ІНСАЙТИ | Мислити про майбутнє 27 грудня 2022 р.

Мислити як футуролог

Використання трендів для створення сталого майбутнього

Мислити як футуролог в епоху постійних змін надає неймовірну можливість створити майбутнє, якого ми прагнемо, — вважає Ендрю Болвелл (Andrew Bolwell), головний «підривник» у HP. Залишаючись на сторожі трендів і слабких сигналів, що формують світ навколо нас, футурологи можуть визначити майбутні можливості, які призведуть до подальших підривів.

Але що станеться, якщо ви пропустите ці тренди?

У кращому випадку, відсутність цих сигналів може призвести до того, що ви просто відреагуєте на підрив і будете наполегливо працювати, щоб надолужити згаяне. У гіршому випадку, однак, ви ризикуєте втратити актуальність і піти з бізнесу. Корпоративний цвинтар переповнений компаніями, які недостатньо швидко відреагували на зміни в навколишньому світі.

Мислити як футуролог

Blockbuster

Заснований у 1985 році Девідом Куком, Blockbuster був одним із лідерів у сфері розваг у 1990-х та на початку 2000-х років. На піку своєї популярності мережа налічувала 9 094 магазини по всьому світу. Споживачі стікалися до місцевих магазинів, щоб взяти напрокат фільми та купити закуски для п’ятничних вечорів, що зробило Blockbuster невід’ємним атрибутом домогосподарств по всьому світу.

Після кількох CEO та прорахунків, Blockbuster зробив свою найбільшу помилку, коли не зміг придбати Netflix у 2000 році. Netflix побачив у появі DVD-дисків значну можливість і розпочав свій оригінальний бізнес із прокату їх поштою в 1997 році. Оскільки DVD-плеєри ще не були стандартом у середньому домогосподарстві, Netflix співпрацював із компаніями HP, Sony та Toshiba, щоб запропонувати безкоштовну оренду дисків новим покупцям DVD-плеєрів. Популярність Netflix зростала, але ще не була прибутковою, тому її керівництво звернулося до Blockbuster із пропозицією поглинання, яку гігант кінопрокату відхилив.

Netflix наполягав, будучи впевненим, що DVD-плеєри набудуть популярності, і ця впевненість окупилася, оскільки компанія стала прибутковою в 2003 році. Наступного року Blockbuster розпочав свою послугу доставки DVD-дисків поштою — через сім років після Netflix. З 2007 по 2010 рік Netflix продовжував відстежувати тренди і йти на прораховані ризики, які в основному окупилися, запустивши свій сервіс потокового відео на вимогу і підписавши угоди з гігантами індустрії — від Disney до Paramount.

З іншого боку, Blockbuster не зміг вчасно впровадити інновації і був змушений наздоганяти Netflix, стрімко втрачаючи при цьому клієнтів. Ця нездатність прийняти зміни в поєднанні з великими боргами стала причиною краху Blockbuster, який оголосив про банкрутство у 2010 році та закрив усі магазини, окрім одного.

Toys “R” Us

Компанія Toys “R” Us, яка пізніше була визнана «категорійною вбивцею», в 1948 році починала свою діяльність як скромний магазин дитячих меблів у Вашингтоні, округ Колумбія. Засновник Чарльз Лазарус (Charles P. Lazarus) змінив назву на Toys “R” Us у 1957 році, присвятивши магазин повністю іграшкам і перенісши його в Роквілль, штат Меріленд. Протягом наступних півстоліття Toys “R” Us досягла неймовірного успіху, побудувавши потужний бренд, відкривши магазини одягу та допомігши у запуску кількох ігор та іграшок поп-культури.

Наприкінці 1990-х років Toys “R” Us почала відчувати тиск зростаючої конкуренції з боку таких компаній, як Walmart і Target, що врешті-решт призвело до закриття у 2003 році її дочірнього підприємства Kids "R" Us. У той час як компанії-конкуренти створювали свої сайти електронної комерції, Toys “R” Us уклала ексклюзивне 10-річне партнерство з Amazon у 2000 році. Це партнерство, хоча і було успішним, завадило Toys “R” Us розвивати автономію своєї присутності в інтернеті, що стало серйозною проблемою, коли Amazon вирішив розширити свою категорію іграшок і дозволити конкурентам продавати на своїй платформі.

Toys “R” Us подала до суду на Amazon і виграла його, але було вже занадто пізно. Колись потужний продавець іграшок втратив важливу можливість створити свій веб-сайт електронної комерції, а на той час, коли він його запустив, він значно відставав від того, що могли запропонувати конкуренти. Toys “R” Us не тільки не встигала за розвитком електронної комерції, але й ігнорувала зміну споживчих звичок і купівельних уподобань, натомість зосередившись на пропонуванні найнижчих цін, що виявилося нежиттєздатною бізнес-моделлю. Нарешті, Toys “R” Us не змогла створити привабливий досвід перебування в магазині, натомість вирішивши скоротити витрати. Не в змозі забезпечити задовільний досвід у магазині та намагаючись не відставати від інновацій в електронній комерції, Toys “R” Us подала заяву про банкрутство у 2017 році та закрила всі магазини у 2018-му.

У 2019 році компанія провела ребрендинг під назвою Tru Kids, відкрила нові магазини та уклала партнерську угоду з Target для продажу іграшок. До 2020 року угода втратила чинність, і Amazon взяла на себе роль партнера Target як фулфілмент-партнера. У 2021 році через фінансові наслідки пандемії COVID-19 компанія знову закрила свої магазини. У 2022 році компанія відкрила магазини в американських Macy’s.

Borders

Перший книжковий магазин Borders був відкритий у 1971 році в Енн-Арборі, штат Мічиган, братами Томом і Луїсом Бордерсами. Другий магазин у Беверлі-Хіллз компанія відкрила лише у 1985 році, а згодом, у 1992 році, була придбана компанією Kmart. Через три роки Kmart виділила Borders у нову компанію під назвою Borders Group. Протягом 1990-х і на початку 2000-х років Borders Group розширила свою діяльність по всьому світу, маючи магазини і франшизи скрізь — від Сінгапуру до Пуерто-Ріко.

Спочатку Borders випереджала інновації завдяки надійній системі інвентаризації, яка могла передбачати поведінку споживачів. Однак, коли на початку 2000-х років галузь почала переходити на цифрові технології, Borders почала втрачати свої позиції, зробивши ставку на продаж компакт-дисків і DVD замість того, щоб працювати над своєю присутністю в інтернеті. Конкуренти, такі як Barnes & Noble, зосередилися на онлайн-торгівлі та цифрових інноваціях, таких як електронні книжки, тоді як Borders вирішила передати свої онлайн-операції компанії Amazon, яка швидко стала конкурентом.

У міру того, як конкуренти зростали і впроваджували інновації, Borders неухильно втрачала доходи, а її останнім прибутковим роком був 2006-ий. Після постійних фінансових проблем у 2011 році Borders подала заяву про банкрутство, закривши всі свої магазини, окрім тих, що працювали в ОАЕ, Омані та Малайзії, які перейшли під контроль інших власників.

Тож як можна уникнути упущення трендів?

У наведених вище прикладах очевидно, що в той час як деякі компанії проґавили певні інновації, інші були на правильному шляху. Вони досягли цього завдяки тому, що були уважними, прислухалися до справжніх потреб своїх клієнтів і визначили пріоритетом навчання з усіх невдач.

Можливо це звучить як заїжджена платівка, але мислити як футуролог — це найкращий спосіб уникнути того, щоб не залишитися позаду інновацій. Звертайте увагу на слабкі сигнали, вивчайте нові тренди і технології та переймайте інноваційне мислення. Ви повинні мати чітке уявлення про те, чого ви хочете в майбутньому. Запитайте себе:

  • Яких результатів я прагну?
  • Яке надихаюче бачення і цілі мені потрібно поставити перед собою?

Ваші цілі мають бути достатньо сміливими, щоб вони змушували вас працювати в зворотному напрямку: аби з’ясувати, які підриви приведуть вас до мети, замість того, щоб приймати сьогоднішні рішення і поступово покращувати їх із плином часу.

Ілюстрація: rawpixel.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів
Білл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в однійБілл Гейтс рекомендує… 10 книжок про важливе в одній
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)