Як назавжди позбутися звички до мікроменеджменту
Ніхто не хоче бути поганим босом, але природа цієї ролі така, що навіть талановиті управлінці непомітно для себе можуть загрузнути в «болоті» мікроменеджменту — а розуміння цього приходить тільки згодом, коли компанія починає втрачати фахівців, продуктивність та позиції на ринку.
Нагадуючи нам про підступність «пастки» мікроменеджменту, консультантка Сереніті Гіббонс (Serenity Gibbons), серед клієнтів якої дуже різні компанії — від стартапів до Dell та Oracle, — радить дотримуватися наступних правил.
Перестаньте постійно втручатися в роботу підлеглих
Вам може задаватися, що регулярно цікавлячись реалізацією проекту ви допомагаєте своїм співробітникам розбиратися зі складними питаннями та вирішувати проблеми. Проте, швидше за все, вони дотримуються протилежної думки. Тому визнайте: дуже часто ви небажаний «гість», що з’являється в непідходящий момент. Загалом, буде набагато краще, якщо обговорення поточних справ або майбутніх планів відбуватиметься у вас. Складіть графік нарад, присвячених різним аспектам виконання проекту. Наприклад, під час зустрічі із групою продажу ви можете обговорити, які зрушення відбулися в роботі з потенційними клієнтами та провести мозковий штурм, з тим аби вибрати стратегії, котрі можуть наблизити укладання угод з кожним із них до моменту проведення наступної наради. Тоді люди знатимуть, коли ви очікуєте від них інформацію та відповідно плануватимуть свою роботу. Також це допоможе вам сконцентруватися на результатах, не загрузаючи в дрібних деталях завдання, звіту або проекту.
Довіряйте своїм фахівцям
Чи не зауважили ви за собою звичку втручатися в роботу ваших спеціалістів? Наприклад, ви постійно підказуєте дизайнеру, які кольори краще використовувати в цих або інших ситуаціях (хоча маєте досить приблизне уявлення про дизайн); робите зміни у написаний копірайтером текст, бо вам здається, що так буде краще. Діючи таким чином ви не даєте співробітникам вільно використовувати свої фахові знання. При цьому ви можете вважати, що, будучи керівником, мусите знати відповіді на всі запитання. Але це не так. Ваше завдання як боса — розпізнавати перспективні ідеї і зовсім не обов’язково створювати їх самому.
Нагадуйте собі: саме ви найняли дизайнера, копірайтера та інших фахівців. Тож напевно вас задовольнив рівень їхніх професійних знань? Якщо так, визнайте, що вони глибше розбираються у своїх завданнях. Ви ж мусите знати тему в загальному і цього достатньо, аби підібрати відповідних фахівців та правильно їх розмістити. А далі потрібно донести до спеціалістів, що вам потрібно, надати їм необхідні ресурси і підтримку та залишити в спокою, довіряючи в тому, що вони добре зроблять свою роботу.
Виходьте із зони комфорту — делегуйте більше
Як керівник ви маєте забезпечувати виконання високих показників щодо надходжень та обсягів продажу. Тому дуже легко піддатися спокусі та діяти за принципом «якщо хочеш, аби все було зроблено добре — зроби сам». Наприклад, замість того аби дати новому працівникові змогу пройти «бойове хрещення», виконуючи критично важливе завдання, ви переконуєте себе, що він навчиться більше, спостерігаючи за вами. Але такий підхід не принесе користі ані вам, як босу (бо ви надалі дратуватиме співробітників своїми невиправданими втручаннями), ані членам вашої команди (адже у них не буде достатньо можливостей розвиватися у професійному плані).
Хай ваші нові співробітники беруться робити складні речі відразу, щойно переступають поріг компанії. Наприклад, Грег Макбет (Greg McBeth), директор із надходжень програмної платформи Node, дозволяє своїм торговим представникам самостійно братися за укладання угод.
«Непотрібно стримувати людей у тому, що вони можуть занадто широко "розправити крила", роблячи рекламний дзвінок — проаналізуйте розмову пізніше та пройдіться по тому, що було зроблено правильно, а що потрібно виправити у наступній бесіді», — сказав він.
Не втручаючись у процес виконання завдання і надаючи зворотний зв’язок після завершення процесу, ви переходите від мікроменеджменту до коучингу.
Макбет визнає, що нереально підготувати членів команди до кожної ситуації, яка може виникнути, але, на його переконання, отримання практичного досвіду є критично важливим елементом навчання. А недавнє дослідження Gallup вкотре підтвердило: керівники, які вміють делегувати, забезпечують динамічніше зростання бізнесу, ніж ті їхні колеги, які намагаються контролювати кожний аспект функціонування компанії.
У наступний раз, коли ви «спіймаєте» себе на бажанні втрутитися в те, що роблять підлеглі, спробуйте діяти інакше. Адже альтернатива є практично завжди. Довіряючи співробітникам, ви не сумніватиметеся в їхній здатності виконувати свою роботу якнайкраще і втручатиметеся лише тоді, коли ваша допомога буде реально потрібна.
За матеріалами "3 Ways to Kick Your Micromanaging Habit for Good", HBR.
Ілюстрація: Startup Stories
|