Мотиваційні вектори
Автор: Марія Мудра
Джерело: kmbs
Питання мотивації персоналу завжди залишатиметься актуальним для HR-відділу та керівників компаній. Адже вмотивований спеціаліст, зазвичай, працює натхненніше, якісніше і продуктивніше. Однак, знайти такі мотиваційні засоби та інструменти, які б давали добрий результат — непросто, особливо враховуючи їх неймовірну кількість. Тому перед тим, як обирати, чим саме мотивувати ваших працівників, варто визначити, які сфери є пріоритетними для них.
Отже, від чого варто відштовхуватися при створенні мотиваційної програми?
Перспектива і розвиток
Багато людей прагнуть бачити перспективу свого розвитку: фінансового, кар’єрного, професійного. Тому бонуси, підв’язані до ефективності роботи, чітка, зрозуміла і аргументована кар’єрна мапа, можливості навчання і розвитку (тренінги, сертифікації, мовні курси тощо) — завжди були і залишаються важливими мотиваційними факторами. Власне, працівники, для яких навчання і розвиток є основним мотиваційним рушієм, — найцінніші для компанії, адже їхні персональні інтереси збігаються з інтересами компанії.
Мотиваційних інструментів, що відносяться до цього напрямку, безліч: професійні семінари для кращих працівників місяця, бонусна система заохочення, можливості «стипендіальної» освіти від компанії, відрядження для обміну досвідом тощо.
Цінність для компанії
Співробітники відчувають себе важливими і цінними, розуміють, що їхня робота оцінюється належним чином, якщо керівник зауважує їхні успіхи. Саме усвідомлення потрібності для компанії, створює ще й додатковий ефект — підвищення лояльності працівників до компанії.
Щоб продемонструвати цінність працівників для компанії, важливо впроваджувати ініціативи, орієнтовані на відкритість, комунікацію та винагородження. Скажімо, раз на квартал обирати найцікавішу ідею працівників, спрямовану на покращення «життя» компанії, — і впроваджувати її у життя. Чи визначати кращого співробітника місяця/року у різних номінаціях.
Емоції й соціалізація
Завдяки світовій мережі та пришвидшенню «інформаційного кругообігу» соціалізація компанії стає важливим мотиваційним фактором, особливо при ухваленні рішення щодо прийняття пропозиції роботи. Коло працівників, для яких важливий соціальний образ компанії — зростає. І в першу чергу це актуально для реалізованих професіоналів, яким небайдуже, з ким вони працюватимуть і пов’язуватимуть своє ім’я. Для них важлива і соціальна відповідальність компанії, і її поведінка у соціальних мережах та блогах, культура спілкування з клієнтами, працівниками та потенційними працівниками, ініціативи, які вона транслює впроваджує чи підтримує.
Близьким до цього мотиваційного аспекту є й емоційне забарвлення компанії: те, як вона сама себе позиціонує, що робить для внутрішньої атмосфери, які відчуття прагне викликати у людей. Все це находить своє відображення і в інтер’єрі, і в прийнятій поведінці (наприклад, у формі звернення один до одного особисто чи в листуванні і т.д.), у залученості компанії до життя працівників (скажімо, ініціативи для дітей співробітників чи сімейні дні) тощо.
Тому важливо підтримувати соціальні ініціативи, цікаві для ваших працівників, навіть якщо вони не стосуються роботи. Скажімо, організувати буккросінг у офісі, подбати про стоянку для роверів, організувати перегляд фільмів щоп’ятниці чи клуб для обговорення подорожей. Навіть якщо ваша компанія консервативна і доволі закрита — намагайтесь створити привітну внутрішню атмосферу і, де це можливо, розбавляти «офіційність» чимось «своїм». Ваші працівники охочіше йтимуть на роботу, якщо емоційний фон буде приємним.
Гейміфікація
Навіть ті, хто давно виросли і стали серйозними й поважними людьми, люблять час до часу позмагатися й побавитися. А що вже говорити про молодих працівників? Тому варто обернути цю любов до гри собі на користь — і гейміфікувати деякі внутрішні процеси компанії. На перший погляд це видається безглуздим, однак насправді є дуже дієвим інструментом, особливо якщо його застосувати правильно. Амбітність, азарт, бажання довести собі, що «я можу», — завжди були сильними мотиваційними рушіями для багатьох людей.
Розроблена рівнева гра для ваших продавців — підвищить показники продажів, рейтинг найкращих працівників відділу — підвищить продуктивність команди, змагання у якості між відділами — згуртує колектив. А ще для підтримки командного духу можна організовувати цікаві квести чи інтелектуальні забавки.
Складання мотиваційних програм, особливо нематеріальних, — завдання творче. Тож натхнення вам, і хай переможе найкращий!
Про автора:
Марія Мудра, незалежний консультант з питань HR-маркетингу та персонального росту.
|