ІНСАЙТИ | Лідерство 7 грудня 2011 р.

Шість типів лідерів

Шість типів лідерів "Кому ви служите?" — це найважливіше і найбільш розповсюджене питання, яке можна задати лідерові. Головне тут — кому служити: собі самому, своїй групі або суспільству. Відповідь на це питання дає краще уявлення про лідера, ніж його особисті якості, досягнення тощо. На основі цього питання Модесто Майдік (Modesto Maidique) — професор з менеджменту та виконавчий директор Центру лідерства у бізнес-коледжі при Флоридському університеті, запрошений професор Гарвардської школи бізнесу — побудував 6-рівневую модель лідерства, яка включає в себе такі категорії: Соціопат (Sociopath), Опортуніст (Opportunist), Хамелеон (Chameleon), Досягач (Achiever), Будівник (Builder), Видатний (Transcendent).

Соціопат. Перебуває в самій основі моделі. Це людина, яка нікому не служить. Антисоціальна особистість, яка характеризується низьким ступенем співчуття, руйнує цінності, самого себе, тих, хто перебуває довкола нього. Здебільшого це особи чоловічої статі. Приклади — нині покійні Муаммар Каддафі, Саддам Хуссейн, Адольф Гітлер.

Опортуніст. Лідер, який служить тільки самому собі, часто на шкоду іншим. Це люди, які завжди запитують: "що я можу одержати з цього для самого себе?". Вони керуються своїм власним добробутом і владою. Приклади — Бернар Медофф (Bernard Madoff), колишній голова ради директорів NASDAQ, та Джеффрі Скіллінг (Jeffrey Skilling), колишній CEO Enron.

Хамелеон. Це лідери, які "нахиляються разом із вітром" і докладають зусиль, щоб як можна більша кількість людей були завжди задоволені. У ряді випадків — це група, з якою вони працюють, в інших випадках — електорат. Важко знайти визнаних корпоративних лідерів, які б підходили під цю категорію, тому що в бізнесі хамелеони головним чином віддаляються ще до того, як досягнуть вершини. Світ політики — інша справа. Багато політиків підпадають під цю категорію. Приклад — сенатор Джон Керрі (John Kerry).

Між трьома названими типами лідерів і наступними трьома існує своєрідний природний розкол. У першому випадку немає чому радіти, в той час як у другому випадку є набагато більше причин захоплюватися лідерами рівня 4,5,6.

Досягач. Найбільше часто зустрічаються серед вищого менеджменту компаній. Ці лідери завжди домагаються поставленої мети, приносять компаніям прибуток, є зірками. Це своєрідні "мономаніяки з місією", енергійні, сфокусовані на результат. Вони досягають свої цілі та цілі, поставлені перед ними їхніми босами. Приклади — колишній CEO компанії HP Марк Херд (Mark Hurd).

Будівник. Докладає зусиль не для того, щоб досягти поставленої цілі, а щоб побудувати організацію. Це такі легендарні лідери, як Том Уотсон молодший (Tom Watson Jr.) з IBM, Альфред Слоун (Alfred P. Sloan) з GM. Ці лідери служать своїм організаціям тим, що управляють ними довгий час. У них є візія того, як їхня організація буде працювати в майбутньому, вони заряджають інших своєю енергією, ентузіазмом, чесністю. Це лідери, про які ми пишемо книжки, проводимо дослідження, щоб їх зрозуміти.

Видатний (неперевершений). Це дуже рідкісний тип лідерів. Лідери 6-го рівня перевершують свою політичну партію, етнічну групу, навіть свої організації. Вони фокусуються на тому, як принести користь всьому суспільству. Це "громадяни світу". Найкращі приклади — Нельсон Мандела, Далай Лама.

Модесто Майдік відзначає, що ніхто з лідерів не відноситься 100-відсотково до того або іншого рівня. Якщо взяти в процентному співвідношенні, то соціопатів — 0%, опортуністів — 30%, хамелеонів — 15%, досягачів — 40%, будівників — 10%, видатних — 5%.

За матеріалами "Are You a Level-Six Leader?", HBS Working Knowledge.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
Мистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесіМистецтво змінювання сердець, умів, дій: шлях зачарування в бізнесі
Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?Міф досвіду. Чому ми засвоюємо хибні уроки і як це виправити?

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)