Зробити крок назад, щоб рушити вперед: створення простору для зростання та інновацій
Розблокування інновацій вимагає стратегічного підходу. Діана Кандер (Diana Kander), коучка з інновацій та авторка кількох бестселерів за версією New York Times, розглядає деякі нетрадиційні методи підвищення креативності. Вона вважає, що відступивши на мить назад, організації можуть створити необхідний простір для зростання і прокласти шлях до більш надійного та гнучкого інноваційного процесу.
У компаніях будь-якого розміру по всьому світу інновації залишаються першочерговим завданням. Бізнес хоче продовжувати генерувати свіжі ідеї, продукти, лінії обслуговування, робочі процеси тощо. Вони хочуть привернути увагу, викликати ажіотаж і, можливо, навіть залучити першопрохідців, які прагнуть спробувати «найновіше і найкраще». Однак навіть найбільші організації виявляють, що хоча інновації є гідною метою, вони потребують ретельного планування.
Всупереч поширеній думці, інновації не полягають у тому, щоб прокинутися одного ранку з революційним «Ага!» (Хоча це було б чудово). Деякі з найгеніальніших і найвідоміших інноваторів світу, такі як Едісон та Ейнштейн, присвятили роки розробці працюючих винаходів або концепцій, перш ніж представити їх на суд громадськості. Вони мали рішучість і ресурси, аби наполегливо продовжувати тестування день за днем. Їхня непохитність принесла їм визнання як видатним новаторам. Чи були вони геніальними? Без сумніву. Але вони також були дуже практичними, що, зрештою, і призвело до їхнього успіху.
Звичайно, ви, напевно, не хочете чекати роками, поки ваша команда розробить інновації. Зрештою, згідно з дослідженням BCG, 79% компаній зосереджені на стимулюванні інновацій. Це ваші конкуренти, і ви не хочете, щоб вони затьмарили ваші зусилля або випередили вас на ринку. Отже, ваша робота полягає в тому, щоб впроваджувати інновації і робити це швидко. Ключ до цього — створити простір для інновацій. І ви можете бути здивовані деякими методами, які можуть бути ефективними.
Нижче наведено чотири рекомендації, які допоможуть розвинути інноваційні здібності вашого персоналу. Ви одразу помітите, що це не звичайні методи «занурення в проблему». Натомість ці методи покликані сприяти інноваціям шляхом тимчасового сповільнення. Іншими словами, ви зробите крок назад, щоб дати собі перепочинок і простір, перш ніж рухатися далі.
1. Заплануйте регулярні стратегічні ретрити
Інноваційні думки рідко виникають, коли ви занурені в буденні, повсякденні завдання, пов’язані з роботою. Щоб стимулювати творчість, потрібно відірватися від буденності. Стратегічні ретрити — одне з можливих рішень.
Стратегічні ретрити — це не просто відпустка, де кожен може відпочити. Вони покликані стимулювати учасників і допомогти їм поглянути на концепції з різних точок зору. Наприклад, припустимо, ви хочете переглянути свої практики обслуговування клієнтів, щоб краще привабити 71% споживачів, які бажають персоналізованої взаємодії з брендом, згідно з даними McKinsey & Company. Розгляньте можливість запросити доповідача на ваш стратегічний ритрит, щоб обговорити зв’язок між інноваціями та протоколами обслуговування клієнтів в організаціях різних галузей. Це дасть усім можливість зробити паузу і переосмислити те, що є можливим, тим самим сприяючи інноваціям.
2. Запобігайте вигоранню серед ваших внутрішніх інноваторів
Чи є у вас команда співробітників, на яких ви постійно покладаєтесь у плані інновацій? Вони не можуть займатися інноваціями, якщо перебувають у стресовому стані та працюють на межі своїх можливостей. На жаль, майже 9 із 10 людей зазнали вигорання лише за минулий рік. За статистикою, будь-який член команди може бути частиною цієї більшості.
Існує кілька стратегій боротьби з вигоранням, але одним із першочергових рішень, яке варто взяти до уваги, є надання працівникам гнучкого графіка та оплачуваних вихідних. Коли співробітники можуть перезарядитися, поміркувати і відновити баланс, вони не будуть ізольовані від інновацій. Навпаки, вони матимуть більше шансів побачити світ — і все, що ви пропонуєте, — у новому світлі.
3. Не піддавайтеся бажанню завжди бути залученим
Чи є ви лідером у своїй компанії? Чи часто ви спілкуєтеся зі своїми інноваційними командами, щоб дізнатися про їхній прогрес? Можливо, ви завдаєте більше шкоди, ніж користі. Люди можуть замикатися в собі, коли відчувають, що їх занадто часто судять, спостерігають за ними та оцінюють. Краще запланувати час, коли ваші інноватори зможуть прийти до вас і представити свої знахідки та викласти думки.
Не завжди легко практикувати таке навмисне дистанціювання, особливо якщо ви отримуєте задоволення від практичного процесу інновацій. Тим не менш, якщо ви керівник, вилучити себе з рівняння варто. Працівники почуватимуться більш психологічно захищеними та матимуть більше можливостей для інновацій, коли ви не будете постійно вимагати від них новин — навіть якщо ваші наміри позитивні.
4. Прагніть до менших перемог або розглядайте менші цілі (щоб досягти великого успіху)
Кожна компанія прагне стати наступним Amazon, Salesforce чи McDonald’s. Малі інновації так само важливі, як і великі. Очікування лише невеликих інновацій від ваших новаторів може зрештою призвести до значних проривів. Тому заохочуйте їх зосереджуватися на вирішенні менших проблем, а не чекати, що вони запропонують вам грандіозні ідеї для змін.
Можливо ви хочете розробити продукт, який доповнить вашу існуючу лінію. Ваша головна мета — запропонувати нові та актуальні продукти для перехресного продажу клієнтам. Ви можете доручити своїй інноваційній команді спочатку дослідити способи додавання функцій до вже існуючих продуктів. Один із них може стати ідеальним для перехресного продажу з невеликими змінами та новими функціями. Вам не потрібно буде починати з нуля, оскільки ви вже маєте цей продукт у своєму розпорядженні. Просто представивши його оновлену версію, ви можете збільшити продаж без додаткових витрат на виробництво, дизайн і розробку.
Якщо інновації є частиною вашого ігрового плану, нарощуйте свої інноваційні зусилля. Включіть деякі практики «низької передачі» у свою інноваційну дорожню карту.
За матеріалами CEOWORLD magazine.
Ілюстрація: ikigai-coaching.com
|