Маленькі рішення також можуть мати великий вплив
Том Девенпорт (Tom Davenport), керівник напрямку інформаційних технологій та управління у Babson College, де він також керує напрямками процесного управління та управління знаннями, автор численних праць по бізнес-процесах, реінжинірингу, управлінню знаннями, тощо, розповідає, яким чином "маленькі" рішення в компанії можуть також мати великий вплив на її успішність.
Коли компанії чи науковці починають говорити про прийняття рішень, вони дуже часто зміщують свій фокус на "великі" рішення, які приймаються топ-менеджерами та власниками. І це дійсно правда, що "великі" рішення, які стосуються реструктуризації, злиттів і поглинань, стратегії та подібних речей мають велетенський вплив на компанію. Без перебільшення, у деяких випадках вони можуть привести її до успіху чи навпаки — повністю зруйнувати. Але такі рішення не приймаються часто. А в більшості випадків не вони виявляються критичними для розвитку компанії. Окрім того, менеджери вищої ланки, які відповідають за подібні рішення, можуть бути проти, щоб хтось "встромляв носа" у їхні справи.
Чого не помічають більшість компаній, так це того, що "маленькі" рішення, які приймаються звичайними працівниками компаній, також можуть мати великий вплив на бізнес. Саме такі рішення визначають різницю між посередньою та винятковою результативністю, а також між тим, отримає компанія прибуток, чи понесе втрати.
Тож якщо ви можете визначити хоча б кілька таких "мікрорішень", які можна прийняти чи покращити — результативність вашої компанії в цілому може зрости у декілька разів.
Звісно, у кожній галузі такі "мікрорішення" можуть бути різними. Наприклад, якщо ви працюєте у страховій компанії, то для вас буде важливо, яким чином приймаються скарги та як здійснюються виплати. Якщо ви працюєте у банківській сфері — тоді рішення про видачу кредиту має для вас неабияке значення. Принаймні зараз ми переконалися, що воно може впливати не тільки на прибутковість конкретного банку, але й на всю економіку в цілому. Якщо ви працюєте у сфері охорони здоров'я — для вас велике значення має лікування пацієнтів. Але не лише воно. Мікрорішення щодо того, як довго буде залишатися кожен пацієнт після операції в лікарні і яким чином будуть здійснюватися його платежі також мають неабияке значення.
Наприклад, в одній фармацевтичній компанії кількість часу, який витрачався на підписання рецептів, виявився критичним аспектом, що безпосередньо впливав на результативність. Але майже у всіх галузях та ціна, яку бізнес встановлює на свої послуги, виявляється одним із найважливіших мікрорішень.
За матеріалами статті "Microdecisions for Macro Impact" Tom Davenport on HarvardBusiness.org.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|