ІНСАЙТИ | Strategy 14 жовтня 2024 р.

Побудова мосту між стратегією та її реалізацією

Морріс Чанг (Morris Chang), засновник компанії Taiwan Semiconductor Manufacturing, якось сказав: «Без стратегії виконання не має сенсу. Без виконання стратегія марна».

Говорячи про узгодження стратегії з виконанням, можна з упевненістю сказати, що зусилля з реалізації повинні народжуватися зі стратегії, чи не так? Тоді звідки ж береться стратегія? З цілей вашої компанії, — вважає Джеймісон Пауелл (Jamison Powell), віце-президент із продажу та генеральний менеджер monday.com у Північній Америці.

Якби ви приділили хвилинку собі прямо зараз, чи змогли б ви перерахувати кілька з цих цілей на 2023 рік? Проблема може полягати не у відсутності цілей, а в тому, що вони не інтегровані в пріоритети вашої команди. Надто часто цілі компанії оголошуються на початку року, щоб надихнути всіх і налаштувати на роботу в майбутньому. Люди почуваються чудово і вітають один одного. Загалом виникає відчуття «давайте зробимо це!». Але що відбувається потім? Починається рік, і ці цілі починають припадати пилом. Можливо про них знову згадають на початку кварталу, але тільки для того, щоб швидко повернутися на попередні позиції.

Не дивно, що кожен може втратити загальну картину. Невідповідність між цілями, стратегією та виконанням починає з’являтися лише наприкінці року, коли ви озираєтеся назад і розумієте, що ваші команди втратили орієнтир. І це має наслідки — від роботи над ініціативами, які не були пріоритетними, до витрачання надто багато часу на вимірювання неправильних KPI тощо. Люди розчаровані, моральний дух низький, а бізнес страждає.

Ось чому важливо, щоб цілі компанії, перш за все, пронизували кожну команду та відділ. Тому що з чіткими цілями приходить чітка стратегія і, зрештою, результативне виконання. Це все взаємопов’язано.

Джеймісон Пауелл поділився трьома інсайтами, які допоможуть подолати цей поширений розрив між стратегією та її реалізацією.

Побудова мосту між стратегією та її реалізацією

Складіть карту та повідомте про свої OKR

Цілі та ключові результати (OKR) — це потужна система постановки та відстеження цілей, яку використовують найбільші компанії для досягнення своїх найамбітніших завдань.

Наприклад, деякі з наших OKR включають лідерство на ринку, надійний бренд, що надає винятковий сервіс, і масштабне зростання. У відділі консалтингу, який я очолюю, ми визначаємо загальнокомандні пріоритети на основі цих ключових принципів, приділяючи особливу увагу останньому: стимулюванню масштабного зростання.

OKR можуть допомогти втілити цілі в життя кількома способами. Наприклад, вони можуть допомогти узгодити всі команди з високорівневою бізнес-стратегією, надати командам можливість реалізовувати спільну бізнес-візію та забезпечити постійне відстежування продуктивності в порівнянні з критично важливими завданнями.

Коли ви визначаєте та поширюєте свої OKR у вашій організації, відбувається кілька речей. Ваші команди мають чіткий фокус, встановлюють постійний ритм для оцінки цілей за допомогою цієї системи і, що, можливо, найважливіше, завжди синхронізуються з пріоритетами. Як наслідок, зустрічі зосереджуються на виконанні, а члени команди закінчують кожну дискусію зі списком відповідних заходів і наступних кроків.

Іншими словами, стратегія та зусилля з її реалізації повністю узгоджуються.

Мисліть нестандартно

Щоб зміцнити зв’язок між стратегією та її реалізацією, використовуйте свої надздібності до креативного мислення.

Ви знаєте, що найм персоналу є дорогим і повільним процесом, тож що можна покращити? Що, якби замість того, щоб наймати таланти один за одним, ви б наймали їх спринтерськими темпами? Це саме те, що ми зробили в нашій компанії. Маючи спринтерський менталітет, ми об’єднали зусилля з нашими рекрутерами і за один короткий спринт найняли вісім нових членів команди. Зазвичай нам потрібно чотири місяці, щоб найняти одну команду, а ми впоралися за 25% часу (без шкоди для якості). Щоб зробити це, нам довелося підійти до справи творчо.

Ми запросили всіх кандидатів в один день (попередньо відсіяних), призначили більше менеджерів для допомоги в проведенні співбесід першого раунду і навчили більше співробітників брати участь у різних етапах, таких як панелі та демонстрації. Це був нестандартний підхід, який приніс команді перемогу, і тепер ми можемо покладатися на повторюваний процес, щоб рухатися вперед.

Виховуйте команду проактивних експертів

Щоб забезпечити синхронізацію вашої стратегії та зусиль з її реалізації, важливо сформувати команду проактивних експертів — людей, які знаються на своїх сферах, тестують ідеї та досягають цілей, що ведуть до загальної картини.

Як лідер, ви маєте знати, як найкраще використати талант і час вашої команди, щоб допомогти їм розвивати цю експертизу. Запитайте себе, наприклад:

  • Як я можу поєднати можливості та навички нашої команди зі сферами бізнесу та стратегіями, що мають найбільше значення?
  • Як я можу забезпечити їм простір і свободу для тестування нових ідей, що допоможуть розширити сфери, котрі вони вже опанували?

Раніше в нашій компанії не було практичного підходу до пошуку менших підприємств. Але один із наших найпродуктивніших членів команди — справжній експерт у своїй галузі — прийшов до нас із планом, як підійти до цих можливостей більш по-людськи. Наприклад, як ми могли б надавати поради та допомагати цим малим підприємствам швидше приймати рішення? Які найкращі практики ми могли б запропонувати?

Перенесемося вперед. Цей новий підхід і виклик статус-кво спрацював, і в результаті ми створили цілий новий відділ. Мало того, цей член команди зміг розширити свою роль, включивши до неї цю роботу, що повністю відповідає нашим головним стратегічним цілям. Ми також надихнули інші команди зробити щось подібне — спеціалізуватися та бути проактивними у своїх підходах.

Я на власному досвіді переконався, що стратегія та зусилля з її реалізації синхронізуються, коли члени команди мають простір для опанування своїх сфер, а потім розширюють цю експертизу. Але ви, як лідер, також повинні дозволити їм це зробити.

Зрештою, коли у вас є команда експертів, які приходять за стіл переговорів з ідеями, що кидають виклик статус-кво, і планами щодо реалізації цих ідей, саме тоді з’являється відповідальність і сполучна ланка між стратегією та її реалізацією починає дійсно зміцнюватися.

За матеріалами Forbes.

Ілюстрація: workwellconsultinggroup.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Ваш надійний тилВаш надійний тил
Розум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрівРозум без меж! Навчайся, зростай і живи без бар’єрів
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)