди, які можна використовувати для створення прогностичної моделі управлінської поведінки. За допомогою цієї моделі ШІ може приймати рішення, подібні до тих, які приймають менеджери-люди. Завдяки точкам даних він буде набагато точнішим, ніж якби ми створили ШІ-модель, що імітує молодого фахівця, який просто не має досвіду. ШІ може аналізувати дані та приймати на їх основі обґрунтовані рішення так само, як це робив би менеджер-людина. І все це швидше та ефективніше, ніж будь-яка людина.

Менеджери погано прогнозують успіх

У численних дослідженнях, проведених Джастіном Бергом (Justin Berg), його ключовий висновок був простим: менеджери не завжди добре прогнозують успішність ідеї. Берг пояснює:

«Коли ми генеруємо ідеї, ми спочатку залучаємо дивергентне мислення, що передбачає пошук нових зв’язків або комбінацій, які можуть бути цінними. Після того, як ми згенерували можливі ідеї, ми залучаємо конвергентне мислення, оцінюючи їх на основі наших попередніх знань і досвіду. Оскільки менеджери оцінюють ідеї після того, як їх згенерували автори, вони пропускають дивергентне мислення і переходять одразу до конвергентного». При оцінці ідей «конвергентне мислення саме по собі небезпечне, тому що ви просто покладаєтесь на минуле», — каже Берг. «Те, що буде успішним у майбутньому, може не нагадувати те, що було успішним у минулому. Дивергентне мислення допомагає людям залишатися більш відкритими до нових способів реалізації ідей».

У тих же дослідженнях було показано, що індивідуальний учасник, який працює в команді, має кращі результати у прогнозуванні успішних ідей, згенерованих його колегами. Це не означає, що менеджер магічним чином втрачає креативність на цій посаді, він просто не має найбільш ефективного та вдумливого процесу оцінювання. Мій аргумент полягає в тому, що висококваліфіковані працівники можуть не потребувати стільки нагляду, скільки вважають власники бізнесу. Інструменти штучного інтелекту, які розширюють можливості індивідуальних творців, креативників і професіоналів, зможуть навчити їх належним чином звітувати, керувати собою і приймати рішення на основі даних, що ще більше усуне потребу в середній ланці.

Чи все так погано?

Хоча ШІ має потенціал для автоматизації багатьох завдань, які традиційно виконують менеджери, все ще існують завдання, які потребують досвіду досвідченого керівника. Наприклад, управління складними відносинами з клієнтами, підвищення морального духу команди та ведення переговорів — все це завдання, які вимагають високого рівня емоційного інтелекту, критичного мислення та креативності — навичок, які наразі виходять за межі можливостей штучного інтелекту.

Будь-який хороший менеджер потребує поєднання високого EQ та IQ, оскільки він повинен вміти спілкуватися з членами своєї команди, вирішувати складні ситуації та приймати стратегічні рішення, які сприятимуть розвитку бізнесу. Це все завдання, з якими наразі найкраще справляються менеджери-люди. Однак із появою нової хвилі молодих креативних людей, оснащених штучним інтелектом, роль традиційного менеджера може стати менш актуальною. ШІ може впоратися з рутинними завданнями, такими як аналіз даних і управління робочим процесом, залишаючи менеджерам більше часу, щоб зосередитися на вирішенні завдань високого рівня — котрі вимагають унікальних навичок і досвіду.

Якщо ви працюєте менеджером в особливо творчому середовищі, саме час почати співпрацювати з молодими дизайнерами та креативниками, щоб переосмислити свою роль. Із розвитком штучного інтелекту компаніям потрібно переглянути свої робочі процеси, щоб найкраще використовувати його можливості. Цей зсув не лише змінить вашу роль, але й поточну структуру організацій — як великих, так і малих.

Ілюстрація: financialexpress.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБРЯк здобути прихильність людей і навчитися впливати на них: рекомендації колишнього агента ФБР
Торгівці правдою. Бізнес на новинах та битва за фактиТоргівці правдою. Бізнес на новинах та битва за факти
Можливо все!Можливо все!

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)