Як забезпечити безперервність лідерського розвитку
Як би не було складно заснувати свій бізнес, все найважче розпочинається після старту. «Вивести на ринок продукт, який би заволодів уявою споживачів, — дуже непросто, забезпечити ж його тривалий успіх — у сто разів важче», — пише Джефф Босс (Jeff Boss), публіцист, коуч та бізнес-консультант.
Джефф Босс
(Jeff Boss)
|
Керівники фірми мусять вміти «ставити паруси» та дбати про те, щоб вони безперестанно наповнювались вітром, забезпечуючи рух у потрібному напрямку. Але чи є у вас лідери, спроможні це зробити?
Відповідь на це запитання залежить не лише від якості вашого відбірного процесу, але й від запитань, які ви постійно аналізуватимете для того, щоб забезпечити невпинність прогресу компанії. Ті хто служив у «морських котиках» знають, що перебуваючи на бойовому чергуванні ви мусите постійно задавати собі такі три запитання:
- Чи напоготові моя зброя?
- Що я робитиму, якщо стикнуся з ворогом?
- Як допомагатиму товаришеві?
Хоча навряд чи щось таке спрацює у бізнесі, а тому потрібно знайти запитання якогось іншого типу, котрі б допомагали підтримувати зростання, при цьому не доводячи до запаморочення своєю монотонністю. Наприклад, ось запитання, які можуть допомогти стимулювати безперервність лідерського розвитку у вашій компанії.
1. Хто нам потрібен?
Здатність вписатись до організаційної культури — це все. Адже навичок можна набути, натомість бажання працювати в атмосфері конкретної компанії — ніколи. Готуючи людину для певної лідерської ролі, слід у першу чергу звернути увагу на її сильні сторони, а також на ділянки, котрі потребують вдосконалення.
Ще важливішим є прагнення індивіда до постійного зростання, а також — готовність вчиняти кроки, спрямовані на запровадження змін. Адже прагнення без дій — це все одно що ціль без плану, яка так і залишається мрією.
2. Як ми навчатимемо?
Є старий добрий спосіб проведення презентацій з використанням PowerPoint. Щоправда, при цьому доводиться спостерігати, як в присутніх мимоволі закриваються очі, та як вони куняють, позвішувавши голови. Навряд чи миготіння графіків, таблиць та переліків всіляких настанов надихатиме когось на здобуття нових знань, скоріше навпаки — це опускатиме людей до рівня рутини, яку ви пропонуєте під соусом «навчання». Найдієвішим є навчання в дії — воно дає змогу швидко закріплювати здобуті вміння та, до того ж, допомагає запобігти нікому не потрібних стресів.
3. Які звички нам потрібні?
У кожного з нас є як корисні, так і погані звички. Певна звична модель поведінки — це мовби внутрішній «компас», який дає нам відчуття безпеки та впевненості в собі.
Коли ж певна кількість людей в організації мають однакову звичку, варто проаналізувати її на предмет продуктивності. Врешті-решт, кожний глибоко вкорінений поведінковий прояв можна конвертувати як у прибутки, так і в збитки. Якщо ж виявиться, що певна звичка не сприяє просуванню компанії вперед, запитайте себе, як її позбутися.
4. Як утримувати людей?
У своєму бестселері «Drive: The Surprising Truth About What Motivates Us» («Драйв. Що насправді нас мотивує») Деніель Пінк (Daniel Pink) пише про те, що метод батога та пряника вже давно не працює. А тому не варто кидати все більше грошей, намагаючись втримати цінного для вас фахівця, який, можливо, вже «нагострив лижі» до конкурентів. Замість цього Пінк пропонує створити середовище, що спонукало б людей залишатися у фірмі. Його основою є три засади — автономія, мета та значущість.
Це лише приклади запитань, які можуть допомогти вам спланувати шлях компанії до успіху. Якщо ж ви цього не зробите, хтось інший прийде до бажаної цілі першим.
За матеріалами "4 Questions That Help Build a Winning Leadership Team", Entrepreneur.
|