Нові виклики для лідера
Джерело: innovations
Керівники сьогодні стикаються з іншими завданнями, ніж їхні попередники. Які нові риси з’явились у лідерстві останнім часом? До яких викликів варто готуватись управлінцям? Марк Сенборн (Mark Sanborn), президент Sanborn & Associates, Inc., експерт з лідерства, командоутворення та обслуговування клієнтів, дає відповіді на ці питання.
Марк Сенборн
(Mark Sanborn)
|
У минулому лідери відчували свою відповідальність перед працівниками, клієнтами та акціонерами. Тепер зона їхнього впливу значно збільшилась. Лідери сьогодні несуть відповідальність перед усіма, на кого впливають їхні продукти чи послуги, а також способи ведення бізнесу. І перед тим, як приймати будь-які рішення, потрібно взяти до уваги інтереси усіх цих сторін.
Підлеглі сьогодні прагнуть, щоб лідер був не імітатором, а інноватором — принаймні у певному контексті. Працівникам важливо, щоб управлінець міг створювати щось нове. Наприклад, замість того, щоб ділитись із ними чужими ідеями (навіть видатних особистостей) — розповідати про власні.
У сучасному діловому середовищі у лідера є багато можливостей уникнути особистого спілкування з підлеглими. Проте дивитись на бізнес лише через монітор — дуже небезпечно. Звичайно, це дозволяє отримати чимало інформації, однак найцінніші речі все одно відбуваються в особистому спілкуванні з працівниками.
Саме слово «лідер» у минулому означало наявність послідовників. Проте сьогодні працівники більше не хочуть лише наслідувати чиюсь поведінку — вони прагнуть робити свій внесок у загальну справу. Їм приємніше сприймати себе як рівних членів команди, а не як послідовників. І керівнику варто врахувати це у своїх комунікаціях із підлеглими.
Лідери сьогодні несуть відповідальність перед усіма, на кого впливають їхні продукти, послуги, способи ведення бізнесу
Як правило, керівники не люблять невизначеності, проте сьогодні сховатись від неї неможливо. Розмір і вплив невідомих факторів стає все більш руйнівним. Нассім Талеб у своїй книзі «Чорний лебідь» описав тип непередбачуваних подій, які мають екстремальні наслідки. У сучасному світі такі події виникають часто, але багато управлінців і досі діють так, ніби «чорних лебедів» не буває або їх можна з легкістю уникнути. Звичайно, лідер не може знати наперед, що саме станеться. Але йому важливо вміти збирати інформацію, аби підстрахувати свій бізнес від впливу хоча б деяких факторів невизначеності. А також прийняти обмеженість своїх знань про майбутнє — і діяти відповідним чином.
Спроба відокремити особисту етику від професійної (що часто відбувалось у бізнес-середовищі) є поганою ідеєю. Намагатись застосувати до свого життя два різних набори стандартів — це помилка. Як можна довіряти комусь на роботі, якщо ви не змогли б зробити цього за межами офісу? Чи етично керівнику у межах компанії закривати очі на те, що він вважає неприйнятним поза роботою? Лідеру потрібно відновити цю цілісність, визначити свої цінності — і керуватись ними, де б він не був.
Працівники більше не хочуть бути послідовниками — вони прагнуть робити свій внесок у загальну справу
Інновації у бізнес-моделях стають все поширенішими, і відбуваються все швидше. Вони впливають на конкурентне середовище сильніше, аніж поява нових технологій. Бізнес-модель — це спосіб, завдяки якому компанія заробляє гроші, і її можна використати, щоб захиститись від конкурентів, вдихнути нове життя у старий бізнес, дослідити нові можливості. Тому бізнес-модель потрібно регулярно переглядати. Можливо, саме це є найсерйознішим викликом для лідерів сьогодні.
Звичайно, усі ці зміни вимагають від управлінців трансформації свого мислення та чималих зусиль. Проте сама сутність лідерства полягає у постійних змінах, аби бути у змозі відповісти на будь-які виклики, що виникають на ринку.
За матеріалами "12 New Challenges Leaders Face", Mark Sanborn's Leadership Blog.
|