Не послизніться, підіймаючись по кар'єрній драбині
Джен Томлінсон (Jan Tomlinson) — експерт із просування. За свою більш ніж 30-ти річну кар'єру у страховій компанії Chubb вона отримувала підвищення 11 чи навіть 12 разів. Проте, не варто заздрити цій талановитій жінці. Зазвичай підвищення, навіть таких професіоналів як Джен, передбачає безліч складних викликів. І про це не можна забувати. Тим більше помилковими є стереотипи, що люди, які отримали підвищення, відразу можуть спочивати на лаврах власних досягнень.
Більшість менеджерів вважають підвищення по кар'єрній драбині одним із найбільших викликів, який постає перед амбітними працівниками. Зростання завжди супроводжується проблемами, стверджує Мет Піз (Matt Paese), автор звіту дослідження DDI, консалтингової компанії, яка займається людськими ресурсами. Ці проблеми можуть охоплювати як політичні аспекти вашої посади, так і нездатність контролювати свої щоденні операції.
І хоча просування по кар'єрній драбині продовжує залишатися чи не найбільш адекватною і бажаною винагородою за наполегливу, старанну і головне — ефективну працю, все ж воно може завдати працівникові чимало проблем та поставити перед ним багато викликів.
В основі проблем, які виникають після підвищення, лежить людська природа. Ми ніколи не можемо бути на 100% впевнені, що впораємося із новими завданнями та функціями. Окрім того, на перешкоді нам стає звичайна людська заздрість наших колег, які також хотіли отримати підвищення.
"Одним із найскладніших випробувань, яке постає перед щойно підвищеним співробітником, є потреба завоювати визнання та довести свою компетентність у новій ролі", — пояснює Мітчел К'юзі (Mitchell Kusy), співавтор книги "Manager's Desktop Consultant: Just-in-Time Solutions to the Top People Problems That Keep You Up at Night".
Говорячи ж про політику, мусимо визнати, що разом зі зростанням та підвищенням по кар'єрній драбині вам доводиться стикатися із політичними проблемами дедалі більше і частіше.
Співробітниця Chubb Джен Томлінсон, чия посада зараз звучить як віце-президент міжнародних операцій, серед найскладніших випробувань називає потребу доводити свою компетентність своїм новим колегам та мотивувати їх на співпрацю з нею. "Я повинна розмовляти мовою свої підлеглих, тому після вступу на посаду мені зазвичай доводиться поглиблювати свої знання, проходити тренінги і т. п.", — розповідає Томлінсон.
Дослідження К'юзі вказує на те, що "колишні колеги, які раптово стають підлеглими, можуть поводитися по різному. Умовно вони діляться на три групи. 20% повністю сприймають зміни і визнають ваше лідерство. 70% готові визнати вас і вважати своїм керівником, якщо ви доведете свою компетентність та відповідність займаній посаді. А 10% будуть всіма можливими способами вам перешкоджати. Основною помилкою новоспечених керівників є бажання сфокусуватися на тих людях, які не підтримують їх лідерського статусу. Набагато більш сприятливою та ефективною для компанії є продуктивна робота із першими двома групами".
Насамкінець, працівникам, які щойно отримали підвищення, слід завжди пам'ятати просте правило: кожна їхня помилка очевидна для співробітників. Тому потрібно завжди брати на себе відповідальність і визнавати свої вади. Якщо ви вперто стверджуватимете, що не могли допустити помилки — це лише погіршить вашу репутацію серед підлеглих.
За матеріалами "Don't slip when climbing the corporate ladder", MSNBC.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|